Inlägg från: Anonym (sdfg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sdfg)

Allt jag gör är fel- min man älskar mig inte

Anonym (Gör så ont) skrev 2025-02-17 22:40:41 följande:

Det är därför han stannar kvar, för vår son. Inte för mig. vi har haft lång samtal, han mår dåligt, han vill flytta och tror att livet blir bättre av en flytt - ny start. Han säger att det är mitt fel att han bor så här för att jag inte fixar så vi kan flytta. att jag tvi går honom bo här, att han aldrig trivts, 
    det är det han går tillbaka till hela tiden, att jag inte lyssnat på honom. Om jag säger att jag mår dåligt då kalle han mig offerkofta och tycker jag vänder allt mot mig att dwt är inte mig det är synd om- utan han som honom. Om jag säger att du behöver väl inte vara så arg , så. Blir det bara värre. Han anser att han har rätt att få tycka och tänka uttrycka sina känslor. 
    jg Vill inte lämna honom. Jag skulle inte klara av att ha delad vårdnad om sonen. Även om jag mår bättre utan hans närvaro. då är jag avslappnad och går efter min rytm.

Det låter som att du borde flytta ut "på obestämd tid" så han får fundera på om han ska vara kvar i förhållandet. Han kan behöva en minnesbeta. 
    Det är ett projekt och flytta, låt vara för en kortare tid, men det är ett projekt att få han och uppskatta det du gör och uppskatta det han har. Man saknar inte kon förrän båset är tomt.

• Anonym (sdfg)
    Anonym (Gör så ont) skrev 2025-02-19 23:18:52 följande:
    Till sommaren kan jag flytta och vara borta ett tag men svårt att bara flytta nu när jag har jobb och annat som styr. 
    Ang. kommentaren ovan och om depression. Har han/ni haft hög "belastning" föregående år såsom dödsfall, hetsigt jobb etc.?  Det kan slå undan benen på vem som helst som inte har "kraft kvar".
  • Anonym (sdfg)
    Agda90 skrev 2025-02-20 11:03:19 följande:
    Han är elak, misshandlar dig psykiskt och beter sig konstant som största skitstöveln. Tror du på allvar att han kommer att bli mirakulöst frisk för att ni flyttar? 
    Nej, det kommer inte att hända, han kommer att hitta annat att klaga på och ta ut det över dig. 

Det du gör genom att stanna med en man som bokstavligen talat önskar livet ur dig är att förkorta ditt egna liv för varje dag som du stannar med honom. 

Jag hade aldrig accepterat att min man behandlade mig på det viset som din behandlar dig. Du lär din son hur man ska behandla en partner genom att välja att stanna med hans pappa!! Vill du att din son ska bete sig mot sin framtida partner så som du blir behandlad?
    Du skriver att du inte kan tänka dig delad vårdnad och väljer därför att stanna. Vilket tror du att ditt barn föredrar, en mamma som är lycklig och lever länge eller en mamma som är knäckt och drabbas av ångestattacker och inte finns där för att se sitt eventuella barnbarn i framtiden?

Vi har endast ett liv. ETT!
    Du måste bestämma hur du vill leva det livet. Sätt ner foten och ställ ultimatum till din hemska man. Antingen tar han sig i kragen eller så är det slut. 
    Å andra sidan så ska ens partner kunna ramla ner i en depression (eller vad det nu är) och dennes partner ska vara tålmodig och inte sticka så fort han/hon får snuva. Hur länge? Jag vet inte men 1-2 år ialla fall.  Det är ju i "nöd och lust".  Men allt har ju en gräns beroende på hur illa det är och tyckanden är olika. 
  • Anonym (sdfg)
    Agda90 skrev 2025-02-20 19:25:16 följande:
    Absolut ska man vprda sin relaltion. Håller med om 'i nöd och lust". Men när saker och ting har gått så långt att ens partner änskar livet ur en då har det gått för långt!
    Då har den gränsen passerats (om det är allvarligt menat). Där finns en fara om det "sjuka blir normalt" och man accepterar det. Kan vara bra att få tillbaka referenserna på ett forum då..
Svar på tråden Allt jag gör är fel- min man älskar mig inte