Kompis som är jättesmala trots att hon älskar sötsaker
Här är en till, på ytan så att säga. Många runtom mig kommenterar på att jag äter så mycket, äter massa sötsaker hela tiden, inte tränar men ändå är smal som en sticka med ett bmi på 18.4.
Jag tror ibland själv på det.
Synar jag mitt matintag och mitt rörelsemönster i sömmarna lite så ser jag att det inte är sant. Jag äter ganska lite om man ser över hela veckan, och rör mig ganska mycket, även om jag inte går till ett gym och lyfter vikter så att säga.
Jag har två slags sätt att äta mat. Antingen äter jag mycket på en gång och då kanske bara en måltid på hela dagen, och kanske en kopp kaffe och en macka eller dyl på kvällen innan jag går och lägger mig, eller så småäter jag hela dagen.
Jag har ingen bil och gillar inte att åka buss, så jag går nästan överallt. När jag ska till jobbet måste jag gå totalt 25 minuter, samma på vägen hem. Jag gillar inte att åka hiss heller så det blir mycket trappor. Jag bor 6,5 våning upp, kontor på 5e våningen, lunchrestaurangen på 2a. Jag bär en del, både på jobbet och hemma, handling och så. Sen tar jag en promenad på lunchen och en på kvällen. Sen är jag aldrig riktigt stilla när jag sitter still heller. Jag pendlar med benen, trummar med fingrarna, osv.