• flemens

Kvinnor säger att sex är ingen rättighet

Kvinnor har väl inte mer rätt till sex än män? Hur tänkte du där? Bara för att man har möjlighet till att ha sex betyder inte att man har mer eller mindre rätt till det. Tack vare att vi män mer eller mindre av naturen är kåtbockar som går på vad som helst för att få knula lite så har kvinnor alltid lättare att skaffa sig sex med en man, men ingenstans betyder det att kvinnor har mer "rätt" till sex. De gör det för att de kan det.

Lyckas man inte "få" sex så är det tuff shit och bara att acceptera och gå vidare i livet.

• flemens
    Anonym (jämställt) skrev 2025-01-18 14:56:43 följande:
    Om sex är ingen rättighet ska kvinnor inte få ha mer sex än män. Annars ska samhället vara inte jämställt på andra plan heller om det är inte det på dejtingmarknaden.
    Klart de får ha mer sex eftersom de kan ha det. Jag tror din föreställning om "jämställdhet" är lite vriden. Sex är ett avtal mellan två individer, inte något som samhället, inklusive feminister eller incels ska ha någonting som helst med att göra så länge inte brott begås.
  • flemens
    Anonym (jämställt) skrev 2025-01-18 15:09:51 följande:
    Om dem vill ha jämställt samhälle ska staten göra det jämställt, annars ska det inte vara jämställt på andra sätt heller. För om det är jämställt ska män inte diskrimineras och ha mindre sex.

Du är bara konstig :D 

Så, låt oss tillämpa jämlikhet enligt din förvirring om det:

Det är ganska klarlagt att kvinnor får färre orgasmer än män, sålunda har inte män rätt att ha så många orgasmer, de ska sluta ha sex när de känner att de är på väg att komma eftersom kvinnor rent allmänt inte får orgasmer lika ofta som män.

Män har ingen rätt att titta på porr eller sexiga kvinnor eftersom det inte är jämställt med hur ofta kvinnor tittar på porr och sexiga kvinnor med önskan om att få ligga med dem.

Män hare ingen rätt att titta på sport innan de diskat och bytt blöjor osv. osv..

• flemens
    Anonym (Fin man) skrev 2025-01-20 14:27:47 följande:

Det är en jättebra och viktig fråga.

Många kvinnor förstår inte problemet eller vägrar inse och vägrar erkänna att relationsmarknaden är ojämnställd

Kvinnor gynnas påtagligt av detta eftersom dom har ett mycket större urval av män än tvärtom. Kvinnor inser att dom skulle förlora på förändringar.
    Jag tycker du har en fin ide att staten skall reglerera och tvinga. I Sverige har vi redan massor av andra tvång och regler. Många vill låtsas som det inte går att reglera relationsmarknaden. I Sverige är vi världsmästare på regler, förbud och tvång.

Vet inte om du är sarkastisk för att belysa TS konstiga logik, eller om du är TS med annat nick för att få det att se ut som att dylik syn skulle vara normal någonstans, men om inte; du måste använda lite hjärna för att förstå det här med "jämställdhet" Du kan inte bara hitta på saker och tro att det är jämställdhet liksom.

Det handlar inte om att bara för att du har svårt att attrahera det motsatta könet så är det "ojämställt", Att du, eller om du nånstans föreställer dig att du talar för andra i liknande situation, inte lyckas och därför är avundsjuk på kvinnor för att de rent allmänt har lättare att få till det med män (vilket är bara naturligt givet vilka kåtbockar majoriteten av oss män är) beror helt och hållet på din personlighet, inte samhället eller kvinnorna.

En bra början för att börja få tillstymmelse till en chans på att få ligga är att du tittar inåt och försöker komma underfund med vad det är för fel på dig som person.

• flemens
    Anonym (Fin man) skrev 2025-01-20 15:20:04 följande:

Jag frågar dig igen. I detta fallet finns det 2 problem enligt mitt föregående inlägg.

Vill du göra någonting åt de bägge problemen eller vill du det inte? Ja eller nej?

Fast grejen är ju att det inte är något problem annat än i huvudet på TS och dig då, med att kvinnor har större chans till ligg än män generellt. Lika stort problem som att jag inte kan spela i 4K för att jag inte har en Nvidia 5090 typ.
  • flemens
    Anonym (M) skrev 2025-01-20 16:20:30 följande:
    Förutsättningarna för män och kvinnor att skaffa en partner är redan lika och handlar inte om jämställdhet. 

Mja, jag håller inte med dig, baserat på min egen erfarenhet och studier av hur relationer uppstår (i min omgivning) Jag själv är en man som inte har förmågan att attrahera kvinnor på det sätt som jag vill. Den erfarenheten har jag fått efter många försök.

Men till slut har jag insett att det är jag som är "problemet" (om man nu väljer att se det som ett problem, för vi ska komma ihåg att det alltid är vi själva som individer VÄLJER att tolka världen på ett visst sätt) men jag har valt att inte ändra på mig eftersom jag inte anser att förhållanden är värt ansträngningen.

