Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Varför är svenska män så rädda för fysiskt våld?

Varför skulle jag ta till våld .. om jag eller någon i min närhet skulle bli påhoppad är svaret ja.
    I övrigt gäller - där hjärnan tar slut tar nävarna vid.

Blev för många år sedan överfallen på väg hem från krogen - sänkte fanskapet på trottoaren och blev anmäld för misshandel!!!
    Jag motanmälde och det visade sig att snuten kände till den andre snubben sedan flera gånger tidigare. 
    Han åkte på det och jag gick fri.
    Enda gången jag behövt försvara mig - och det gick ju bra, hahaha

Att initiera våld är ett tecken på brist på intelligens.

• Anonym (?)
    Agda90 skrev 2025-02-21 15:15:25 följande:
    Står det i pannan på din kvinna att hon är upptagen?
    De flesta män som har kommit fram till mig på krogen har tackat för sig när jag har sagt  att jag inte är intresserad. Behöver inte ens säga att jag är upptagen. 

Kan inte din partner säga nej? 

Sen får jag ju säga att det du skriver om här är inte att skydda det är att vara en översittare och neandertalare. Ganska oattraktiva drag.
    Haha, helt rätt. Hur många normala kvinnor uppskattar en svartsjuk "beskyddare" som proppar till en kille för att han försökt prata med hans tjej?
    Hade jag varit tjejen i det läget så hade jag lubbat åt andra hållet så fort jag bara kunde.
    Jag är man men inte svartsjuk, inte heller våldsam men varit utsatt för både och från ett ex. Gissa varför hon blev ett ex.
    Första pris är en fotvandring till Flen.
  • Anonym (?)

Jag tolkar trådstarten som att vara rädd för att initiera våld - skulle jag aldrig göra.
    Att ta till våld som skydd för mig eller mina nära är en annan sak. 
    Har gått emellan s.k "machos" som skulle spöa på sina tjejer bara för att en kille pratat med dem. Dock utan att resultera i fysiskt våld.
    Man kan stå upp mot mupparna utan att slåss.

• Anonym (?)
    Börje P skrev 2025-02-21 17:21:59 följande:
    Diskussioner kring mitt liv som sexmissbrukare hör inte hemma i den här tråden eller ens på FL över huvud taget. Men eftersom du nu frågar kan jag väl säga att jag prioriterar min tid stenhårt vid de sällsynta och lyckliga tillfällen då jag lyckats få hem ett fruntimmer som står ut med mig längre än 48 h. Då gäller samlag 1 ? 2 ggr/dag så länge hon orkar (brukar inte vara länge). Om hon dessutom tvättar, steker min falukorv och skurar mitt badrum gör hon allt jag begär av en kvinna.
    Dåså - att vara sexmissbrukare är i ditt fall lika med en jävligt taskig kvinnosyn.
    En riktig man tar hand om sin kvinna - inte utnyttjar henne.
    Hoppas du förblir singel.
    Detta inlägg är förhoppningsvis bara i syfte att provocera. Kan inte finnas så många idioter i verkligheten.
  • Anonym (?)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-02-21 18:44:33 följande:
    Du låter som ett kap
    Haha, låter inte som din typ av snubbe. Hoppas ingen annan kvinna råkar ut för honom heller ....
  • Anonym (?)
    Anonym (Palle) skrev 2025-02-22 20:05:42 följande:

Det skulle vara intressant att ha statistik på våldsbrott beträffande svenskar och icke svenskar. Då kunde vi se svart på vitt.

Den frågan är ju lite av ett självmål. 
    Ok om du räknar våldsbrott på s.k etniska svenskar kontra icke etniska.
    Vi svennar är fler men begår inte i den utsträckningen så många grova brott.
    Gängvåld domineras inte direkt av Anders Karlsson eller Erik Pettersson. 
    Däremot kanske Anders och Erik spöar sina kvinnor och hamnar i våldsstatistiken.
    Illa nog men inte att jämföra med varken skjutningar eller sprängningar.
    Skjutningen i Örebro utfördes av en svensk, javisst men p.g.a psykiska orsaker vad vi vet just nu.
    Inte gängrelaterat eller av religiösa skäl
    Jag börjar luta åt att man ska kunna utvisa på hårdare krav. Har du som förälder inte skött uppfostran av dina barn, inte tagit till dig assimilering i samhälle, det finns de som inte ens brytt sig om att lära sig språket efter x antal år. 
    Finns inte intresset att deltaga i samhället = utvisning.
    Ska vi lägga pengar på dem som inte ens vill dela vårar samhälle?
  • Anonym (?)
    burleskburkläsk skrev 2025-02-22 21:28:29 följande:
    Det där med hårdare utvisningskrav är jag med på, jag vet invandrare som är med på den med.

Gillar det Danmark gör med fångar som inte har medborgarskap, flyttar dem till hyrda platser på fängelsen stationerade i Afrika.

Vi bygger ut vår anstalter hela tiden, ändå får inte de kriminella plats.

Jag tycker om människor men de som bara lever rövare och förstör borde skickas iväg.

...och ja mycket rör uppfostran.
    Glad att du håller med. Tyvärr verkar uppfostran vara ett fult ord idag. Handlar dock om att intressera sig och bry sig om vad ens barn och ungdomar gör.
    Handlar inte alls om att övervaka och bestämma utan att föregå med gott exempel.
    Hur man behandlar sin partner och sina medmänniskor oavsett ursprung och bakgrund. 
    De som inte vill ta till sig ställer sig per automatik utanför.
Svar på tråden Varför är svenska män så rädda för fysiskt våld?