• Anonym (C)

Prata nästan 6 h i telefon

Det är skitjobbigt att prata i telefon när ungarna hänger i hälarna på en. Du kanske behöver göra det möjligt för henne att kunna prata ostört oftare. Då behöver hon inte ta er tid till det. 
    Sen håller jag med att det är svårare att göra båda föräldrarna barnfria samtidigt och då borde man lägga tiden på varandra.
    Eller så behövde hon fixa något över telefon som inte var planerat men som behövde lösas. Hon kanske tänkte att det inte skulle ta så mycket tid. 

• Anonym (C)
    Anonym (M) skrev 2024-12-28 23:40:29 följande:
    Och varför tror du att TS inte skulle veta det, om det var något viktigt som måste skötas? Berättar man inte det?
    Jag menar att även om ts flickvän tyckte att samtalen var viktiga så kanske inte ta hade samma uppfattning. Om han nu inte heller sa något under.tiden, frågade vad hon skulle sitta i telefon för så har han väl bara tyckt att samtalen inte var nödvändiga utan att igentligen veta vad hon tyckte i frågan. Låter som sagt inte på ts som han frågat så mycket om samtalen utan bara tyckt att det inte var något hon borde lägga tid på. Utan att det borde vara honom hon la tiden på istället oavsett. 
  • Anonym (C)
    Anonym (Respektlöst) skrev 2024-12-29 09:14:26 följande:

Vi pratade/bråkade om detta halva natten efter att hon lagt på. Eftersom hon är mer verbal än mig så hamnade vi på något sätt i att jag är kontrollerande och nedtryckande. Hon kunde inte förstå att jag tog illa upp. Jag har absolut inget emot att hon pratar länge i telefon. Men att kunna förstå en hint som att jag har planerat, köpt och lagat mat. Den maten vill jag gärna äta med dig/tillsammans med dig och inte med dig och du och din mamma i telefon. Som ursäkt till detta var att jag ofta är tyst och grinig när vi ska äta.

Till hennes försvar så la hon på precis när jag hade ätit klart och vi kunde prata i 10 min. Sedan ringde hon sin pappa. Jagvhar inga problem med det heller men när hon efter ca 2 h samtal säger att hon ska lägga på för att umgås lite med mig så ställer jag in mig på det men ändå fortsätter samtalet i ytterligare 1 h och 30 min?.

Bra att ni pratade om saken. Är det det som behövs för att kunna reda ut saker. Låter ändå som att hon kan lyssna på dig och gå dig till mötes när ni samtalar om saken. Jag fick en gång ett klokt råd: försök att inte bara försöka göra dig förstådd, försök att förstå den andre. Om man fastnar i att försöka vilja bli förstådd kan man börja med att försöka ge reda ut hur den andre såg på saken. Och det tycks ni ju båda lyckats med och komma fram till något gemensamt. 
Svar på tråden Prata nästan 6 h i telefon