• flemens
    flemens skrev 2025-01-20 16:35:12 följande:

Mja, jag håller inte med dig, baserat på min egen erfarenhet och studier av hur relationer uppstår (i min omgivning) Jag själv är en man som inte har förmågan att attrahera kvinnor på det sätt som jag vill. Den erfarenheten har jag fått efter många försök.

Men till slut har jag insett att det är jag som är "problemet" (om man nu väljer att se det som ett problem, för vi ska komma ihåg att det alltid är vi själva som individer VÄLJER att tolka världen på ett visst sätt) men jag har valt att inte ändra på mig eftersom jag inte anser att förhållanden är värt ansträngningen.

Glömde lägga till att du har rätt i att det inte handlar om "jämställdhet". Det handlar om val om hur man vill vara.
  • flemens
    Anonym (inte jämställt) skrev 2025-01-20 16:37:39 följande:
    Arbete är jämställt. Alla har rätt att säga nej eller ja. Ingen ska tvingas att betala ut lika lön till alla mot sin vilja. 

Du försöker jämföra någonting kollektivt med individuella val. Anledningen till att man har kollektivavtal beror på att, helt enkelt, arbetsgivare innan fullständigt sket i arbetarnas väl och ve eftersom de ville tjäna pengar på arbetarnas förkortade liv och väl och ve rent allmänt. Arbetsgivarna generellt såg människor som boskap.

Du försöker jämföra det med din oförmåga att interagera med andra människor, kvinnor i detta fall. På vilket sätt anser du att det är jämförbart någonstans? Utveckla din tankekedja där så att normalt begåvade människor kan hänga med i din förvirring om vad jämställdhet handlar om..

• flemens
    Anonym (inte jämställt) skrev 2025-01-20 17:11:37 följande:
    Varför ska inte arbetsgivare få ge vilken lön de vill på vilka grunder som helst? Är ju så relationsmarknaden fungerar, man får vara med vem som helst på vilka grunder som helst. Annars är det bara att tacka nej.

Ja? vad är problemet då enligt dig? Kvinnor har väl då i så fall lika stor rätt att inte tacka ja till en bunt med massa äckel? Eller menar du att "jämställt" handlar om att just kvinnor, bara fär att de är kvinnor, inte ska få tacka nej till perversa äckliga typer?

Det är svårt för normalt begåvade människor att hänga med i dina tankevurpor.

• flemens
    Anonym (Fin man) skrev 2025-01-20 17:23:11 följande:

Exakt, reglering skall finnas när kvinnor gynnas av det (som på arbetsmarknaden) men om kvinnor missgynnas av reglering då skall det vara fritt.

Dubbelmoralen vet inga gränser.

Såg längre bak i tråden att någon efterlyste om hur en lagstiftning som riktade sig mot kvinnor bara för att de är kvinnor skulle se ut för att vilket kryp som helst till man skulle få som han vill. Varför är det så svårt att svara på det tror du?

Svara på frågan varför jag som man, som vill knulla hela dagen när jag vill, och hur jag vill, ska ha rätt att göra det enligt lagen utefter dina fantasier. Om du inte har den mentala förmågan att formulera ett svar utefter din hjänkapacitet, så ta gärna till GTPchat 4.0 åtminstone så att vi får något slags svar som vi kan skratta åt.

• flemens
    flemens skrev 2025-01-20 17:46:11 följande:

Såg längre bak i tråden att någon efterlyste om hur en lagstiftning som riktade sig mot kvinnor bara för att de är kvinnor skulle se ut för att vilket kryp som helst till man skulle få som han vill. Varför är det så svårt att svara på det tror du?

Svara på frågan varför jag som man, som vill knulla hela dagen när jag vill, och hur jag vill, ska ha rätt att göra det enligt lagen utefter dina fantasier. Om du inte har den mentala förmågan att formulera ett svar utefter din hjänkapacitet, så ta gärna till GTPchat 4.0 åtminstone så att vi får något slags svar som vi kan skratta åt.

Chatgtp, heter det tydligen, men du förstår nog ändå hoppas jag. I annat fall kan jag rekommendera länken: chatgpt.com/ då får vi alla fall någonting som ser ut att vara någorlunda koherent jämfört med "argumenten" du kommit med i dina olika nicks.
  • flemens
    Anonym (????????) skrev 2025-01-20 17:51:00 följande:
    Kan du förklara vad om inte är jämställt vid sex?
    Är det inte en kvinna och en man som har sex?

alltså har då lika många kvinnor och män sex eller menar du att det är vanligt vid sex att det är en man och flera kvinnor? så att på så vis kvinnor har mer sex?
    eller menar du att kvinnor har sex med varandra och därför har mer sex eller hur menar du?

