Inlägg från: Anonym (Antiextremist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Antiextremist)

Hur kan man välja Trump som president?

Trump har en bild på sig själv som bakgrundsbild i sin telefon. 🤣

• Anonym (Antiextremist)
    OlleSQ skrev 2025-01-21 09:05:15 följande:

Utgår ifrån att han har flera telefoner och om det är hans privata så är det väl ett bra sätt att se att det är just den.

Jaha! Är det så? Vilken löjlig förklaring. Att lägga in en annan bild skulle göra det omöjligt för honom att förstå att det är hans privata telefon? 
  • Anonym (Antiextremist)
    OlleSQ skrev 2025-01-21 11:20:39 följande:
    Det lär vara en väldigt snabb identifiering av att det är just hans. En inte fullt så löjlig anledning som att göra en deal av han har just sig själv på bild som bakgrundsbild. Jobbtelefonen kanske han har statsvapnet istället...
    Men lägg av 🤣

Det är väl uppenbart att man måste vara narcisoid psykopat eller psykiskt störd om man måste ha sin egen bild på telefonen för att fatta att det är hans telefon. Han kunde ha en bild på sin fru eller sina barnbarn men valde sun egen. 

Det är komiskt att du försvarar hans uppenbara narcisism.
  • Anonym (Antiextremist)
    Donald Trump har anklagats för att använda retorik och uttryck som påminner om fascism och 1930 talets nazistideologi. Exempel inkluderar hans användning av termer som "ohyra" och "förgiftat blod" samt påståenden om att Hitler "gjorde bra saker". Och Musk gör nazistiska hälsningar.

Trumps koppling till högerextrema grupper och stormningen av Kapitolium har också jämförts med nazistiska maktövertaganden. Nu har han även benådat alla dessa ca 1500 högerextrema brottslingar.

Kritiker menar att hans retorik och handlingar underminerar demokratin, splittrar folk och kan leda till våld.

Att han lovar att USA ska utöka sitt teritorium är bara ett till tecken på att USA kanske fått en Hitler som ledare.
  • Anonym (Antiextremist)
    Tow2Mater skrev 2025-01-21 21:51:52 följande:
    NEJ DET SA HAN INTE!

Googla så hittar du vad han pratade om. Om du kan engelska, ingen halvmesyr aftonblaskan 'översatt' för att passa deras agenda.
    När man kallar Aftonbladet för aftonblaskan och tror att Aftonbladet har en agenda, då är man på djupet indoktrinerad av högerextremistiska portaler. 
  • Anonym (Antiextremist)
    Tow2Mater skrev 2025-01-21 21:51:52 följande:
    NEJ DET SA HAN INTE!

Googla så hittar du vad han pratade om. Om du kan engelska, ingen halvmesyr aftonblaskan 'översatt' för att passa deras agenda.
    JO! DET SA HAN VISST DET! 🤣

www.sverigesradio.se/artikel/7460008

"
    USA:s president Donald Trump får stark kritik från flera forskare och virusexperter. Detta efter att Trump föreslagit att man ska undersöka om desinfektionsmedel kan bota covid-19.

Det var vid den senaste pressträffen i Vita Huset som Donald Trump föreslog att man bör undersöka om desinfektionsmedel kan injiceras in i kroppen på patienter med coronavirus.

? Kan man injicera det, använda det för att rengöra lungorna? Det vore intressant att undersöka, undrade Donald Trump.

Uttalandet har mötts av starka reaktioner från den medicinska världen. En rad experter och läkare betonar att det vore direkt livsfarligt att injicera desinfektionsmedel.

Även myndigheter har reagerat. Amerikanska läkemedelsverkets chef säger till CNN att han avråder från att använda rengöringsmedel som medicin.

I delstaten Washington, som drabbats hårt av coronasmittan, har lokala myndigheter gått ut och varnat: ?Gör inte en dålig situation sämre. Ät inte tvättmedel, injicera inte desinfektionsmedel?, skriver man på twitter.

Även tillverkaren av Lysol, som är en storsäljare i USA av desinficering, går ut med information till sina kunder: ?våra produkter är inte till för invärtes bruk?.

När Trump fick kritiska frågor om grunden för sitt uttalande, svarade han att han inte är expert.

? Jag är inte läkare, jag lägger bara fram idéer, sade han."

• Anonym (Antiextremist)
    Tow2Mater skrev 2025-01-21 22:14:11 följande:
    Han pratar om något som vore intressant att undersöka. For att t ex utveckla vaccin i någon form. Inte att injicera desinfektionsmedel.

'And then I see the disinfectant, where it knocks it out in a minute. One minute. And is there a way we can do something like that, by injection inside or almost a cleaning."'
    www.snopes.com/fact-check/trump-disinfectants-covid-19/

Jag såg det själv på TV och det var inte svårt att förstå vad han menade.

Vi har avhandlat allt det här i Covidtrådarna - gå dit och läs!
    "And then I see the disinfectant, where it knocks it out in a minute. One minute. And is there a way we can do something like that, by injection inside or almost a cleaning."

Du är rolig 🤣
  • Anonym (Antiextremist)
    Tow2Mater skrev 2025-01-21 22:53:53 följande:

Här har ni transkriptet för hela sammanhanget i intenvjun. Han sa inte att injicera desinfektionsmedel. Ni vill bara smutskasta, eller så förstår ni inte engelska tilräckligt bra.

www.wral.com/story/fact-check-what-did-trump-say-about-disinfectant-injections-and-covid-19/19075979/

Men vad är det med dig? Du skrev att Trump sa så här:

"And then I see the disinfectant, where it knocks it out in a minute. One minute. And is there a way we can do something like that, by injection inside or almost a cleaning."

