Inlägg från: Anonym (Nu igen?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nu igen?)

Kvinnor säger att sex är ingen rättighet

Är du igång nu igen? 

Sex är jämställt. Alla har rätt att säga nej eller ja. Samtyckeslagen gör ingen skillnad på kön. Ingen ska tvingas ha sex mot sin vilja. Att det är fler män än kvinnor på dejtingsidorna är inte kvinnornas fel. Att många kvinnor hellre lever ensamma än har en relation med en man är inte kvinnornas fel. 

• Anonym (Nu igen?)
    Anonym (Fin man) skrev 2025-01-20 15:04:52 följande:

Detta bästa är om vi får jämlika löner mellan män och kvinnor och jämlika förutsättningar för män och kvinnor att skaffa en partner.

Om du bara vill ha det ena av dessa 2 förutsättningar så betyder det att du är en egoist.

Sex är jämställt. Alla har rätt att säga nej eller ja. Samtyckeslagen gör ingen skillnad på kön. Ingen ska tvingas ha sex mot sin vilja. Att det är fler män än kvinnor på dejtingsidorna är inte kvinnornas fel. Att många kvinnor hellre lever ensamma än har en relation med en man är inte kvinnornas fel. 
  • Anonym (Nu igen?)
    Anonym (Fin man) skrev 2025-01-20 17:23:11 följande:

Exakt, reglering skall finnas när kvinnor gynnas av det (som på arbetsmarknaden) men om kvinnor missgynnas av reglering då skall det vara fritt.

Dubbelmoralen vet inga gränser.

Ingen missgynnas på dejtingmarknaden. Spelreglerna är lika för alla parter. Samma med sex, alla har samma regelbok. Ingen ska ha sex mot sin vilja, båda ska samtycka. Att alla män varken får sex eller en relation är inte kvinnornas fel. Att många kvinnor hellre lever ensamma än med en man är inte kvinnornas fel. Att det går fler män på antalet kvinnor är evolutionens fel eftersom det tidigare dött fler män än kvinnor i tidig vuxenålder. Därmed "måste" det finnas fler så det finns lite extra att ta av. 

Därmed så är det ojämförbart med arbetsmarknaden där män får bättre lön för samma arbete som kvinnor pga det de har mellan benen. 
  • Anonym (Nu igen?)
    flemens skrev 2025-01-20 20:46:47 följande:
    Mja, jag har i tråden gått hårt åt inceln som startade tråden, men fakta är att det inte är lika spelregler för män som kvinnor, det är bara fånigt att tro det. Med det inte sagt att det skulle vara "orättvist" på något sätt, det är bara naturligt. Men fakta är att kvinnor HAR fördelar inom sex och dejtingmarknaden. Men som sagt det är bara naturligt och inget som lagar eller fantasier om sk "jämställdhet" kan förändra. Vare sig fantasierna kommer från incels eller eventuella feminister som försöker förändra den sociala konstruktionen "genus".
    På vilket sätt har kvinnor fördelar på sex- och dejtingmarknaden? Samtyckeslagen gör ingen skillnad på kön. Om man inte kommer så långt att det krävs ett samtycke, hur kan det räknas som att motparten har en fördel?
  • Anonym (Nu igen?)
    Anonym (Fin man) skrev 2025-01-20 21:56:13 följande:
    På flera sätt. 
    T.ex obalansen i antalet män och antalet kvinnor.
    Ja, det finns fler män än kvinnor. Skyll på evolutionen, inte på att kvinnor inte ställer upp på att ha sex med någon de inte vill ha sex med. Det är evolutionen som gjort att det inte finns 50/50- fördelning av män och kvinnor just för att det genom historien varit en högre dödlighet bland unga män än bland kvinnor. 

Men det är lugnt, för att jämna ut balansen mellan antalet män och kvinnor kan vi ju skjuta av överskottet av män. Ställer du upp som frivillig? Nähä, inte det... 

Eller ska vi ordna gladiatorspel där vinnaren får den vackra, ogifta jungfrun? Helst då på liv och död så klart så vinnaren får känna sig extra manlig. Nähä? Det kanske inte heller var en bra idé... 
  • Anonym (Nu igen?)
    Anonym (Fin man) skrev 2025-01-20 22:25:51 följande:

Ja, mycket av retoriken går ju ut på att kvinnor är så nogräknade vem dom har sex med, som om det skulle göra kvinnor mer värda eller bättre än de otäcka männen. När det finns en hög andel kvinnor så blir det ju tvärtom, kvinnorna tar nästan vad som helst och männen kan välja och vraka.

