• New  Dawn

Tjej som inte vill få orgasm

Hon är inte tillräckligt kåt just den gången. Tänk dig att hon "slaknat" Alltså som du skulle känt dig om du inte hade stånd. 

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Mm) skrev 2025-02-08 10:37:30 följande:
    Jag håller med, jag skulle själv tycka det var rätt tråkigt att alltid vara den som kommer sist och får nöja mig med en partner som egentligen är färdig. Och det blir lite av en press att komma om man märker att den andre känner sig klar och nöjd och upphetsningen egentligen är borta, då blir det rätt avtändande. 

Försök istället få henne att komma under sexet åtminstone ibland. Sen kan jag själv, som visserligen kan ha lite svårt att komma, känna att vissa ggr vet jag att jag kommer inte komma till orgasm denna gången även om jag är kåt och vill ha sex och det är skönt ändå och jag är helt nöjd med det och njuter av att göra det skönt för min partner. Ibland är det mest närheten och upphetsningen man vill ha. 
    Jag kan förstå din känsla om mannen blir oengagerad i fall han fått orgasm. Så kändes det med mitt ex, men idag kommer jag oftast efter min (nya) man, och jag njuter enormt varje gång. Det finns ingen som helst skillnad i hans engagemang, om han kommit innan eller inte, eller inte ens om han "bara" ger mig njutning.
    Främsta anledningen till att jag brukar komma efter honom, är att tycker det är så upphetsande att suga, så det blir lite som ett förspel för mig. 

Jag antar att du menar samlag, där jag strukit under andra stycket. Förstår inte varför många verkar tycka att oralsex och smeksex inte är "sex". 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Mm) skrev 2025-02-09 09:02:40 följande:
    Alltså ja sen syftade jag väl till att många män blir som klara efter de kommit. Och även om de är engagerade i vad de gör efter så är min upplevelse att deras upphetsning har ju lagt sig efter de kommit. Och då blir det ju inte riktigt samma känsla. 

Jag tycker absolut att oralsex och smeksex är sex. Men jag skulle ändå tycka det var rätt trist om han alltid kommer före mig och aldrig fortfarande är hungrig på samma sätt när det är "min tur". Ibland kan det absolut vara trevligt, och det händer ju ibland, precis som jag kan tycka om sexet lika mycket även om jag inte kommer. Men inte varje gång.
    Ja, man är ju olika i vad man "behöver" i en sexuell situation. För dig är det ändå avgörande att han är upphetsad för sin "egen del".
    För mig är det inte så alls. Min upplevelse, och min njutning, påverkas inget av att han kommit. Han älskar att se mig njuta, och älskar att ge mig njutning, och det är detsamma, oavsett om han kommit innan eller inte. 
    Det är väldigt skönt att känna så, för då blir sex så kravlöst, tycker jag. 

I sista stycket håller jag med dig, när det kommer till ordet alltid. Om sex alltid måste vara på ett visst sätt, blir det sämre. Jag tycker det är bra om det kan bli på lite olika sätt. 
  • New  Dawn
    Anonym (31) skrev 2025-02-09 13:59:45 följande:

Jag är kille men kan ändå svara. Många kvinnor är nöjda utan orgasm och det är inget konstigt. Kvinnors orgasm har inte samma funktion som mannens. När jag har sex med min flickvän so vill hon komma ibland och ibland inte, hon är nöjd ändå liksom.

Jag tror inte riktigt på det där. 
    Jag tror att den främsta orsaken till att kvinnor inte vill/kan/ behöver komma är för att de inte är tillräckligt kåta/laddade. 
    Om en man kände så, dvs att kåtheten lade sig, skulle han slakna och då kan man liksom inte fortsätta. (så klart kan han fortsätta ge njutning, men det är inte det jag menar här)

Visst kan det vara så att kvinnor fortfarande vill ha sex. Det kan vara skönt på något sätt, det kan vara värdefullt på något sätt, och de kan vilja göra det för mannens skull, men ändå, att kvinnan inte vill komma tror jag mest av allt beror på bristfällig kåthet och känsla i könet. (erektion typ) 
  • New  Dawn
    Anonym (en till) skrev 2025-02-16 10:10:08 följande:
    När det gäller kvinnor som aldrig eller sällan kommer håller jag med på att det ofta beror på att de inte är tillräckligt upphetsade. En annan orsak kan vara att de har någon typ av mentala spärrar.

