Inlägg från: burleskburkläsk |Visa alla inlägg
  • burleskburkläsk

Varför är svenska män så rädda för fysiskt våld?

Anonym (Modiga_mindre_män) skrev 2025-02-20 10:57:23 följande:
    Varför är svenska män så rädda för fysiskt våld?

Många män när de har fått lite alkohol i sig skryter om att de "minsann inte är rädda för någon" och om att de kan slåss om det väl behövs. Men när det väl gäller piper de ofta iväg med svansen mellan benen. Många män tränar regelbundet och pumpar upp sina muskler, men även dessa är ofta rädda när det väl kommer till kritan. Många som röstar på ytterhögern säger att det är det långvariga S-styret i Sverige och feminismen som gjort svenska män till mesar, men vad finns det mer för förklaringar?

Att vara rädd om sitt liv och sitt eget skinn är ju en självbevarelsedrift och något grundläggande. Men många svenska män "skriver ut checkar som deras kroppar inte kan ta emot", dvs de är stora i orden men små på jorden.

Idag är det vanligt att kvinnor är modigare än män. Hur relaterar du till detta och vad tror du detta beror på?

Jag blev i stort sett slagen dagligen mellan åldern 4 och 14 så jag har respekt mot våld och får en klump i magen när det blir hotfullt.

Jag har i vuxen ålder behövt försvara mig 4-5 ggr och det har slutat bra.

Sen vet jag folk som inte borde dricka som efter en halv mellanöl blir som förbytt, alla dessa personer är lika tråkiga nyktra som fulla, impulsiva och narcisistiska egoister.

En fråga eftersom jag är helt ute och cyklar.

Vad har detta med politik att göra ?

Det enda jag kan koppla till politik att dessa personer snackar SD, Trump och världsläget i stället för att njuta av kvällen och det begriper jag inte 🤔
  • burleskburkläsk

Skall lägga till en liten sak då jag läste rubriken tydligen nogrannare.

Svenska män ?

I vuxen ålder har endast en person hoppat på mig som var själv, honom kavlade jag ut på en gräsmatte...var livrädd och trodde först att jag hade ihjäl honom.

Jag har bara blivit påhoppad när jag varit själv...och alltid av flera individer (förutom det jag skrev om här uppe).

Jag är Svensk och har aldrig blivit påhoppad av nån Svensk, jag har aldrig själv hoppat på någon oavsett härkomst.

Jag har blivit kallad allt möjligt, fått en slängd glasflaska på mig, slagen, skallad, sparkad, oftast är personerna fyra eller fler.

Och nej jag är inte rasist, aldrig varit och kommer aldrig att bli.

Var på en fest en gång där en Svensk var förbannad på en utländsk kille som bråkat med honom tidigare på kvällen, jag sade till den Svenske killen att rör du den andre killen så golvar jag dig...sedan efter det aldrig något och har aldrig hört om nån Svensk som gått på invandrare men såklart det händer...men tvärt om har jag sett nånstans mellan 50-100.

Vi är alla människor, vissa våldsamma och kriminella tyvärr...

• burleskburkläsk
    Anonym (?) skrev 2025-02-21 17:35:04 följande:
    Dåså - att vara sexmissbrukare är i ditt fall lika med en jävligt taskig kvinnosyn.
    En riktig man tar hand om sin kvinna - inte utnyttjar henne.
    Hoppas du förblir singel.
    Detta inlägg är förhoppningsvis bara i syfte att provocera. Kan inte finnas så många idioter i verkligheten.
    Bra skrivet! 💪

/Jonny
  • burleskburkläsk
    Anonym (Främmande) skrev 2025-02-22 19:59:51 följande:

De är inte rädda men de är såna sort av folk som vill leva ett våldfrit liv.

Ja vi är i Sverige.
  • burleskburkläsk
    Anonym (?) skrev 2025-02-22 21:21:26 följande:
    Den frågan är ju lite av ett självmål. 
    Ok om du räknar våldsbrott på s.k etniska svenskar kontra icke etniska.
    Vi svennar är fler men begår inte i den utsträckningen så många grova brott.
    Gängvåld domineras inte direkt av Anders Karlsson eller Erik Pettersson. 
    Däremot kanske Anders och Erik spöar sina kvinnor och hamnar i våldsstatistiken.
    Illa nog men inte att jämföra med varken skjutningar eller sprängningar.
    Skjutningen i Örebro utfördes av en svensk, javisst men p.g.a psykiska orsaker vad vi vet just nu.
    Inte gängrelaterat eller av religiösa skäl
    Jag börjar luta åt att man ska kunna utvisa på hårdare krav. Har du som förälder inte skött uppfostran av dina barn, inte tagit till dig assimilering i samhälle, det finns de som inte ens brytt sig om att lära sig språket efter x antal år. 
    Finns inte intresset att deltaga i samhället = utvisning.
    Ska vi lägga pengar på dem som inte ens vill dela vårar samhälle?
    Det där med hårdare utvisningskrav är jag med på, jag vet invandrare som är med på den med.

Gillar det Danmark gör med fångar som inte har medborgarskap, flyttar dem till hyrda platser på fängelsen stationerade i Afrika.

Vi bygger ut vår anstalter hela tiden, ändå får inte de kriminella plats.

Jag tycker om människor men de som bara lever rövare och förstör borde skickas iväg.

...och ja mycket rör uppfostran.
  • burleskburkläsk
    Anonym (?) skrev 2025-02-22 21:37:30 följande:
    Glad att du håller med. Tyvärr verkar uppfostran vara ett fult ord idag. Handlar dock om att intressera sig och bry sig om vad ens barn och ungdomar gör.
    Handlar inte alls om att övervaka och bestämma utan att föregå med gott exempel.
    Hur man behandlar sin partner och sina medmänniskor oavsett ursprung och bakgrund. 
    De som inte vill ta till sig ställer sig per automatik utanför.
    Ja uppfostran är viktig men jag håller med att det blivit ett fult ord men det är ju att de ser allt som uppfostran även misshandel och "tough love" etc.

Du skriver bra om vad uppfostran är, barn måste ha riktlinjer och inte bara släppas vind för våg, gör dem fel är det föräldrarnas fel då de inte bryr sig.
    Det är tufft där ute idag och kan bara föreställa mig om man är ung, förvirrad, ingen som verkligen bryr sig förutom ett gäng som uppfostrar en.

Jag tror 99% av dessa gängkriminella om de fått rätt vägledning och nån som fanns där som lyssnade och pratade hade de haft större chans att inte hamna i skiten och faktiskt fått en troligen normal uppväxt.
Svar på tråden Varför är svenska män så rädda för fysiskt våld?