Inlägg från: Anonym (Fin man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fin man)

Kvinnor säger att sex är ingen rättighet

Anonym (jämställt) skrev 2025-01-18 15:04:56 följande:
    Om kvinnor vill ha jämställdhet varför ska män inte vilja ha det på dejtingmarknaden? Varför ska jämställdhet gynna bara kvinnor? I så fall får staten reglera det som med annat som är jämställt.

Det är en jättebra och viktig fråga.

Många kvinnor förstår inte problemet eller vägrar inse och vägrar erkänna att relationsmarknaden är ojämnställd

Kvinnor gynnas påtagligt av detta eftersom dom har ett mycket större urval av män än tvärtom. Kvinnor inser att dom skulle förlora på förändringar.
    Jag tycker du har en fin ide att staten skall reglerera och tvinga. I Sverige har vi redan massor av andra tvång och regler. Många vill låtsas som det inte går att reglera relationsmarknaden. I Sverige är vi världsmästare på regler, förbud och tvång.

• Anonym (Fin man)
    Agda90 skrev 2025-01-20 11:05:24 följande:
    Du verkar helt fixerad vid sex. Det är ganska osunt vet du. 

Om vi ska ha det jämlikt så kan du väl poppa ut en unge. Nä, just det... biologiskt omöjligt. Vi är olika och ska ta vara på vara olikheter. Men till skillnad från dig så förstår jag skillnaden mellan jämlikhet mellan könen i t.ex. arbetslivet. 

En arbetsgivare ska inte ge högre lön bara för att det dinglar en snopp mellan benen på den ena parten. Det händer varje dag. Varför ska kvinnor inte kräva den rätten?

Detta bästa är om vi får jämlika löner mellan män och kvinnor och jämlika förutsättningar för män och kvinnor att skaffa en partner.

Om du bara vill ha det ena av dessa 2 förutsättningar så betyder det att du är en egoist.

• Anonym (Fin man)
    Agda90 skrev 2025-01-20 15:09:57 följande:
    Jag egoist??
    Gubbe lille, jag kan lista massor med saker som är ojämlika som kräver att man arbetar med men det hade tagit för lång tid. 

Vad är det för ojämlika förutsättningar för män och kvinnor att skaffa partner? Saknar du förmågan att swipa på tinder? Gå på krogen? Träffa folk i affären?
    Vad är problemet?

Jag frågar dig igen. I detta fallet finns det 2 problem enligt mitt föregående inlägg.

Vill du göra någonting åt de bägge problemen eller vill du det inte? Ja eller nej?

• Anonym (Fin man)
    Agda90 skrev 2025-01-20 15:28:33 följande:

Det ena - lön - är något man kan reglera. Det andra - relationer - är något man får arbeta med. Dvs, varje individ får arbeta på sig själv för att bli den bästa versionen av sig själv. 

Kärlek är inget man kan tvinga fram. Eller du anser att man ska leva i en relation för att det ska vara jämlikhet?
    Jag vill ha dunder och magi i min relation och det får man inte när någon annan tvingar på en en partner, det får man när man hittar rätt person. 

Jag är inte egoist. Jag är realist. 

Jag förstår att du skulle vilja ha det ena men inte det andra. Du vill ha förmånen men är inte beredd att betala för jämställhetens skull. 

Instämmer : Du är inte för jämställdhet.
  • Anonym (Fin man)
    Anonym (inte jämställt) skrev 2025-01-20 17:11:37 följande:
    Varför ska inte arbetsgivare få ge vilken lön de vill på vilka grunder som helst? Är ju så relationsmarknaden fungerar, man får vara med vem som helst på vilka grunder som helst. Annars är det bara att tacka nej.

Exakt, reglering skall finnas när kvinnor gynnas av det (som på arbetsmarknaden) men om kvinnor missgynnas av reglering då skall det vara fritt.

Dubbelmoralen vet inga gränser.

• Anonym (Fin man)
    Anonym (Nu igen?) skrev 2025-01-20 20:32:59 följande:
    Ingen missgynnas på dejtingmarknaden. Spelreglerna är lika för alla parter. Samma med sex, alla har samma regelbok. Ingen ska ha sex mot sin vilja, båda ska samtycka. Att alla män varken får sex eller en relation är inte kvinnornas fel. Att många kvinnor hellre lever ensamma än med en man är inte kvinnornas fel. Att det går fler män på antalet kvinnor är evolutionens fel eftersom det tidigare dött fler män än kvinnor i tidig vuxenålder. Därmed "måste" det finnas fler så det finns lite extra att ta av. 