Men om det ibland händer att de inte kommer kan det vara så att de är upphetsade utan att de tycker att det behöver leda till orgasm.
    Varför skulle man inte vilja komma om man kan?

Jag ser att du är en av dem som skriver att du har sex utan att komma ibland. 
    Vad är orsaken till att du ibland inte vill komma? 
    Någon skillnad är det väl på tillfällena du vill (kan?) komma och de tillfällen du inte vill komma? 
  • New  Dawn
    Anonym (en till) skrev 2025-02-16 12:13:24 följande:

Jag tycker att nedanstående inlägg beskriver det bra:
    Anonym (Skumt) skrev 2025-02-07 11:30:28 följande:

Vilka konstiga svar i tråden. Jag är en kvinna som inte alltid vill komma. Ofta vill jag bara ha penetrerande sex. Det är skönt i sig men på ett annat sätt. Det blir en himla press om mannen tvunget ska få en att komma ändå. Ibland vill man ha sex där man kommer och ibland vill man bara bli penetrerad, kanske flera gånger under en dag. Mycket märkliga inställningar i tråden! 

Som jag tolkar skribenten ovan (SKUMT )är pentererade sex  egentligen inte en tillräckligt skön stimulans för orgasm.

(*Ofta vill jag bara ha penetrerande sex. Det är skönt i sig men på ett annat sätt. Det blir en himla press om mannen tvunget ska få en att komma ändå.*) 

Det är väl i så fall en stor skillnad mot män, dvs män har sällan en typ av  sex som inte brukar ge orgasm. 

Man kan ju fundera på varför det blir sådan press, just kvinnans njutning....? Varför ses det som något separat, nästan negativt. 

Jag tror någonstans ändå att kvinnor, generellt, vill ha orgasm när de är riktigt kåta och laddade. 

• New  Dawn
    Anonym (en till) skrev 2025-02-16 13:16:52 följande:

Vad jag tror menas med press är att ofta kan det ta ganska lång tid att komma och ibland vill man inte lägga ner den tiden även om man gärna vill ha sex. Det innebär inte att det ses som negativt att få orgasm.

Jag tror också att de flesta kvinnor inte vill ha ett sexliv där de aldrig får orgasm, men för vissa kan sex ibland även vara njutningsfullt utan orgasm. 

Det är lite märkligt att det tar tid för kvinnor att få orgasm. När man frågat kvinnor hur lång tid det tar att få orgasm vid onani skiljer det knappt något mellan könen. 

Varför ska det behöva ta tid? Jag tror de vanligaste orsakerna till det är att kåtheten/laddningen är för låg och/eller att stimulamsen är för dålig. 

När skribenten Skumt skrev... "press om mannen tvunget ska få en att komma ändå." 
    låg det en väldigt negativ klang kring beskrivningen.

Jag tror att kvinnor skulle behålla sin sexlust bättre om de prioriterade sin egen njutning och orgasm mer. 
  • New  Dawn
    Anonym (J) skrev 2025-02-16 14:25:42 följande:

Väldigt osexigt att smeka efteråt. Då är allt redan liksom klart redan, man känner sig som mindre viktig. Då kan det lika gärna vara. Försök få till det samtidigt istället. 

Varför är det osexigt?
    Varför känner du dig mindre viktig? Bedömer du kvinnans njutning, och orgasm, som mindre viktig? 
  • New  Dawn
    Anonym (J) skrev 2025-02-16 14:27:17 följande:

Vill jag så kan jag komma på egen hand på 2-3 min, utan att ens tänka på något eller ha hetsat upp mig innan.

Anonym (J) skrev 2025-02-16 14:28:33 följande:
    Det blir ju inte tillräckligt skönt om man inte är fullständigt avslappnad heller. Känner man press eller att man måste skynda sig så bara går det inte.
    Jag tror det handlar om din  inställning till din egen lust och njutning. Den är sekundär. Det är mannens sexualitet som är i centrum, och du är långt ifrån ensam. 

