HUR ska jag få honom att hjälpa till mer?
Får han nånsin n0gra konsekvenser av sitt beteende?
Annars får du börja där.
Jag fattar att du nånstans måste göra saker för att vardagen ska funka men samtidigt är det att vardagen måste bli katastrof som konsekvens av hur han beter sig.
Han kommer undan ansvar och konsekvenser för att han blir lite sur. Jamen låt honom bli det då? Vad är det värsta som kan hända?
Och jag är ledsen men nån bra pappa är han definitivt inte. En bra pappa beter sig inte som en rövhatt mot sina barn med att dataspel går före både dom, mamma och hushållet.
Ta kontakt med familjerätten och boka in ett möte med dig själv där och få stöd och hjälp kring en skilsmässa och verkligen läs på om hur saker funkar och vad du har för rättigheter. Dom är nämligen många.
Det viktigaste nu är stt du måste sluta vara hans medberoende . Varför är hans känslor viktigare än dina? Du tassar på tå kring honom för en dräglig vardag som å andra sidan får dig att gå under? Sluta genast med det .
Kanske skulle du också vara hjälpt av en egen samtalskontakt för att reda ut dina egna känslor och bli mer klar över vad du måste göra och varför.