Inlägg från: Mentat |Visa alla inlägg
  • Mentat

Hur kan man välja Trump som president?

Anonym (Otroligt!) skrev 2025-01-07 22:13:29 följande:
    Hur kan man välja Trump som president?

Som rubriken lyder . karlfan är ju inte klok på en fläck Han och Putin lär ju ha ganska goda odds att strarta WW3
    Kan det verkligen vara så illa att de två största militärmakterna befolkas av de minst intelligenta människorna?
    Undantaget Brasilien, Kina och Nordkorea.

Förmodligen för att folk uppfattade det som att ekonomin gick betydligt bättre när Trump satt vid makten. Det är ju ofta så att sittande regering får klä skott för problem under dess regeringstid även om dessa problem inte har ett dugg med regeringen att göra. Vi vet ju också väldigt litet om hur debatten har förts i USA, det vore synd att påstå att svensk mediebevakning av deras politik skulle vara opartisk.

Vad menar du med ditt undantag "Brasilien, Kina och Nordkorea"? Skulle de vara ledda av mer intelligenta personer eller vad?
  • Mentat
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-22 08:29:56 följande:
    Du gör bort dig ordentligt men anklagar oss andra för att inte förstå. För att vi alla ska förstå vad du menar, vänligen översätt ord för ord det du själv skrev att Trump sa :

"And then I see the disinfectant, where it knocks it out in a minute. One minute. And is there a way we can do something like that, by injection inside or almost a cleaning."
    Han frågar sig alltså om det kan fungera. Han uppmanar inte folk att dricka desinfektionsmedel. Det här är grundläggande läsförståelse och ändå insisterar du på att du har rätt. Det är onekligen komiskt men vi har ju sett i andra trådar att din kunskap om svenska språket har sina brister.
  • Mentat
    Anonym (M) skrev 2025-01-22 08:48:15 följande:
    Du menar att om Stefan Löfven sagt samma sak så hade högern försvarat honom?

Du tycker inte det är illa nog att fråga sig det? 
    Det är väl rätt korkat onekligen men han sade alltså inte att man bör dricka desinfektionsmedel, så som hävdades i bl.a. inlägg #67. Det är så grov förvanskning att det blir en ren lögn. Att sedan envist hävda att det var detta han påstod gör det enbart löjligt och är ett exempel på att allt som handlar om Trump tolkas på värsta tänkbara sätt, något som f.ö. även gäller Musk numera.

Det är ju inte så att det saknas skäl att kritisera Trump på ett sakligt korrekt underlag.
  • Mentat
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-22 09:44:40 följande:
    Diskussion handlar om att Tow2Mater skrev "Han sa inte att injicera desinfektionsmedel", inlägg nr.78. Samtidigt som han/hon citerade Trump:
    Det är otroligt dumt att Trump tyckte att det var en bra ide överhuvudtaget att på något sätt inta desinfektionsmedel. Inte ens barn skulle komma på något så korkat. Att högerextremister försvarar Trump är inte överaskande. De är på samma nivå som Trump.

Det är inget fel på min förståelse av varken svenska eller engelska men du har aldrig några argument och försöker alltid hävda dig " ad hominem".
    Vad gäller språkförståelsen hänvisade jag alltså till ditt inlägg #79. Jo, att du har svårt med nyanser i språket har vi konstaterat många gånger i en annan tråd.

Vad högerextremister sysslar med har jag inte tagit upp och det har inte med mig att göra såvida inte du försöker hävda att dagens regeringspartier är exempel på detta. Det skulle i så fall säga rätt mycket om din egen utgångspunkt.
  • Mentat
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-22 10:39:15 följande:
    🤣🤣🤣 Det här är tragikomiskt. Vad är det i mitt inlägg nr.79 du tycker att jag tolkade fel? 🤣🤣🤣

Tow2Mater skrev "Han sa inte att injicera desinfektionsmedel", inlägg nr.78. Samtidigt som han/hon citerade Trump:

"And then I see the disinfectant, where it knocks it out in a minute. One minute. And is there a way we can do something like that, by injection inside or almost a cleaning."

När jag säger högerextremister då menar jag sådana som här försvarar Trump. Trump är nutidens Hitler med mycket tydliga högerextremistiska ambitioner. 
    Det skrev jag i mitt första inlägg som du tydligen inte har läst eller inte förstått. Ordföljd påverkar innebörd.
  • Mentat
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-22 11:02:38 följande:
    Nej, du har inte på något sätt förklarat vad du tyckte att jag förstod fel i inlägget nr.79. Att ducka är fegt. Att ljuga är fel.

Tow2Mater skrev "Han sa inte att injicera desinfektionsmedel", inlägg nr.78. Samtidigt som han/hon citerade Trump:

Nu har jag flera gånger förklarat vad som var fel. Tydligen begriper du inte vad jag skriver så jag lägger ner det här, det leder ändå ingen vart.
    Det är sant att det är fult att ljuga så vi kan ju fundera över ditt påstående i inlägg #87: "Det är inget fel på min förståelse av varken svenska eller engelska..."
Svar på tråden Hur kan man välja Trump som president?