Jag tror verkligen att många kvinnor, och par, skulle få ett bättre sexliv om kvinnans sexualitet var lika viktig, på riktigt. 
  • New  Dawn
    Anonym (J) skrev 2025-02-16 14:26:37 följande:
    Inte alls konstigt. Man kan tex vara spänd/fundera på något, inte kunna slappna av helt som man kan på egen hand. Då tar det längre tid med.
    Fortfarande är det ju något som gör att det är större skillnad för kvinnor. 
    Ja, det kan vara något som gör att kvinnan blir spänd och det kan vara en anledning till att kåtheten sjunker. 
  • New  Dawn
    Anonym (en till) skrev 2025-02-16 14:55:41 följande:
    Jag kan bara svara för mig själv, men för mig tar det ganska lång tid att få orgasm vid onani också. Det är nog individuellt hur lång tid man behöver.

Att man inte vill känna press handlar ju om att man inte ska känna att man absolut måste komma för att inte känna sig misslyckad. Att njuta av sex utan att känna krav på orgasm är också ett sätt att prioritera njutning. Precis som man kan tappa sexlusten av att aldrig få orgasm kan man också tappa lusten om man känner att man måste få orgasm varje gång för att vara normal i partnerns eller omvärldens ögon.
    Fast allt det du skriver här vittnar ändå om problem med "krav" och känslor av "misslyckande" kring den kvinnliga orgasmen, och negativa känslor kring den kvinnliga orgasmen skiner igenom. 

Jag tror ändå problemet mycket grundar sig i att sex ofta är väldigt centrerat kring mannens lust.

Men självklart kan känslor av krav och misslyckande göra att både kåthet och möjlighet att få orgasm minska. 

Varför känns kvinnas orgasm ett "krav". Det borde vara något eftersträvansvärt och positivt? 
  • New  Dawn
    Anonym (en till) skrev 2025-02-16 15:42:45 följande:
    Om man tar lång tid på sig att få orgasm kan det kännas som ett krav när man bara är ute efter sex en kort stund just för att det i sig kan vara skönt oavsett orgasm. Sex handlar ju inte enbart om att komma.

Misslyckandet handlar ju inte om att orgasmen skulle vara något negativt, utan om att man känner sig oduglig om man inte fått orgasm, trots att sexet ändå varit skönt.

Jag fattar inte varför det skulle vara ett problem att vissa ibland har sex utan att få orgasm, det viktiga är väl att de är nöjda och att sexet är på deras villkor. Däremot är det så klart ett problem om man inte får orgasm och tappar sexlusten på grund av det.
    Du vill ibland bara ha samlag, och väljer bort försök till orgasm... eftersom det riskerar att kännas som en press att komma, och det tar för lång tid.

Set du inte vad det handlar om. Din orgasm är nedprioriterad. Du prioriterar ner tiden för din njutning.

Skulle du inte velat komma om du kunde, om det gick fortare? 
  • New  Dawn
    Anonym (xxx) skrev 2025-02-16 15:09:27 följande:

Jag är man. Om min kvinna kommer före mig så kan jag bli så nöjd av att höra och uppleva hennes orgasm så jag själv blir nöjd. Sparar jag mig så har jag dessutom en sexuell energi i mig kvar och den är ganska trevlig att gå runt med - ett tag.
    Min erfarenhet av motsatta könet är att de inte fungerar exakt som män. De kan vara nöjda med en sexakt utan att få orgasm. Jag känner mig lite dålig som älskare om hon inte får orgasm men jag lutar mig mot det hon säger att "Jag är nöjd".
    Så jag tror TS får bara acceptera läget och inte lägga för stor tankekraft på frågan. Hon kommer säkert att berätta om det är nåt som kan bättras på. 

Jag tror att hon talar sanning. Hon är nöjd eftersom att hennes kåthet inte är så hög dessa gånger. Antingen var hon inte så kåt från början, eller så har hon tappat det allt eftersom (slaknat) Då blir man nöjd. 
  • New  Dawn
    Anonym (en till) skrev 2025-02-16 16:51:33 följande:
    Du förstår fortfarande inte. Jag njuter även om sexet går fort och jag inte får orgasm. Ibland vill jag helt enkelt inte har sex länge och då avstår jag hellre från orgasm än från sex. För mig är detta inget problem eftersom jag tycker att sex ibland kan vara skönt och värdefullt utan orgasm, så jag vore tacksam om du kunde låta bli att förminska min upplevelse och misstänka mig för att lida sv något slags falskt medvetande. Är det så svårt att inse att alla är olika och att det är upp till individen att avgöra vad som fungerar för honom eller henne i sexlivet utan att främlingar på internet ska komma och peka finger?
    Ja, jag förstår att du ibland väljer att ha sex, även utan orgasm. 
    Du påstår att det inte är något problem, men när du beskriver varför du inte alltid vill ha orgasm beskriver du problem

Det är du som tar upp problem ang orgasm. Känslor av krav och att det tar för lång tid.

