• Cecia

Hej, någon mer som är på ruvardag 12?

Väntan är jobbig nu och jag kollar symptom hela tiden... suck! Är inne på min 4:e IVF nu och tycker det börjar kännas tufft psykiskt. Den här gången har jag gått upp massor i vikt dessutom och känner mig lagom fin nu inför sommarn... Någon annan på ruvardag 12? Hur mår du? Till och från har jag haft molvärk men annars vet jag inte om det är progesteronen eller något annat... Instabil känslomässigt också men det kan väl vara alla hormoner.

• Svar på tråden Hej, någon mer som är på ruvardag 12?
  • Trolla

Hej!
    Jag är på ruvardag 11 idag (2-dagarsodling) och snacka om att man är livrädd att gå på toa... :)

Jobbigt att du gått upp i vikt. Det har jag också men inte så mycket, hade dock några kilo redan innan och de vill jag gärna bli av med innan sommaren (helst av allt skulle jag ju vilja bli ännu tjockare så klart!). Det positiva, om det här försöket går åt skogen, är att jag ska ta tag i träning och viktnegång direkt efteråt. Det ser jag faktiskt fram emot.

En av de stora baksidorna med IVF är att man blir ett nervvrak. För hur man än intalar sig att man ska vara neutral och realistisk och inte känna efter så mycket så finns ju förhoppningarna där och det är när de sedan grusas som man faller ner i det svarta hålet. I alla fall gör jag det. Det brukar gå ganska fort (konstigt nog) att ta sig upp men det är skitjobbigt precis just kring dessa dagar.

Har känt mig väldigt nere i helgen, antagligen för att jag undermedvetet har försökt förbereda mig att mensen ska komma snart. Har haft ont i brösten fram till i fredags, sen slutade de nästan göra ont. Idag är det onda tillbaka. Känns i och för sig bra (man är ju för knäpp... ), men samtidigt VET jag att alla tecken kan vara både "äkta" och "falska". Vill absolut inte känna efter, men det är såååå svårt.

Har alltid lite mensvärk och stickningar mellan äl och mens och så även denna gång. Det är alltså inget som varken är positivt eller negativt. Väntar min mens idag eller imorgon eftersom jag vid förra IVF´et fick mens vid den här tiden. Om inte mensen kommit innan onsdag kan jag lova att du har en hoppfull tjej här...! Progesteronet har aldrig förskjutit min mens så jag tror inte det händer den här gången heller, men det vet man ju aldrig!

Hoppas allt går vägen för oss!

Kram,
    Trolla

• Trolla

Vill bara tillägga att jag inte känner några andra symptom som tex trötthet, hunger- eller illamåendekänslor eller annat. Det är brösten och magen man får gå på! ;)

• Cecia

Hej!

Jag hoppas verkligen det går bra för oss! Jag har varje försök fått mens dag 15 (dag 13 i dag) så jag börjar bli ett nervrak nu! Det är precis som du skriver, man intalar sig att man ska "ta det som det kommer" men ändå är detta det enda som kretsar i mina tankar nu... Måttligt fokuserad på jobbet... Jag har inte några menskänningar men vet inte om det är positivt eller negativt. Det känns långt till torsdag nu!

Håller tummarna!

Kram Cecia

• Sogo

Hej Cecia, jag är oxå inne på min 4:e IVF. Och visst tär det. Suck, jag har frågat mig själv många gånger om när man ska ge upp. Vi får väl se, och hoppas gör man ju varje gång.

Jag är på ruvardag 8 idag (4-dagarsodling) och min mens brukar komma på dag 9. Så vi är i precis samma situation.

Håller mina tummar för dig.

• Utlandssvensk

Hej!
    Jag är pa dag 9 och har testdag pa ruvardag 12, dvs pa fredag. Det blir en lang lang langfredag för min del är jag rädd. Tar blodprov pa morgonen och far svar per telefon senare pa dagen - konstigt sätt att fa besked pa, speciellt som jag kommer att vara pa jobbet. Blir det positivt kan jag ju inte dela glädjen med sambon och blir det negativt sa blir det ju svart att latsas som ingenting...
    Jag hoppas verkligen att det gar vägen för oss alla. Själv har jag tyckt att behandlingen varit riktigt riktigt jobbig med manga biverkningar och vi har inte sma eskimaer i frysen sa jag vill verkligen att det lyckas. Har INTE lust att börja om fran början.
    Lycka till!

• Mia69

Jag är på ruvardag 12, ET den 30/3 testdag den 15/4. Molningar och stickningar i tjejmagen. Inga svullna bröst längre, lite illamående, men jag hoppas hoppas. Tyvärr brukar jag känna så här innan mens. Men när jag var gravid (MF v12) så kände jag molningar och liknande mensverk innan jag testade positivt.

Lycka till Ni andra!

• Cecia

Hej igen!

Ruvardag 14 i dag... och fick riktiga menskänningar i morse Jag har inte testdag förrän den 19:e och nu känns det långt dit. Usch, vad den är jobbig den här väntan. Tiden kryper fram. Och inte är det minsta kul att gå på toa heller - är livrädd varje gång.

Om det inte går den här gången så har vi i alla fall 4 ägg i frysen som vi får hoppas på :)

Håller tummarna för oss tjejer!!!

• Trolla

ok. onsdag idag och ruvardag 13 för min del. Som jag skrev ovan förväntade jag mig mensen under måndagen/tisdagen och så blev det också. Inte mens men färgade flytningar. Sorry, detaljerna men alla här är väl härdade vid det här laget...
    De kom efter yogan i måndagskväll och höll i sig till tisdagmorgon för att sedan hålla sig borta till kvällen. Kom lite i morse (onsdag) så nu får vi se om det kör igång på allvar under dagen. Brösten gör fortfarande riktigt ont och det nyper till i magen då och då.

Det finns egentligen bara två alternativ: antingen är man gravid och detta är bara småblödningar (när jag var gravid för 11 år sen hade jag faktiskt så, fast å andra sidan börjar alltid min mens på det sättet numera...), eller så är man inte gravid och progesteronet försöker hålla "ihop" ett tag till. Visst har jag en fantastisk slutledningsförmåga? ;)

Det är bara att vänta och se. På lördag ska jag hur som helst testa oavsett blödning eller ej, så då får jag veta.

Lycka till alla ni andra starka och duktiga kämperskor!

• Trolla

Cecia, tänker som du och försöker ställa in mig och se positivt på "frysisarna". Det jobbiga är att jag blir så ologisk och irrationell när mensen väl kommer; det blir som att nästa försök har ännu mindre chans att lyckas. Mensen blir som en bekräftelse på att "det aldrig kommer att fungera". Förstår du vad jag menar? Jag vet att det är dumt och att jag verkligen inte mår bättre av sådana tankar, men de bara kommer.

• Cecia

Hej!

Ruvardag 15 i dag och den dagen det hittills har gått åt skogen de andra gångerna... hade mensvärk i morse så jag förväntar mig att mensen kommer snart

Trolla, jag är ledsen för din skull - hur har det gått?

Jag håller med dig precis om att mensen är en bekräftelse på att det inte kommer att lyckas, det känns lika rimligt att jag skulle kunna bli gravid som om jag skulle åka till månen!

Nä, nu är det dags att rycka upp sig trots allt och fira påsk. Kommer mensen får jag i alla fall dricka vin och slipper hitta på en massa bortförklaringar. Ha en bra påsk!

Kram Cecia

Svar på tråden Hej, någon mer som är på ruvardag 12?