Kan du engelska överhuvudtaget?

Och här har du även själva video.

www.familjeliv.se/leave%3A//www.tv4play.se/korthet/52a99ab1c5b0e0ba24f0/trumps-coronatips-spruta-in-desinfektionsmedel-i-lungorna
  • Anonym (Antiextremist)
    Tow2Mater skrev 2025-01-21 23:50:58 följande:
    Jag diskuterar inte mer med dem som inte vill förstå. Du tillhör dem. Jag såg det live. Jag förstod vad han menade och inte menade.
    Du gör bort dig ordentligt men anklagar oss andra för att inte förstå. För att vi alla ska förstå vad du menar, vänligen översätt ord för ord det du själv skrev att Trump sa :

"And then I see the disinfectant, where it knocks it out in a minute. One minute. And is there a way we can do something like that, by injection inside or almost a cleaning."
  • Anonym (Antiextremist)
    Mentat skrev 2025-01-22 08:42:21 följande:
    Han frågar sig alltså om det kan fungera. Han uppmanar inte folk att dricka desinfektionsmedel. Det här är grundläggande läsförståelse och ändå insisterar du på att du har rätt. Det är onekligen komiskt men vi har ju sett i andra trådar att din kunskap om svenska språket har sina brister.
    Diskussion handlar om att Tow2Mater skrev "Han sa inte att injicera desinfektionsmedel", inlägg nr.78. Samtidigt som han/hon citerade Trump:
    Det är otroligt dumt att Trump tyckte att det var en bra ide överhuvudtaget att på något sätt inta desinfektionsmedel. Inte ens barn skulle komma på något så korkat. Att högerextremister försvarar Trump är inte överaskande. De är på samma nivå som Trump.

Det är inget fel på min förståelse av varken svenska eller engelska men du har aldrig några argument och försöker alltid hävda dig " ad hominem".
  • Anonym (Antiextremist)
    Mentat skrev 2025-01-22 10:17:20 följande:
    Vad gäller språkförståelsen hänvisade jag alltså till ditt inlägg #79. Jo, att du har svårt med nyanser i språket har vi konstaterat många gånger i en annan tråd.

Vad högerextremister sysslar med har jag inte tagit upp och det har inte med mig att göra såvida inte du försöker hävda att dagens regeringspartier är exempel på detta. Det skulle i så fall säga rätt mycket om din egen utgångspunkt.
    🤣🤣🤣 Det här är tragikomiskt. Vad är det i mitt inlägg nr.79 du tycker att jag tolkade fel? 🤣🤣🤣

Tow2Mater skrev "Han sa inte att injicera desinfektionsmedel", inlägg nr.78. Samtidigt som han/hon citerade Trump:

När jag säger högerextremister då menar jag sådana som här försvarar Trump. Trump är nutidens Hitler med mycket tydliga högerextremistiska ambitioner. 
  • Anonym (Antiextremist)
    Mentat skrev 2025-01-22 10:57:13 följande:
    Det skrev jag i mitt första inlägg som du tydligen inte har läst eller inte förstått. Ordföljd påverkar innebörd.
    Nej, du har inte på något sätt förklarat vad du tyckte att jag förstod fel i inlägget nr.79. Att ducka är fegt. Att ljuga är fel.

Tow2Mater skrev "Han sa inte att injicera desinfektionsmedel", inlägg nr.78. Samtidigt som han/hon citerade Trump:

• Anonym (Antiextremist)
    Mentat skrev 2025-01-22 11:39:25 följande:
    Nu har jag flera gånger förklarat vad som var fel. Tydligen begriper du inte vad jag skriver så jag lägger ner det här, det leder ändå ingen vart.
    Det är sant att det är fult att ljuga så vi kan ju fundera över ditt påstående i inlägg #87: "Det är inget fel på min förståelse av varken svenska eller engelska..."
    Nej, du har inte alls förklarat något. Det är lögn.

🤣🤣🤣 Ducka bara. Du har inget annat val om du vill fortsätta svamla. Annars avslöjas det att du inte har koll, att du inte har argument men framförallt att du inte talar sanning (kanske just därför stödjer du Trump). 
  • Anonym (Antiextremist)
    Donald Trump har ofta beskrivits som narcissistisk av psykologer, forskare och politiska kommentatorer. I dokumentären "Unfit: The Psychology of Donald Trump" framhålls han som en destruktiv narcissist med symtom på malign narcissism, inklusive paranoia, antisociala drag och sadism

Över 200 läkare har också i ett öppet brev hävdat att Trump lider av elakartad narcissism och är olämplig som ledare.

Hans grandiosa självbild och behov av konstant beundran har varit återkommande teman i analyser av hans personlighet och ledarskap. Han i rollen som USAs president är fara för hela världen.

www.svd.se/a/4q68Go/psykologer-varnar-for-trump-i-dokumentar

pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC8049239/

"A number of psychologists and other mental health experts have suggested that Donald Trump appears pathologically and malignantly narcissistic. To these experts, his grandiosity is fairly straightforward: he has stated innumerable times in many public forums that he is a ?stable genius?, knowing more than anyone else about a wide variety of topics (e.g., technology, infrastructure, the economy. His statements are often self-centered and show little regard for other people, and he lies effortlessly and without compunction. Biographical analyses of Donald Trump have suggested that his grandiosity may belie a vulnerability to feeling weak and unimportant, and consequently he is very sensitive to being wrong and needs constant reassurance of his greatness and importance."
Svar på tråden Hur kan man välja Trump som president?