Inlägg från: Anonym (Ö) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ö)

Kan jag ta med mej min hund till tandläkaren

Anonym skrev 2025-02-17 10:59:29 följande:

Nej, man kan inte ta med husdjur till tandläkare eller vårdcentral.

Hundar är välkomna till mitt behandlingsrum. Är nog olika från klinik till klinik
  • Anonym (Ö)
    Raggartjejen skrev 2025-02-18 08:28:45 följande:
    Man kan känna  av efteråt om det har varit pälsdjur i lokalen!
    Då är det på många platser pälsdjursallergiker har svårt att vistas: flygplan, affärer, Restuaranger, frisören, cafeer, hotell, barer osv. Jag upplever att mina hundar får följa med på nästan allt utan mataffärer
  • Anonym (Ö)
    Raggartjejen skrev 2025-02-18 09:37:47 följande:
    Vad är vitsen med att ta med hunden överallt, t.e.x på restaurang?
    Ja, det kan finnas tillfällen tex utomlands, man är iväg en hel dag och inte åker tillbaka till hotell eller lägenhet för att lämna dem eller spontant går in någonstans efter en dag på stan hemma. Promenader på stan som slutar i en fika eller ett glas vin, inte heller ovanligt. Jag ser det helt naturligt att umgås mkt m mina hundar på fritiden. Jag tycker detta med allergi är överdrivet, hade det varit så farligt hade jag aldrig kunnat flyga med hundarna. Självklart ser jag till att ha ordning på dom och oftast ligger dom i hundväskan eller sitter i mitt knä då dom är pyttesmå - likaså i affärer. Och skulle någon be mig flytta till ett bord längre bort, hade jag självklart respekterat det
  • Anonym (Ö)
    Raggartjejen skrev 2025-02-18 14:14:43 följande:
    Överdrivet med allergi och astma?
    Det märks att du inte har allergi & astma. 
    Japp, så tänker jag. Så länge de inte sitter alldeles nära, i sina väskor, ej i textiler och håller sig vid tvättbara ytor. Varför är det tillåtet på flyg om det i de flesta fall skulle vara hälsofarligt för allergiker? Litet trångt utrymme. Då allergi är mkt vanligt, lär det ju alltid sitta någon med det på varje flyg. Har flygit väldigt många gånger med mina hundar 
  • Anonym (Ö)

Du får väl försöka  ändra reglerna. Jag håller dom som det ser ut idag och anpassat mig gärna vid akuta behov. Men ja, jag ser mina hundar som familjemedlemmar och brukar ha dom med så mkt det är möjligt

• Anonym (Ö)
    Anonym (katten) skrev 2025-02-18 14:33:54 följande:
    Får de plats i en väska så räknas det fan inte ens som hundar.
    Nej, varför uppröras då 🤩
  • Anonym (Ö)

Men lite utanför ts fråga... Ts, jag tar emot patienter (inte så vanligt) med hundar. Väljer att boka som sista patient dock så städning utförs efter besök. Fråga din tandläkare hur dom ser på hundar

Svar på tråden Kan jag ta med mej min hund till tandläkaren