Jag skall vara ännu tydligare. Har man hög lön kan man äta oxfilé, dricka årgångsvin och åka på lyxsemester. Mer blir mer sparsmakad. Men man är absolut inte en bättre människa. En bra människa blir man om delar med sig av sitt överskott.

Ditt nick och dina åsikter i denna tråd stämmer inte överens.... men så är det ju väldigt ofta när en snoppbärare ska berätta vilken fin/schysst/trevlig man han är... så skrapar man lite på ytan och vips kommer det ofina/oschyssta/otrevliga fram.
  • Anonym (Nu igen?)
    Anonym (Fin man) skrev 2025-01-22 20:09:06 följande:

Ja, det skall jag göra.

Jag tror det bästa vore om du utarbetar exakt hur det här skall gå till så att det blir rättvist och lämpligt fördelat. Om jag skriver ett förslag så blir det nog bara nerröstat. Så jag frågar dig, hur kan vi göra detta så det blir rättvist mellan kvinnor och så att inte vissa kvinnor blir avundsjuka. 

Hur skall de ekonomiska incitamenten utformas?

Hur kan vi göra så att kvinnor kan leva på detta och inte tvingas till förvärvsarbete?

Vi har redan fått många förslag i tråden av kvinnor.

Varför ska Fiona M utarbeta ett förslag när det är du som säger att reglering, tvång, skyldigheter och rättigheter är rätt väg att gå? Då är det ju du dom behöver förklara hur det ska gå till i verkligheten. 
  • Anonym (Nu igen?)
    Anonym (Man) skrev 2025-01-22 21:37:34 följande:
    Överskottet på män i Sverige beror mest som dom flesta vet på invandringen från tex mellanöstern då majoriteten är män som flytt hit och lämnat kvar kvinnorna i dom krigsdrabbade länderna. Från Ukraina har det på senare år kommit mest kvinnor medan männen stannar kvar och försvarar landet.

För min egen del har jag inte märkt av konkurrensen och att det varit svårare att träffa en kvinna på grund av det höga mansöverskottet.
    Och rent statistiskt så är fördelningen 51% snoppbärare och 49% snippbärare då dödligheten bland snoppbärare historiskt varit högre. "Lite svinn får man räkna med" typ. 
  • Anonym (Nu igen?)
    Anonym (Fin man) skrev 2025-01-22 23:03:25 följande:

Det svenska samhället har gjort sig skyldigt till ett gravt misstag när man inte har eftersträvat att utjämna könsobalansen t.ex genom att ta emot ukrainska kvinnor på flykt i större utsträckning. Eftersom könsobalansen är skev så medför det nu att män blir mer desperata, detta kommer garanterat att få effekten att fler våldtäkter och ofredande mot kvinnor genomförs.

Men de flesta människor stoppar huvudet i sanden, förnekar sambandet och legitimerar i tysthet våldtäkterna.

Ja, eftersom tydligen kan inte män hantera ett "nej" så är det kvinnornas fel som inte "ställer upp"

Våldtäkter har funnits typ så länge som människan funnits. Det har noll nada och ingenting med brist på sex att göra och allt med makt att göra, att visa att "det spelar ingen roll om du inte vill för jag kan göra vad jag vill med dig ändå". 

Soldater i krig våldtar inte kvinnor pga sexbrist utan gör att visa makt gentemot fienden. "Vi dödar er och utnyttjar era försvarslösa kvinnor"

Att tro att våldtäkter och sexuellt ofredande handlar om sex är imbecillt.

De flesta våldtäkter och övergrepp sker dessutom av en man som kvinnan känner....
  • Anonym (Nu igen?)
    Anonym (Man) skrev 2025-01-22 21:37:34 följande:
    Överskottet på män i Sverige beror mest som dom flesta vet på invandringen från tex mellanöstern då majoriteten är män som flytt hit och lämnat kvar kvinnorna i dom krigsdrabbade länderna. Från Ukraina har det på senare år kommit mest kvinnor medan männen stannar kvar och försvarar landet.

