Så less på dessa föräldradagar!
Ja jag kan hålla med Ts, detta är ett gissel. Ff a på de kvinnodominerade arbetsplatser jag varit på så har det ofta varit ett problem. Exempelvis man jobbar 5 kollegor, verksamheten måste vara bemannad alla vardagar. Tre kollegor har barn. Och så kommer sommarsemestern och alla med barn lägger ledigt över båda semesterperioderna, semester plus fl. Kvar blir två kollegor som får slåss om resten plus jobba häcken av sig de veckor de jobbar för alla vet att det inte går att sätta in vikarier i ett yrke som kräver högskoleutbildning, finns inga som går arbetslösa. Sen kommer julen och alla kollegor med barn tar semester plus fl hela jullovet och de två övriga kollegorna får vara glada om de får ledigt en klämdag så de kan besöka sin familj och fira jul. Inga tecken till insikt eller tankar på att hjälpa till från de som fått fl. Höstlov och sportlov kan de ta semester för då är inte de utan barn så angelägna om att få ledigt. Så har man löst alla lov för det är ju så synd om barnen om de ska gå på fritids. Ja de bara måste få vara hemma med mamma. Pappa kan visst inte få fl på sitt jobb????!!!! Eller så måste man få vara tillsaaaammmans hela familjen hela julen. Nej jag tycker det går överstyr. Där det inte påverkar någon kollega så gör vad du vill men när man vet hur det blir för andra förstår jag verkligen inte det beteendet. Och ja jag har ett barn själv. Som får gå på fritids ibland, vara ledig ibland och vara med pappa ibland. Det går faktiskt, om man vill.