Därmed så är det ojämförbart med arbetsmarknaden där män får bättre lön för samma arbete som kvinnor pga det de har mellan benen. 

Alla vet att män missgynnas på dejtingmarknaden. Herre Gud, ni erkänner ju det t.om själva här tråden. "Alla har samma regelbok ". Det är ungefär lika dumt som att påstå att alla får ju ett lönebesked så därför är det så rättvist så.

Det kanske inte är kvinnornas fel att det är så men kvinnorna gynnas definitivt av situationen. Du beskriver det som att vi alla är ett offer för att kvinnor har det så mycket bättre, som om samhället inte kan göra något åt saken.

Det påståendet är lika enfaldigt som att påstå att vi kan inte göra någonting när det gäller lönerna, de med penis måste helt enkelt ha högre löner, det är ju en naturlag.

• Anonym (Fin man)
    Anonym (Jo) skrev 2025-01-20 21:51:11 följande:
    Hur missgynnas män menar du?
    På flera sätt. 
    T.ex obalansen i antalet män och antalet kvinnor.
  • Anonym (Fin man)
    Anonym (Jo) skrev 2025-01-20 21:58:38 följande:
    Det är inte att missgynna någon.
    Jo, Jo
  • Anonym (Fin man)
    Anonym (O) skrev 2025-01-20 22:05:04 följande:

Vilken sjuk tråd.

Det är också konstigt att ingen tar upp det mest grundläggande om man nu ska generalisera om kön överhuvudtaget. För de allra flesta kvinnor är dåligt sex sämre än inget sex. Dåligt sex med random kille som man inte direkt tänder på är helt enkelt inget eftersträvansvärt för de flesta kvinnor. Det verkar dock som om många män kan tänka sig att ha sex med ungefär vem som helst, och det är ändå bättre än att inte ha sex. Tröskeln för njutning är betydligt lägre hos män, så det är väl ändå skönt. Evolutionärt är det ju rätt lätt att förklara, eftersom insatsen för kvinnor vid sex är betydligt högre än för män. Inte så kul att riskera en graviditet med en man som man aldrig vill träffa igen ...

Ja, mycket av retoriken går ju ut på att kvinnor är så nogräknade vem dom har sex med, som om det skulle göra kvinnor mer värda eller bättre än de otäcka männen. När det finns en hög andel kvinnor så blir det ju tvärtom, kvinnorna tar nästan vad som helst och männen kan välja och vraka.

Jag skall vara ännu tydligare. Har man hög lön kan man äta oxfilé, dricka årgångsvin och åka på lyxsemester. Mer blir mer sparsmakad. Men man är absolut inte en bättre människa. En bra människa blir man om delar med sig av sitt överskott.

• Anonym (Fin man)
    Agda90 skrev 2025-01-21 08:34:24 följande:

Alltså hela det här är skrattretande. 
    Om man tittar lite mer än bara på FL. Många kvinnor har upptäckt att det är enklare att leva ensam än med en man som de i slutändan inte trivs med, inte får bra sex med osv. Nu blir dessa män griniga som små barn för de tvingas till att leva ensamma och då är det kvinnans fel.... I deras värld är det väldigt logiskt. Så då ska man tvångsfördela så att dessa män får en kvinna utan att lyfta ett finger - det är i alla fall ett förslag från den typen av man. 

Som en självständig kvinna med en man som jag älskar väldigt mycket kan jag säga följande om jag hade blivit tvingad in i en relation där jag inte är attraherad utav mannen: det hade blivit INGET sex. Nada, zip zero. Och hade en sådan man försökt röra mig hade han förlorat den handen som hade rört mig. Min kropp är mitt tempel och ingen rör mig utan tillstånd!
    Hade jag tvingats leva med en sådan man hade han fått fixa sin egen mat, tvätt, ja allt för jag hade inte lyft ett finger! Jag hade tagit upp stickning eller virkning som hobby för att slippa prata med honom på kvällarna. Eller så hade jag gått till gymmet varje kväll för att slippa se honom och få ut mina aggressioner på typ en boxningssäck. 

