• Anonym (Otroligt!)

Hur kan man välja Trump som president?

Som rubriken lyder . karlfan är ju inte klok på en fläck Han och Putin lär ju ha ganska goda odds att strarta WW3
    Kan det verkligen vara så illa att de två största militärmakterna befolkas av de minst intelligenta människorna?
    Undantaget Brasilien, Kina och Nordkorea.

• Svar på tråden Hur kan man välja Trump som president?
  • Anonym (Kattbjörn)

För det första.

Världen styrs av uteslutande narcisister och psykopater.
    Personer med psykopati syns ofta i chefspositioner så varför skulle det utesluta politiken?

För det andra spelar det ingen roll vad personer röstar på. Den ena är inte bättre än den andra.

Anledningen till att trump vann är till stor del pga Elon musk gick in väldigt stort i kampanjen och pga att Trump är en vinnarskalle, psykopat och narcissist. Sen tror också att det finns andra spelare i bakgrunden. Att även om Kamilla Harris skulle vinna så skulle utgången bli detsamma i slutändan.

Jag tror personligen att hela politiska spelet är totalriggat. Inte att man nödvändigtvis vet vem som.kommer vinna utan mer att resultatet anpassas efteråt. Att alla politiker är köpta, marionetter som utlovas rikedom och makt.

Men i bakgrund är det krig, terror och kontroll som slutmålet oavsett vem som vinner.

• Mentat
    Anonym (Otroligt!) skrev 2025-01-07 22:13:29 följande:
    Hur kan man välja Trump som president?

Som rubriken lyder . karlfan är ju inte klok på en fläck Han och Putin lär ju ha ganska goda odds att strarta WW3
    Kan det verkligen vara så illa att de två största militärmakterna befolkas av de minst intelligenta människorna?
    Undantaget Brasilien, Kina och Nordkorea.

Förmodligen för att folk uppfattade det som att ekonomin gick betydligt bättre när Trump satt vid makten. Det är ju ofta så att sittande regering får klä skott för problem under dess regeringstid även om dessa problem inte har ett dugg med regeringen att göra. Vi vet ju också väldigt litet om hur debatten har förts i USA, det vore synd att påstå att svensk mediebevakning av deras politik skulle vara opartisk.

Vad menar du med ditt undantag "Brasilien, Kina och Nordkorea"? Skulle de vara ledda av mer intelligenta personer eller vad?
  • Tow2Mater

Hur kan man vilja starta ännu en tråd om samma sak och inte skriva i de befintliga? Det finns redan flera.

• Anonym (Bee low)
    Tow2Mater skrev 2025-01-08 18:37:33 följande:

Hur kan man vilja starta ännu en tråd om samma sak och inte skriva i de befintliga? Det finns redan flera.

Varför skriver du själv här? Tycker de diverse Trump trådarna har olika vinklingar. Tycker också det är naturligt att trumps maktövertagande väcker oro.
  • Tow2Mater
    Anonym (Bee low) skrev 2025-01-08 19:11:32 följande:
    Varför skriver du själv här? Tycker de diverse Trump trådarna har olika vinklingar. Tycker också det är naturligt att trumps maktövertagande väcker oro.
    För att jag önskar de befintliga trådarna kunde användas. Så vi slipper upprepa 90% av samma saker om igen. Och igen.
  • Hugful80
    Mentat skrev 2025-01-08 11:12:39 följande:
    Förmodligen för att folk uppfattade det som att ekonomin gick betydligt bättre när Trump satt vid makten.
    Detta. Vi lever inte i vardagens USA där matpriserna gått upp x3. Folk vill ha en förändring, de skiter i den globala bilden. Det skulle jag också gjort om jag bodde där. Jag har amerikanska vänner och har en annan bild av läget än den som förmedlas via statstelevisionen i Sverige. Därmed inte sagt att de eller jag tycker att Trump är ett bra val av president. Men det är en förklaring.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Anonym (J)
    Tow2Mater skrev 2025-01-08 22:13:25 följande:
    För att jag önskar de befintliga trådarna kunde användas. Så vi slipper upprepa 90% av samma saker om igen. Och igen.
    Trådar kan ju ha olika inriktningar. 
  • Anonym (J)
    Anonym (Bee low) skrev 2025-01-08 19:11:32 följande:
    Väldigt oroväckande. Han tar efter sin vän diktatorn mer och mer. 
  • Tow2Mater
    Anonym (J) skrev 2025-01-09 00:22:36 följande:
    Trådar kan ju ha olika inriktningar. 
    Vilken unik inriktning menar du frågeställningen 'Kan det verkligen vara så illa att de två största militärmakterna befolkas av de minst intelligenta människorna?' kan ta som inte täcks av de andra trådarna som finns?
  • Anonym (Mr honesty)

Har man hängt med i utvecklingen och inte hjärntvättats av fake News  så är man bara lugn i sinnet.
    Det kommer smälla nånstans i Skandinavien. Men bara för att folk ska vakna till. 
    Vi går emot fantastiska tider. Men folk är för hjärntvättade av media för att fatta det
     så sitt lugn i båten..

Svar på tråden Hur kan man välja Trump som president?