Inlägg från: Anonym (Respektlöst) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Respektlöst)

Prata nästan 6 h i telefon

Hur skulle du reagera om din partner pratade nästan 6 h i sträck i telefon när ni hade en barnlös helg? Min partner fattar inte varför jag är grinig på henne. Efter att vi kom hem så lagade jag mat under hela tiden pratade hon i telefon sedan pratade hon i telefon under hela måltiden. Efter att hon lagt på så pratade vi i kanske 5 minuter. Sedan var det dags för nästa telefonsamtal. Detta pågick sedan i flera timmar. Jag tycker bara att det känns så jävla respektlöst.

• Svar på tråden Prata nästan 6 h i telefon
  • Anonym (Respektlöst)

Jag tog upp det på ett ganska grinigt sätt med henne. Naturligtvis hade hon massor av saker att ?skylla på?. Hon sa också att mitt beteende var kontrollerande och fick mig att förstå att min reaktion var felaktig. Hon har liksom fel på sina sociala gränser ibland och beter sig väldigt udda. Jag tror vår relation är på upphällningen. Har varit ganska dåligt senaste månaderna och det krävs något speciellt om jag ska kunna hitta tillbaka till ett sammanhang för jag ser en framtid tillsammans.

• Anonym (Respektlöst)

Vi pratade/bråkade om detta halva natten efter att hon lagt på. Eftersom hon är mer verbal än mig så hamnade vi på något sätt i att jag är kontrollerande och nedtryckande. Hon kunde inte förstå att jag tog illa upp. Jag har absolut inget emot att hon pratar länge i telefon. Men att kunna förstå en hint som att jag har planerat, köpt och lagat mat. Den maten vill jag gärna äta med dig/tillsammans med dig och inte med dig och du och din mamma i telefon. Som ursäkt till detta var att jag ofta är tyst och grinig när vi ska äta.

Till hennes försvar så la hon på precis när jag hade ätit klart och vi kunde prata i 10 min. Sedan ringde hon sin pappa. Jagvhar inga problem med det heller men när hon efter ca 2 h samtal säger att hon ska lägga på för att umgås lite med mig så ställer jag in mig på det men ändå fortsätter samtalet i ytterligare 1 h och 30 min?.

• Anonym (Respektlöst)
    Anonym (Ööööh) skrev 2024-12-30 08:03:01 följande:

Haha vad sjukt att prata i telefon i 6 timmar överhuvudtaget, ja hon gör nog så med flit för att hon vill att du ska fatta vinken att det är slut, själv har hon checkat ut redan.

Vi har pratat ut om det här nu och jag har även fått gå igenom information från vården angående ADHD/ADD och förstår att det här med att bli fast i en aktivitet och tappa tidsuppfattningen kan tillhöra diagnosen. Vi var i ungefär samma situation igår. Men eftersom vi diskuterat om hur jag vill att hon ska göra i dessa situationer och hur hon vill att jag ska göra fick vi en trevlig kväll tillsammans
Svar på tråden Prata nästan 6 h i telefon