Inlägg från: Anonym (Eli) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eli)

Kvinnor säger att sex är ingen rättighet

Anonym (jämställt) skrev 2025-01-18 14:56:43 följande:
    Om sex är ingen rättighet ska kvinnor inte få ha mer sex än män. Annars ska samhället vara inte jämställt på andra plan heller om det är inte det på dejtingmarknaden.
    Du vet inte vad jämställdhet betyder. Det finns kurser i samhällskunskap som jag rekommenderar att du läser innan du startar fler tjatiga trådar om exakt samma ämne. Tro mig, du kommer aldrig få det svar du söker eftersom du har fel.
  • Anonym (Eli)
    Anonym (jämställt) skrev 2025-01-18 15:01:23 följande:
    Då ska samhället vara inte jämställt på andra plan heller.
    Är du en robot eller...? Du upprepar bara exakt samma fras i alla trådar.
    Jag tror det är meningslöst att försöka ha en diskussion med dig eftersom du uppenbarligen inte kan ta in något som någon annan skriver till dig.
  • Anonym (Eli)
    Anonym (inte jämställt) skrev 2025-01-20 16:37:39 följande:
    Arbete är jämställt. Alla har rätt att säga nej eller ja. Ingen ska tvingas att betala ut lika lön till alla mot sin vilja. 
    Lika lön till alla, nej, för alla jobbar förmodligen inte lika många timmar. Men samma ingångslön till alla inom samma arbetsområde måste man faktiskt ge. Du kan inte ge högre lön till en man bara för att han är man. Och varför skulle du vilja det? Det blir ju mer lönsamt att anställa kvinnor i såna fall eftersom de inte blir lika dyra att ha anställda.
  • Anonym (Eli)
    Anonym (inte jämställt) skrev 2025-01-20 17:11:37 följande:
    Varför ska inte arbetsgivare få ge vilken lön de vill på vilka grunder som helst? Är ju så relationsmarknaden fungerar, man får vara med vem som helst på vilka grunder som helst. Annars är det bara att tacka nej.
    Jag förstår att du aldrig varit egenföretagare och inte är så insatt i relationer, för hade du varit det hade du förstått skillnaden mellan löner och dejting. De har absolut ingenting gemensamt och jämförelsen är bara löjlig.

Varför skulle inte en arbetsgivare få ge vilken lön som helst på vilka grunder som helst? För att företaget skulle förlora på det och ingen skulle vilja vara anställd på ett sådant ställe. Visst, om nu en arbetsgivare insisterar på att göra så, så kan hen ju försöka. Det kommer inte hålla.
  • Anonym (Eli)
    Anonym (inte jämställt) skrev 2025-01-20 17:56:19 följande:
    Det är väl upp till företaget.
    Så enkelt är det inte. Inte i Sverige åtminstone. Det företag som medvetet försöker missgynna kvinnor ekonomiskt skulle inte klara sig länge.
  • Anonym (Eli)
    Anonym (inte jämställt) skrev 2025-01-20 17:59:39 följande:
    Och?
    Ja och. Det var du som började diskussionen och jag känner att du inte är mottaglig för någon ny information så nu låter jag dig vara. Ha det bra 😁
  • Anonym (Eli)
    Anonym (Fin man) skrev 2025-02-08 11:52:04 följande:

Nej, kvinnor måste anpassa sig. Kvinnor måste lyda män som inte vill sex med dem.

Sex är ingen rättighet för kvinnor.

Brukar kvinnor inte göra det eller?
  • Anonym (Eli)
    Anonym (Kul) skrev 2025-02-13 12:20:33 följande:
    Bevisligen så lägger du inte skulden på dig själv nu samt anpassar dig till andras krav. 
    Ursäkta men är det inte lättare att skriva ett enda långt inlägg istället för att skriva typ tio olika inlägg där du citerar samma person?
Svar på tråden Kvinnor säger att sex är ingen rättighet