Så less på dessa föräldradagar!
Känner igen det där.
Är precis lika less, och utnyttjade inte heller detta då det begav sig.
Det kommer en dag då de behöver hjälp med något...
Känner igen det där.
Är precis lika less, och utnyttjade inte heller detta då det begav sig.
Det kommer en dag då de behöver hjälp med något...
Jag håller helt och hållet med. Förutom att på min arbetsplats beviljas både semester och föräldraledighet så vi som väljer att jobba blir i stort sätt tvungna att jobba häcken av oss. Tycker att man borde få extra semesterdagar när man inte har barn 🤣 sen har jag kollegor som inte bryr sig. "Ja det är väl arbetsgivarens problem att jag vabbar, tar föräldraledigt etc" men det är ju vi som jobbar på golvet som blir lidande...
Inte kommer jag bry mig mig om mina kollegor eller chef och skita i mitt småbarn. Jag vill så klart vara närvarande med mitt barn, vilket de flesta sunda föräldrar vill. Verkligen noll procent mitt problem att företag är hungriga kapitalister som vägrar anställa fler och på så vis lösa detta.
Vi jobbar inte röda dagar, eller midsommar- eller julafton.
Sen kommer alla mellandagar, och då är gamgardet inne i god tid och plockar åt sig den ledighet som de har RÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄTTTTTTTTTTTTT TILLLLLLLLLLLL. Enligt LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG!
Jaja, en dag har ni inte detta att köra över oss andra med. Får väl se hur det låter då.
Hos oss var det en person som glömde att lämna in sin ledighet i tid och blev nekad.
Herrejösses vilket liv det blev på henne!
Vi andra log och tänkte "det kan du ha, din gam". Så hon får vackert jobba. Men skulle inte förvåna det minsta om nån unge helt plötsligt är "sjuk", trots att hennes man är ledig...
Vi som är urless på detta krävande firade med en fika på stan!
Lova 2 år har ingen aning om vad jullov är. Hon bryr sej inte om i fall om hennes ledighet ligger i mitten på december eller i mitten på januari.
För Lovas del är det nog toppen att vara på förskolan ensam eller med få barn. För en 2-åring är det drömscenariot.
Lovas mamma bryr sej inte om sina egna arbetskamrater. Hon pratar till och med hånfullt om Maj-Britt och hävdar att hon inte är behov av någon ledighet. Däremot bryr sej Lovas mamma om Lovas förskollärare. Hon minsann är det synd om som måste jobba, men inte Maj-Britt. Undrar varför?
Vabba en 14-15 åring? Ens en 12-åring? Du måste skämta..
Från 10 klarar de allra flesta att vara hemma själv en dag, särskilt om man kan komma hem på lunchen och titta till dem men även utan den möjligheten. De har ju liksom telefoner så man kan höra av sig och kolla läget.
Från 12 och tonåren och framåt förväntas de klara sig själva. Blir mörkrädd över att höra att någon tycker att tonåringar ska "vabbas".
Min 14-åring lagar mat till oss de dagar jag slutar sent, har sitt eget liv och skulle nog tro att jag var galen om jag sa att jag skulle "sköta om hen" när hen var sjuk. Hen är ju halvvägs in i vuxenlivet.
Att vabba en tonåring är okej om det finns funktionsnedsättning men det finns ju redan inskrivet i socialförsäkringslagarna. Men vabba en normal tonåring, det låter som höjden av hönsmamma.