Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Hur kan man välja Trump som president?

Hur kan man vilja starta ännu en tråd om samma sak och inte skriva i de befintliga? Det finns redan flera.

• Tow2Mater
    Anonym (Bee low) skrev 2025-01-08 19:11:32 följande:
    Varför skriver du själv här? Tycker de diverse Trump trådarna har olika vinklingar. Tycker också det är naturligt att trumps maktövertagande väcker oro.
    För att jag önskar de befintliga trådarna kunde användas. Så vi slipper upprepa 90% av samma saker om igen. Och igen.
  • Tow2Mater
    Anonym (J) skrev 2025-01-09 00:22:36 följande:
    Trådar kan ju ha olika inriktningar. 
    Vilken unik inriktning menar du frågeställningen 'Kan det verkligen vara så illa att de två största militärmakterna befolkas av de minst intelligenta människorna?' kan ta som inte täcks av de andra trådarna som finns?
  • Tow2Mater
    Anonym (M) skrev 2025-01-09 06:38:44 följande:
    Som sagt, vem tvingar dig att läsa och svara i dessa trådar? 
    Det brukar urarta i påhittade saker och ren missinformation som det påstås att Trump sagt, fast han inte alls sagt det. Brukar därfor känna mig tvingad ibland att ge den korrekta versionen. Men du har rätt, ska låta missinformationen hållas. Det är ändå lönlöst att korrigera eller ge en mer nyanserad bild, speciellt när trådstarten är som den är.
  • Tow2Mater
    Anonym (J) skrev 2025-01-10 01:32:10 följande:
    Om vi skippar OT. Vad tycker du om att Trump anser sig ha rätten att ta över Grönland? 
    Grönland behandlas i en annan tråd.

• Tow2Mater
    Anonym (J) skrev 2025-01-10 02:20:01 följande:
    Man får diskutera vilka ämnen man vill i vilken tråd man vill. 
    Ja, lycka till.
  • Tow2Mater

Lite roligt att han installeras på MLK dagen. Om demokraterna uppmärksammar dagen kan de ses som att de hyllar Trump, om de inte gör det kan de ses som de disrespekterar ML King.

• Tow2Mater

Installationslunchen verkade iallafall redig och god; crab cake, Angusbiff med potatisgratäng och tillhörande grönsaker. Efterrätt äppelterrine med glass och saltad karamell. Inga konstiga getostar, libbsticka, misoglaseringar, kulturgröt eller granskott.

• Tow2Mater
    Kermit1561 skrev 2025-01-21 16:40:56 följande:
    Du förstår verkligen inte problemet eller hur? Trump föreslog att man skulle bota covid genom att injecera desinfiktionsmedel
    Sluta sprid lögner och desinformation! Det sa han aldrig!!
  • Tow2Mater
    Anonym (Jo) skrev 2025-01-21 21:26:17 följande:
    Sa han inte att man skulle dricka desinfektionsmedel, lika galet det.
    NEJ DET SA HAN INTE!

Googla så hittar du vad han pratade om. Om du kan engelska, ingen halvmesyr aftonblaskan 'översatt' för att passa deras agenda.
  • Tow2Mater
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-21 22:02:00 följande:
    När man kallar Aftonbladet för aftonblaskan och tror att Aftonbladet har en agenda, då är man på djupet indoktrinerad av högerextremistiska portaler. 
    Du kan anse vad du vill. Men läs om samma ämne ibland i olika medier så ser du klart att en del vill smutskasta Trump, och vinklar saker den vägen.
  • Tow2Mater
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-21 22:05:47 följande:
    JO! DET SA HAN VISST DET! 🤣

www.sverigesradio.se/artikel/7460008

"USA:s president Donald Trump får stark kritik från flera forskare och virusexperter. Detta efter att Trump föreslagit att man ska undersöka om desinfektionsmedel kan bota covid-19.

Det var vid den senaste pressträffen i Vita Huset som Donald Trump föreslog att man bör undersöka om desinfektionsmedel kan injiceras in i kroppen på patienter med coronavirus.

? Kan man injicera det, använda det för att rengöra lungorna? Det vore intressant att undersöka, undrade Donald Trump.

Uttalandet har mötts av starka reaktioner från den medicinska världen. En rad experter och läkare betonar att det vore direkt livsfarligt att injicera desinfektionsmedel.

Även myndigheter har reagerat. Amerikanska läkemedelsverkets chef säger till CNN att han avråder från att använda rengöringsmedel som medicin.

I delstaten Washington, som drabbats hårt av coronasmittan, har lokala myndigheter gått ut och varnat: ?Gör inte en dålig situation sämre. Ät inte tvättmedel, injicera inte desinfektionsmedel?, skriver man på twitter.

Även tillverkaren av Lysol, som är en storsäljare i USA av desinficering, går ut med information till sina kunder: ?våra produkter är inte till för invärtes bruk?.

När Trump fick kritiska frågor om grunden för sitt uttalande, svarade han att han inte är expert.

? Jag är inte läkare, jag lägger bara fram idéer, sade han."

Han pratar om något som vore intressant att undersöka. For att t ex utveckla vaccin i någon form. Inte att injicera desinfektionsmedel.

'And then I see the disinfectant, where it knocks it out in a minute. One minute. And is there a way we can do something like that, by injection inside or almost a cleaning."'
    www.snopes.com/fact-check/trump-disinfectants-covid-19/

Jag såg det själv på TV och det var inte svårt att förstå vad han menade.

Vi har avhandlat allt det här i Covidtrådarna - gå dit och läs!
  • Tow2Mater
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-21 22:59:57 följande:
    Men vad är det med dig? Du skrev att Trump sa så här:

"And then I see the disinfectant, where it knocks it out in a minute. One minute. And is there a way we can do something like that, by injection inside or almost a cleaning."

Kan du engelska överhuvudtaget?

Och här har du även själva video.

www.familjeliv.se/leave%3A//www.tv4play.se/korthet/52a99ab1c5b0e0ba24f0/trumps-coronatips-spruta-in-desinfektionsmedel-i-lungorna
    Jag diskuterar inte mer med dem som inte vill förstå. Du tillhör dem. Jag såg det live. Jag förstod vad han menade och inte menade.
Svar på tråden Hur kan man välja Trump som president?