Anonym (Teamis) skrev 2024-12-04 05:20:13 följande:
Du är ett tydligt exempel på hur det bli på arbetsplatser med småbarnsföräldrar i personalen.
Personer som bara kräver och kräver och har oerhört mycket mer frånvaro än sina äldre kollegor utan småbarn.
Vilka blir lidande? Inte är det egoisterna iallafall.
Tidigare när jag arbetade på en sån arbetsplats bestämde jag mig för att den dagen jag själv sitter på beslutande position så kommer inte en enda småbarnsförälder att anställas, inte heller personer i ålder där detta är en stor risk att inträffa.
Hittills har det gått jättebra och vi har ett mycket bra arbetsklimat.
Folk i samma bransch i min position som har anställda med småttingar upplever detta kaos varje långhelg och sommar. Dessa med småbarn kräver och babblar om sina "rättigheter" och stannar hemma i tid och otid.
Är ungarna inte "sjuka" så är de det själva för ungarna har smittat ner dem med "dagisbaciller, det vet vi ju hur det är hihihi". Annars är de gravida och är antingen lediga för det eller gnäller hål i huvudet på sina kollegor om sina krämpor.
Och sen tror de att övrig personal bara ska nicka och le när de kommer med sina krav på ledighet?
"Tidigare när jag arbetade på en sån arbetsplats bestämde jag mig för att den dagen jag själv sitter på beslutande position så kommer inte en enda småbarnsförälder att anställas, inte heller personer i ålder där detta är en stor risk att inträffa"
Du kommer alltså inte att anställa människor i fertil ålder? Kvinnor mellan 20-45? Väldigt modernt tänkt av dig. Tur att lagen förbjuder den typ av diskriminering.