Inlägg från: Anonym (Emilie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Emilie)

Pojkvän vill ha en paus för att tänka på "oss". Snälla hjälp.

Har du skrivit här förut? Tror jag känner igen ditt sätt att skriva och din historia.

Det känns inte som att er relation någonsin har varit riktigt bra.

Allt du kan göra nu är att invänta hans svar. 

Du frågar om det finns hopp. Det är ju omöjligt för oss att svara på. Men med er historia med terapi, svartsjuka och att ni redan gjort slut och blivit ihop en gång kanske det inte ser så ljust ut. 

Ta hand om DIG och gör saker som du mår bra av. 

• Anonym (Emilie)
    Anonym (V) skrev 2025-03-31 12:35:51 följande:
    Jag tror chansen att jag träffar nån lika fantastisk är obefintlig, tyvärr. Mitt emda hopp är om han landar i återförening.
    Nej, det är långt ifrån ditt enda hopp! Världen är bokstavligen full av fantastiska människor. Det finns alla chanser för dig att träffa någon ny som vill det du vill, som inte velar, som älskar dig och sätter dig främst.

Men det kommer inte att ske så länge du håller fast vid den här mannen. För oss som läser dina trådar är det glasklart från början att han inte vill ha den här relationen. Nu har han tagit första steget mot en separation. Han vet att du skulle bli förtvivlad om han sa det på en gång så istället väljer han att förbereda dig genom att säga att han ska "tänka på saken" en vecka. Sedan gör han slut.

Då börjar ditt nya liv, tro mig. Det kan knappast bli sämre än detta. 
  • Anonym (Emilie)
    Anonym (V) skrev 2025-04-01 10:35:27 följande:
    Om det går för lite tid riskerar ju de negativa känslorna inte lägga sig och då kan det ju påverka hur rätt man tycker det känns. När han haft en annan sinnesstämning, faktiskt inte så längesedan, uttryckte han sig mer hoppfullt om framtiden.
    Varför tror du att de negativa känslorna kommer att lägga sig med mer tid? I mina öron låter det som att han har varit negativ från början och blivit än mer negativ med tiden. Du har fortfarande inte fått träffa hans barn (vilket är logiskt) och han har nu bett om en paus.

Ställ in dig på att han väljer att gå vidare på egen hand. 

Det är inte hållbart att ha en relation som bygger på tillfälliga sinnesstämningar.
  • Anonym (Emilie)
    Anonym (V) skrev 2025-04-01 11:22:49 följande:
    Kan ju inte veta säkert, men om de negativa känslorna ska ha nån chans att lägga sig är ofta tid bra. Han tog ju pausen för att få perspektiv och tänka ifred.

Första omgången dröjde det nästan ett år (11 månader om jag inte missminner mig) innan jag fick träffa hans barn. Jag upplevde det som långsamt men när det väl hände blev jag väldigt snabbt väldigt involverad i allt.  Han har berättat att det även då kändes läskigt att ta det första steget och att det tog ett tag för  honom att komma över de känslorna och bjuda in mig, trots att han var kär. Även nu har han flera gånger uttryckt att han tror att just ta det första steget som skrämmer honom och jag tror att det åtminstone delvis är sant. Med ett uppbrott i bagaget är det ju förstås ÄNNU svårare att komma dit.
    När han säger att det "skrämmer" honom så tror jag att det är en omskrivning för att han helt enkelt inte vill. Han vill inte att du träffar hans barn. Han vill inte skaffa barn med dig, han vill inte någonting som leder framåt. Tvärtom tar han nu steg tillbaka.

Jaja, det blir som det blir varken du inser faktum eller inte. Men du är definitivt värd mer än detta! 
Svar på tråden Pojkvän vill ha en paus för att tänka på "oss". Snälla hjälp.