Inlägg från: Anonym (korven) |Visa alla inlägg
  • Anonym (korven)

Varför är svenska män så rädda för fysiskt våld?

burleskburkläsk skrev 2025-02-20 14:29:09 följande:
    Jag blev i stort sett slagen dagligen mellan åldern 4 och 14 så jag har respekt mot våld och får en klump i magen när det blir hotfullt.

Jag har i vuxen ålder behövt försvara mig 4-5 ggr och det har slutat bra.

Sen vet jag folk som inte borde dricka som efter en halv mellanöl blir som förbytt, alla dessa personer är lika tråkiga nyktra som fulla, impulsiva och narcisistiska egoister.

En fråga eftersom jag är helt ute och cyklar.

Vad har detta med politik att göra ?

Det enda jag kan koppla till politik att dessa personer snackar SD, Trump och världsläget i stället för att njuta av kvällen och det begriper jag inte 🤔
    <3

Fy. Inga barn ska behöva bli slagna.

<3 till dig.
  • Anonym (korven)

Våld är nåt som man behöver vara van vid. Dvs det är inte en trevlig sak. I Sverige slår man inte barn. Och man har bättre metoder att styra upp den typ av hemsk misshandel-mobbning som förekom på 80- och 90-talet. Säger inte att vi styr upp mobbning galant nu dock. Men den våldsamma.

Dvs man måste exponeras mkt för våld för att vara van vid att ta till våld. Därför ska det ses som positivt att svenska män inte jobbar med våld, det betyder att de inte exponerats till så mkt våld.

• Anonym (korven)
    Börje P skrev 2025-02-20 16:05:45 följande:
    Det var verkligen tråkigt att höra. Ja, överfallen av en främling kan man förstås bli även på väg hem från söndagsskolan.
    Vad däremot gäller dina olyckliga kvinnliga vänner skulle jag nog gissa att de fått höra en hel del verbala otrevligheter innan det till sist blev fysiskt. Kvinnomisshandel kommer sällan som en blixt från klar himmel, om man skall tro vad som skrivs i tidningarna.
    Det där är victim-blaming.

Jag har blivit överfallen av tjej som misshandlade mig. Det var precis som man hör om när killar blir överfallna oprovocerat på stan.
  • Anonym (korven)
    Anonym (korven) skrev 2025-02-21 08:47:46 följande:

Dvs man måste exponeras mkt för våld för att vara van vid att ta till våld. Därför ska det ses som positivt att svenska män inte jobbar med våld, det betyder att de inte exponerats till så mkt våld.

eller "håller på med våld" kanske är ett bättre ord
Svar på tråden Varför är svenska män så rädda för fysiskt våld?