Inlägg från: Anonym (Fanny) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fanny)

Han är arg på mig

Jag förstår att han är upprörd, men inte varför han är det på mig.
    Jag fick opereras för några dagar sen, en lång och seriös sådan, jag var helt borta efteråt och den enda vården kontaktade var min exmake, så barnen skulle få besked. Jag hade innan bett dem meddela min pojkvän, men det glömde alla bort mitt i allt. Exmaken mindes nog, han sket nog bara i det.

Nu är pojkvännen arg på mig. Känns som han blir argare för varje dag. Han fick veta först nästan ett dygn efteråt, när jag var stark nog att höra av mig själv. Känns så orättvist, det var ju inte mitt fel att det blev så.

• Svar på tråden Han är arg på mig
  • Anonym (Fanny)
    Lynx123 skrev 2025-03-26 06:13:51 följande:

Konstigt att han blev så arg...är det här ett mönster i hans beteende?

Och varför ringde han inte själv upp?

Ringde upp mig eller avdelningen? Min telefon var av, avdelningen vet jag inte.
  • Anonym (Fanny)
    Fridolini skrev 2025-03-26 04:41:24 följande:

Ok om han var orolig och kanske arg på vården därför att dom slarvade och inte hörde av sig till din pojkvän. Men att din pojkvän är arg på dig är ju helt orimligt fråga honom varför och förklara att detta faktiskt inte är ditt fel 

Den som frågade om vem de ska kontakta efteråt sa att de bara ringer en person, då blev det exet. Sen hade jag bett dem höra av sig vidare. Han kontaktade mina föräldrar, men inte pojkvännen. Barnen glömde av att kontakta honom också.
  • Anonym (Fanny)
    Anonym (Relationer) skrev 2025-03-27 07:54:08 följande:

Din pojkvän har rätt att vara upprörd, ledsen och arg över detta. Det visar att han faktiskt bryr sig om dig. Och du borde också bry dig om honom. Du borde faktiskt i första hand hört av dig till honom och inte ditt ex. Du har ett förhållande med din pojkvän och inte med ditt ex. Du borde be om ursäkt för att du inte prioriterade honom först för det är vad man gör när man är i ett förhållande.

Dessutom verkar ju ditt ex inte vara speciellt ansvarsfull som inte hör av sig vidare så se det som en lärdom till nästa gång.

Men det viktiga är inte att din pojkvän skulle fått informationen utan att du valde att kontakta honom först. Att få informationen via ditt ex är inte heller okej egentligen. Det handlar nämligen inte bara om informationen utan om även om prioriteringar och känslomässig koppling.

Exakt, prioriteringar och känslomässig koppling. För mig var det viktigaste att MINA BARN fick veta först.
  • Anonym (Fanny)
    Anonym (Släpp) skrev 2025-03-27 19:51:08 följande:

är han inte snäll och tänker på dig?

Va?
  • Anonym (Fanny)

Nej vården skulle inte kontakta honom, de sa att de bara ringer en och då blev det exmaken, som i sin tur skulle kontakta övriga.

Och självklart visste min pojkvän om att jag skulle opereras.

• Anonym (Fanny)
    EpicF skrev 2025-03-27 21:04:28 följande:
    Varför uppgav du din exmake som närmsta anhörig och inte din pojkvän? (Eller förälder)?
    För att han är pappa till mina barn.
  • Anonym (Fanny)
    EpicF skrev 2025-03-27 21:13:45 följande:
    Anonym (Fanny) skrev 2025-03-27 21:10:00 följande:
    För att han är pappa till mina barn.

Han är fortfarande inte din närmsta anhörige. 

Dina barn är det dock. 
    Och? Det var ändå honom de skulle ringa. De frågade inte efter "närmsta anhörige" heller, utan vem jag vill att de kontaktar efteråt.
  • Anonym (Fanny)
    EpicF skrev 2025-03-27 22:23:35 följande:
    Och du nämnde inte han du är tillsammans med? 

Då förstår jag att han inte är så glad. 
    Kan du läsa det jag skriver?
  • Anonym (Fanny)
    Anonym (Relationer) skrev 2025-03-28 09:22:25 följande:

Då är frågan om det var vården som glömde påpeka för din exman att kontakta din pojkvän eller om det var din exman som glömde kontakta din pojkvän.

Hur länge har ni varit tillsammans förresten?

Han visste, han valde att inte göra det.

Tre år ungefär.
Svar på tråden Han är arg på mig