Kan jag ta med mej min hund till tandläkaren
Jag har alltid haft bra tänder. Har inte lagat ett hål på säkert 15 år. Var nyligen hos tandläkaren och han sa att jag hade två hål helt plötsligt. Jättechock för mej!. Har tandläkarskräck så bara att gå på undersökning är jobbigt för mej och nu att behöva laga också känns jättejobbigt. Har för mej att det gjorde jätteont när jag gjorde det för 15 år sedan.
Skulle egentligen vilja ha med min kille men han bor 20 mil från mej och jobbar dessutom den dagen. Började då fundera på om jag kunde ta med mej min hund till tandläkaren istället. Det är ingen stor aggressiv ras som skrämmer personal eller andra patienter. Molly är en toypudel som älskar närhet. Det bästa hon vet är att ligga i en sele tätt intill mej. Så jag tänkte att hon kunde göra det när jag är hos tandläkaren. Hon kommer alltså att ligga i en sel, bara halva huvudet syns, Hon kommer inte att springa omkring på mottagningen, hon slickar inte på saker, är helt rumsren. Kan jag fråga tandläkaren om jag kan ta med mej henne? Vet att vissa läkare och tandläkare har sk sociala hundar för patienter som är rädda. Skulle känna att jag inte blir lika nervös om hon finns där!