• Mkay

Prata nästan 6 h i telefon

Det är väldigt respektlöst och inget jag skulle acceptera. Prata med henne om detta och få henne att förstå att du menar allvar med att du inte vill ha det så. 

• Mkay
    Anonym (Respektlöst) skrev 2024-12-29 02:13:14 följande:

Jag tog upp det på ett ganska grinigt sätt med henne. Naturligtvis hade hon massor av saker att ?skylla på?. Hon sa också att mitt beteende var kontrollerande och fick mig att förstå att min reaktion var felaktig. Hon har liksom fel på sina sociala gränser ibland och beter sig väldigt udda. Jag tror vår relation är på upphällningen. Har varit ganska dåligt senaste månaderna och det krävs något speciellt om jag ska kunna hitta tillbaka till ett sammanhang för jag ser en framtid tillsammans.

Lyssnar hon inte på när du försöker förmedla dina behov och vad som är viktigt för dig samt inte vill spendera kvalitetstid med dig så är det inte så mycket att göra. Allt du kan göra är att förmedla dina känslor till henne. Tar hon något initiativ till att spendera tid med dig och göra grejer med dig annars? Om inte kanske du ska ta ett allvarligt samtal med henne och säga att det känns som att ni håller på att glida ifrån varandra. Säg att det inte känns som att hon vill spendera tid med dig och att du saknar hur ni var förr samt att spendera tid med henne. Då kanske hon börjar tänka över hur hon beter sig och hur ert förhållande har blivit. Om inte så finns det inte så mycket mer att göra. 
Svar på tråden Prata nästan 6 h i telefon