Nu lever jag i en väldigt lycklig relation och följande händer:
    vi är ett team, vi städar, lagar mat och hjälps åt. Är jag hemma och min man jobbar då står middagen på bordet när han kommer hem. Igår hade jag gott om tid då jag var ledig och slängde in en skinkstek i ugnen som jag gjorde rotfrukter till med en örtig citronsås till. När vi sätter oss vid middagsbordet pratar vi om dagen som varit. Vad vi har gjort, vad vi vill göra, vad vi drömmer om och en massa annat. På sista tiden har det varit en hel del samtal om politik. Oavsett vad vi pratar om blir det mycket skratt. Och sexet! Wow, alltså wow!!!! 

Så säg mig, varför skulle jag acceptera att bli påtvingad en man som jag inte vill ha, som jag inte tänder på och som har noll stake eller personlighet eftersom han inte kan ragga upp en kvinna själv när jag kan få en jämlik partner som jag tänder och förför gladeligen varje dag?
    Ge mig EN anledning!!

Och för er som inte förstår, jag vet att det finns människor som har svårt att hitta en partner trots att de gör allt rätt. Men jag gissar att dessa människor inte skulle vilja tvinga sig på någon heller. Detta gäller de som sitter på röven, gnäller på att de inte hittar någon och gör inget för att göra sig dejtingbara utan bara ska ha och ha och ha.

Det ändå så att rättvisa, tvång, reglering och skyldigheter är rätt väg . Fasta principer som gäller alla.

• Anonym (Fin man)
    persikofjaril skrev 2025-01-20 22:58:55 följande:
    Okej. Så jag är en dålig människa som inte vill ha sex med vilken man som helst? Är det det du menar? 

Gör det någon skillnad att jag har sambo och dotter, eller ska jag ändå ställa upp på sex med andra män bara för att de vill?
    Samma regler för alla. Inga undantag.
  • Anonym (Fin man)
    Fiona M skrev 2025-01-21 21:21:39 följande:
    Förklara hur.

Ja, det skall jag göra.

Jag tror det bästa vore om du utarbetar exakt hur det här skall gå till så att det blir rättvist och lämpligt fördelat. Om jag skriver ett förslag så blir det nog bara nerröstat. Så jag frågar dig, hur kan vi göra detta så det blir rättvist mellan kvinnor och så att inte vissa kvinnor blir avundsjuka. 

Hur skall de ekonomiska incitamenten utformas?

Hur kan vi göra så att kvinnor kan leva på detta och inte tvingas till förvärvsarbete?

Vi har redan fått många förslag i tråden av kvinnor.

• Anonym (Fin man)
    Anonym (Man) skrev 2025-01-22 21:37:34 följande:
    Överskottet på män i Sverige beror mest som dom flesta vet på invandringen från tex mellanöstern då majoriteten är män som flytt hit och lämnat kvar kvinnorna i dom krigsdrabbade länderna. Från Ukraina har det på senare år kommit mest kvinnor medan männen stannar kvar och försvarar landet.

För min egen del har jag inte märkt av konkurrensen och att det varit svårare att träffa en kvinna på grund av det höga mansöverskottet.

Det svenska samhället har gjort sig skyldigt till ett gravt misstag när man inte har eftersträvat att utjämna könsobalansen t.ex genom att ta emot ukrainska kvinnor på flykt i större utsträckning. Eftersom könsobalansen är skev så medför det nu att män blir mer desperata, detta kommer garanterat att få effekten att fler våldtäkter och ofredande mot kvinnor genomförs.

Men de flesta människor stoppar huvudet i sanden, förnekar sambandet och legitimerar i tysthet våldtäkterna.

• Anonym (Fin man)
    hmm77 skrev 2025-02-08 01:24:39 följande:
    tjejer har sex precis vem dem vill

Nej, kvinnor måste anpassa sig. Kvinnor måste lyda män som inte vill sex med dem.

Sex är ingen rättighet för kvinnor.

• Anonym (Fin man)
    Anonym (Eli) skrev 2025-02-08 12:01:55 följande:
    Brukar kvinnor inte göra det eller?

Det är nog ovanligt att kvinnor fysiskt tvingar män.

Men det är viktigt att framhålla psykiska påtryckningar som kvinnor ofta använder sig av. Det är också vanligt att sexuellt otillfredsställda kvinnor är otrogna, delvis eftersom det är lättare för kvinnor.

• Anonym (Fin man)
    Anonym (under hot om självmord) skrev 2025-02-08 13:01:21 följande:
    Det är ovanligt, men jag tror vanligast utav de ovanligaste är att kvinnan hotar med självskada eller självmord om han inte gör det. Det kan vara ett oerhört starkt maktmedel både för män och kvinnor att hota med det.

