Inlägg från: Anonym (Relationer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Relationer)

Han är arg på mig

Din pojkvän har rätt att vara upprörd, ledsen och arg över detta. Det visar att han faktiskt bryr sig om dig. Och du borde också bry dig om honom. Du borde faktiskt i första hand hört av dig till honom och inte ditt ex. Du har ett förhållande med din pojkvän och inte med ditt ex. Du borde be om ursäkt för att du inte prioriterade honom först för det är vad man gör när man är i ett förhållande.

Dessutom verkar ju ditt ex inte vara speciellt ansvarsfull som inte hör av sig vidare så se det som en lärdom till nästa gång.

Men det viktiga är inte att din pojkvän skulle fått informationen utan att du valde att kontakta honom först. Att få informationen via ditt ex är inte heller okej egentligen. Det handlar nämligen inte bara om informationen utan om även om prioriteringar och känslomässig koppling.

• Anonym (Relationer)
    Anonym (Fanny) skrev 2025-03-27 20:29:42 följande:

Nej vården skulle inte kontakta honom, de sa att de bara ringer en och då blev det exmaken, som i sin tur skulle kontakta övriga.

Och självklart visste min pojkvän om att jag skulle opereras.

Då är frågan om det var vården som glömde påpeka för din exman att kontakta din pojkvän eller om det var din exman som glömde kontakta din pojkvän.

Hur länge har ni varit tillsammans förresten?

Svar på tråden Han är arg på mig