För min egen del har jag inte märkt av konkurrensen och att det varit svårare att träffa en kvinna på grund av det höga mansöverskottet.
    Männen från Mellanöstern som du så fint hänvisar till vill sällan ha en svensk kvinna.... så på vilket sätt är de med i leken då? 
  • Anonym (Nu igen?)
    Anonym (Jo) skrev 2025-01-22 23:18:51 följande:
    Våldtäkt handlar om makt.
    Eh, ja, det var ju det jag skrev. 
  • Anonym (Nu igen?)
    Anonym (Kul) skrev 2025-02-08 01:11:11 följande:
    Men om en man lever ensam så är felet på honom. 
    Inte om det är självvalt. Kvinnor VÄLJER att hellre leva ensamma än med en man.
  • Anonym (Nu igen?)
    Anonym (Kul) skrev 2025-02-10 11:50:29 följande:
    Felet skulle kunna vara även när kvinnor vill hellre leva ensamma än med en man. 
    Que vad? Varför är det ett fel att hellre leva ensam än med någon? Vem ska tvinga folk att leva ihop? Hur ska dessa paras ihop? Ska vi köra "Gift vid första ögonkastet" men utan skilsmässa? Där "experter" parar ihop folk?
  • Anonym (Nu igen?)
    Anonym (Kul) skrev 2025-02-11 22:30:49 följande:
    Att kvinnan inte har sex eller ett förhållande kan anses vara fel. 
    Att felet är på kvinnan för att hon sänker inte sina krav om hon vill ha ett förhållande 
    Men en person som VÄLJER att leva ensam, oavsett om det är en man eller kvinna, VILL INTE ha en relation till vilket pris som helst. Då fortfarande, vad är problemet med att någon, oavsett kön, VÄLJER att leva ensam? 

Om man däremot VILL ha en relation behöver man jobba på att få det, genom att tex jobba med sig själv, istället för att sitta och gnälla över hur hemska det andra könet är dom inte "ger mig sex och en relation".
  • Anonym (Nu igen?)
    Anonym (Fin man) skrev 2025-02-18 13:54:01 följande:
    Med jämlika förutsättningar för relationer menar jag t.ex att det finns lika antal män och kvinnor i samhället. I dag finns det en stor snedfördelning. 

Precis som så många andra före dig så älskar många att få det till att män vill tvinga kvinnor till sex. Att skapa en fultolkning som inte alls stämmer för att sedan argumentera mot tanken att män inte borde få tvinga kvinnor till sex, något som nog alla håller med om vore fel. Men ett sätt att få billiga poäng på ett fult sätt. 
    Så hur tänker du att vi ska jämna ut överskottet av det ena könet? Avrättning? Exportering? Vilka ska då tas bort? På vilket sätt gör det de kvarvarande mer attraktiva för de som väljer att hellre leva ensamma än med en partner de anser är oattraktiv, inte drar sitt strå till lasset, kostar mer energi än vad hen ger? 

Hur gör ett borttag av överskott den kvarvarande andelen mer attraktiv om de redan innan sorteras bort pga att de inte fyller den motsatta könets preferenser? 
  • Anonym (Nu igen?)
    Anonym (Fin man) skrev 2025-01-22 23:03:25 följande:

Det svenska samhället har gjort sig skyldigt till ett gravt misstag när man inte har eftersträvat att utjämna könsobalansen t.ex genom att ta emot ukrainska kvinnor på flykt i större utsträckning. Eftersom könsobalansen är skev så medför det nu att män blir mer desperata, detta kommer garanterat att få effekten att fler våldtäkter och ofredande mot kvinnor genomförs.

Men de flesta människor stoppar huvudet i sanden, förnekar sambandet och legitimerar i tysthet våldtäkterna.

Anonym (Fin man) skrev 2025-02-18 14:31:56 följande:
    Detta har jag redan svarat på, i inlägg #145.

Den massiva och storskaliga bortsorteringen kommer då isf garanterat att försvinna. 

Nej, ditt inlägg #145 är inte ett svar på frågan. Vad säger att importerade kvinnor vill ha överskottet om de inte är "relationsimporter" dvs redan har träffat någon här och valt att flytta hit? 

Så, hur ska du lösa problemet med att folk (både män och kvinnor) väljer att hellre leva ensamma än med någon som inte uppfyller deras preferenser? 
Svar på tråden Kvinnor säger att sex är ingen rättighet