Som nummer 2 kommer nog att de redan haft en affär, och hon hotar med att avslöja den för frun om han inte fortsätter affären.  

Jag har för mig jag har sett en slags lista på det här där kvinnors sexuella övergrepp mot män undersöktes.

Bra inlägg.

Ja, sexuella övergrepp mot män tar sig många olika uttryck och är mycket vanligare än man tror. Men man får bestämt intryck att kvinnors övergrepp skall smusslas under mattan i såna här trådar.

• Anonym (Fin man)
    Anonym (Kille) skrev 2025-02-10 17:32:17 följande:
    Kvittar vad vi gör så är det männens fel. Vill hon inte ha sex vi har gjort nått fel som sänker hennes lustar.
    Vill inte vi ha sex. Då äre fel på oss. 
    Köper vi en lösvagina då är vi äckliga. Köper vi en sexdocka är vi perversa. Letar vi sex online då är det fel. Visar vi inget intresse av sex. Då är det fel. Visar vi för mycket intresse av sex så är det fel. Kvittar liksom vad vi gör för val så hittar dom nått fel på oss 

Det är korrekt.

Kvinnor som beter sig så har dåligt självförtroende och vägrar ta ansvar. Detta är inte ett friskt beteende hos en kvinna och behöver behandlas t.ex. genom terapi.

• Anonym (Fin man)
    Bunny s skrev 2025-02-18 10:36:07 följande:
    Märkligt att jämföra dessa två. 
    Jämställda löner handlar om pengar, alltså något materiellt. Självklart ska det vara lika oavsett kön. Enkelt att uppfylla också eftersom det just handlar om något materiellt. 

Men jämlika förutsättningar för relationer? Vad betyder de? Vi pratar alltså om känslor, abstraktion och lust till andra människor som nu ska styras och fördelas lika. 
    I praktiken betyder det alltså att kvinnor ska tvingas att ligga med män de inte attraheras av och ingå relation med dem? 
    Det är helt sjukt och så snedvridet att önska det. 
    Skulle du på fullaste allvar vilja vara i en relation med en kvinna som tvingats till det av staten? En kvinna som i hemlighet varken tycker om dig eller attraheras av dig? 
    Jag tänker att det här pågår nu, idag, i många muslimska länder. 
    Tvångsäktenskap är lagligt och vanligt. Kan inte de svenska män som uppskattar sånt flytta till ett sådant land? 
    Med jämlika förutsättningar för relationer menar jag t.ex att det finns lika antal män och kvinnor i samhället. I dag finns det en stor snedfördelning. 

Precis som så många andra före dig så älskar många att få det till att män vill tvinga kvinnor till sex. Att skapa en fultolkning som inte alls stämmer för att sedan argumentera mot tanken att män inte borde få tvinga kvinnor till sex, något som nog alla håller med om vore fel. Men ett sätt att få billiga poäng på ett fult sätt. 
  • Anonym (Fin man)
    Anonym (Nu igen?) skrev 2025-02-18 14:13:07 följande:
    Så hur tänker du att vi ska jämna ut överskottet av det ena könet? Avrättning? Exportering? Vilka ska då tas bort? På vilket sätt gör det de kvarvarande mer attraktiva för de som väljer att hellre leva ensamma än med en partner de anser är oattraktiv, inte drar sitt strå till lasset, kostar mer energi än vad hen ger? 

Hur gör ett borttag av överskott den kvarvarande andelen mer attraktiv om de redan innan sorteras bort pga att de inte fyller den motsatta könets preferenser? 
    Detta har jag redan svarat på, i inlägg #145.

Den massiva och storskaliga bortsorteringen kommer då isf garanterat att försvinna. 
  • Anonym (Fin man)
    Anonym (Nu igen?) skrev 2025-02-18 14:42:17 följande:
    Anonym (Fin man) skrev 2025-02-18 14:31:56 följande:
    Detta har jag redan svarat på, i inlägg #145.

Den massiva och storskaliga bortsorteringen kommer då isf garanterat att försvinna. 

Nej, ditt inlägg #145 är inte ett svar på frågan. Vad säger att importerade kvinnor vill ha överskottet om de inte är "relationsimporter" dvs redan har träffat någon här och valt att flytta hit? 

Så, hur ska du lösa problemet med att folk (både män och kvinnor) väljer att hellre leva ensamma än med någon som inte uppfyller deras preferenser? 
    Det kommer att bli så som jag förklarar. 
Svar på tråden Kvinnor säger att sex är ingen rättighet