Om kvinnor får mer sex vilka har dom då sex med? det är väl oftast män om då inte lesbiskt sex.
    Så om det är vanligast är sex mellan en kvinna och en man är det ju lika många kvinnor som män som får sex eller hur menar du att kvinnor får mer sex, är det inte med män dom har sex?
    Jag tror att trådstartaren med hans olika nicks, menar på att han inte "får" lika mycket sex som medelkvinnan och därför anser han att det är "ojämlikt". Nyckelordet för TS är "får" han tycks leva i någon bisarr föreställning om att sex är någonting man "får" istället för förtjänar.
  • flemens
    Anonym (Dumheter) skrev 2025-01-20 18:27:01 följande:

Om vi öht leker med tanken på att svenska staten skulle dela ut/tvinga kvinnor att ha sex med män dom egentligen inte vill ha sex med så skulle Sverige antagligen bryta mot en hel del internationella förordningar vi skrivit under. Exempelvis FNs deklaration om mänskliga rättigheter. 

Det här är den mest pantade, kvinnohatande trådstarten jag läst på länge. Och den mest korkade. TS förstår inte ens vad jämställdhet är. 

Jag har hängt med här på Familjeliv ett tag och sett att det ofta förmodligen är samma individ med olika nicks som startar dylika trådar. Men jag vet ju inte om det stämmer, men individen eller individerna (om vi för diskussionens skull rent teoretiskt antar att det INTE skulle vara samma individ) är sprungen från en onlinekultur (incels) som sitter på nätet och föreställer och övertygar sig själva om att de är nåt slags offer för saker utanför deras egen kontroll, att det pågår nån slags "manshatande" konspiration emot dem som individer eftersom de inte har samma "tur" som andra män. Incelkulturen har inte utvecklats i ett vakum, den har funnit syre i den allmänna offermentaliteten som spridits de senaste decennierna. Offermentaliteten om att ingenting är mitt eget fel, det är "samhället" eller ditten och datten som "tvingat" mig att bli si och så. Incels är bara ett symptom.

Det vi kan konstatera med alla sådana som föreställer sig att de har någon släktskap med konceptet "män" är att de lever i en ack så idag vanlig och inte sällan promotad offermentalitet där man söker utanför sig själv för att utmåla sig som offer för yttre omständigheter.

Tack vare denna offermentalitet, som faktiskt inte uppstod med incels, de är bara ett förutsägbart resultat av den allmänna tidsandan, tidsandan som ger dylika människor livsluft. Personligen anser jag att det är dags att ändra på tidsandan i sig och börja se människor som individer mer än de offer de utger sig för att vara tack vare yttre omständigheter. Invidiver som faktiskt VÄLJER att se sig själva som offer istället för individer med egna val som påverkar deras liv.

• flemens
    Anonym (Nu igen?) skrev 2025-01-20 20:32:59 följande:
    Ingen missgynnas på dejtingmarknaden. Spelreglerna är lika för alla parter. Samma med sex, alla har samma regelbok. Ingen ska ha sex mot sin vilja, båda ska samtycka. Att alla män varken får sex eller en relation är inte kvinnornas fel. Att många kvinnor hellre lever ensamma än med en man är inte kvinnornas fel. Att det går fler män på antalet kvinnor är evolutionens fel eftersom det tidigare dött fler män än kvinnor i tidig vuxenålder. Därmed "måste" det finnas fler så det finns lite extra att ta av. 

Därmed så är det ojämförbart med arbetsmarknaden där män får bättre lön för samma arbete som kvinnor pga det de har mellan benen. 
    Mja, jag har i tråden gått hårt åt inceln som startade tråden, men fakta är att det inte är lika spelregler för män som kvinnor, det är bara fånigt att tro det. Med det inte sagt att det skulle vara "orättvist" på något sätt, det är bara naturligt. Men fakta är att kvinnor HAR fördelar inom sex och dejtingmarknaden. Men som sagt det är bara naturligt och inget som lagar eller fantasier om sk "jämställdhet" kan förändra. Vare sig fantasierna kommer från incels eller eventuella feminister som försöker förändra den sociala konstruktionen "genus".
  • flemens
    Anonym (Fin man) skrev 2025-01-20 21:30:41 följande:

Alla vet att män missgynnas på dejtingmarknaden. Herre Gud, ni erkänner ju det t.om själva här tråden. "Alla har samma regelbok ". Det är ungefär lika dumt som att påstå att alla får ju ett lönebesked så därför är det så rättvist så.

Det kanske inte är kvinnornas fel att det är så men kvinnorna gynnas definitivt av situationen. Du beskriver det som att vi alla är ett offer för att kvinnor har det så mycket bättre, som om samhället inte kan göra något åt saken.

Det påståendet är lika enfaldigt som att påstå att vi kan inte göra någonting när det gäller lönerna, de med penis måste helt enkelt ha högre löner, det är ju en naturlag.

Maj, det är nu mer enfaldigt att tro att man på något nordkoreanskt sätt ska kunna tvinga människor att ändra sin natur. Nåja, nu har du fått tillräckligt många logiskt motiverade argument att dina kommunistlika tankar inte fungerar i ett fritt samhälle så vidare diskussion blir bara som tuggummi för hjärnan för de som gillar att tugga för sakens skull.
Svar på tråden Kvinnor säger att sex är ingen rättighet