Varför är det så otänkbart, att du de gånger du väljer bort orgasm, inte är lika kåt och laddad? Jag tycker inte det är något fel att det blir så ibland. 

Jag kan välja bort sex för egen del helt ibland, och bara ge. Det är inget fel. 

Min man får inte alltid orgasm, men det är för att det inte funkar, och ibland vill han inte ens försöka. Det är inget fel, men självklart hade vi valt att komma varje gång, om vi hade kunnat. Här är skillnaden mot dig. Du vill få det till att det är lika skönt, och ett val, men samtidigt motsäger din beskrivning det då du nämner flera problem kring din orgasm.
  • New  Dawn

Jag tror att för många kvinnor har för dålig koll på sin "erektion"
    När kvinnans kön är svullen och blodfylld, blir vävnaden både mer tålig och skönt känslig. Det hör ju hop med att bli våt.... Men ändå lite riktigt.... 
    Våthet kommer lite allt eftersom och ligger kvar längre. 
    Låt säga att kvinnan blir kåt början på sexet och då sker detta, men så övergår kanske den sköna känslan i "nötning". Det kan bero på att hon tappat erektionen. När det väl börjar kännas så riskerar lusten att sjunka ännu mer. Dock kan våtheten ligga kvar.
    Det här är mycket mer tydligt hos en man. Om han tappar känslan, kommer ståndet ge vika och då vet han (och hon) varför det inte går att fortsätta. Kanske en paus, eller någon annan aktivitet kan ändra det.
    För en kvinna märks det inte, och kvinnan själv, kanske bara fortsätter. Självklart är både lust och möjlighet att komma längre då, och just detta tror jag är den vanligaste orsaken till att en kvinna inte "vill" komma. Hennes kön har endast "halvstånd", eller har slaknat helt.
    När mannen kommit räcker inte hennes egen lust /laddning för att fortsätta. 

• New  Dawn
    Anonym (Instämmer) skrev 2025-02-16 18:44:46 följande:
    Instämmer med Ascendere.
    Likadant med mitt ex, sällan intresserad av att komma.
    Hon pillade heller aldrig med sig själv. Hon var nöjd med ett knull en gång i kvartalet.
    Jag tror att kvinnor som inte är så intresseserade av sin egen orgasm, också har lättare att tappa lusten. 
  • New  Dawn
    Anonym (en till) skrev 2025-02-16 19:59:05 följande:
    Jag vet verkligen inte hur jag ska förklara så att du förstår. Jag vill bara upprepa att jag är nöjd med mitt sexliv och att det är andra som står för kraven på att man måste få orgasm varje gång för att sexet inte ska anses som misslyckat. Jag fattar inte varför det är så provocerande att man ibland kan njuta av sex även utan orgasm.
    Jo, du kan naturligtvis tycka det. 

Jag tycker det är så tråkigt att vissa vill hävda att orgasm inte är så viktigt för kvinnor. Dina inlägg syftar på sitt vis att underbygga denna syn. 

Jag tycker det är viktigt med kravlöst sex, så jag tycker absolut att det är bra att kunna ha sex utan krav på orgasm, men jag tycker det blir kontraproduktivt, och en förminskning av kvinnors sexualitet när kvinnors orgasm viftas bort.
    Det som är speciellt med dina inlägg och uttalanden är just att du nämnt krav och tid...
    Vadå tid? Varför är inte din tid lika viktig, om du nu vill komma. 
    Visst, ibland kan man ju verkligen ha tidsbrist, men ändå. Varför ska kvinnan (du) inte få den tid du behöver. Varför måste det gå fort? Bara för att du, och andra, utgår i från mannens sexualitet... 

Jag förstår att du inte vill ta till dig av det jag skriver, och hamnar i försvarsposition, men se dig själv utifrån. Varför ska din orgasm hämmas av att det tar längre tid. Varför ska du behöva känna press och krav. Det är något kring kvinnans njutning som känns begränsad... Och du underbyggt det synsättet.... "Nej men inte ska väl jag behöva ta av hans dyrbara tid" 

Det här är ett forum där man diskuterar kvinnors och mäns sexualitet och det äf utifrån det perspektivet jag utgår ifrån.
Svar på tråden Tjej som inte vill få orgasm