Hej, någon mer som är på ruvardag 12?
Hej!
Jag är på ruvardag 11 idag (2-dagarsodling) och snacka om att man är livrädd att gå på toa... :)
Jobbigt att du gått upp i vikt. Det har jag också men inte så mycket, hade dock några kilo redan innan och de vill jag gärna bli av med innan sommaren (helst av allt skulle jag ju vilja bli ännu tjockare så klart!). Det positiva, om det här försöket går åt skogen, är att jag ska ta tag i träning och viktnegång direkt efteråt. Det ser jag faktiskt fram emot.
En av de stora baksidorna med IVF är att man blir ett nervvrak. För hur man än intalar sig att man ska vara neutral och realistisk och inte känna efter så mycket så finns ju förhoppningarna där och det är när de sedan grusas som man faller ner i det svarta hålet. I alla fall gör jag det. Det brukar gå ganska fort (konstigt nog) att ta sig upp men det är skitjobbigt precis just kring dessa dagar.
Har känt mig väldigt nere i helgen, antagligen för att jag undermedvetet har försökt förbereda mig att mensen ska komma snart. Har haft ont i brösten fram till i fredags, sen slutade de nästan göra ont. Idag är det onda tillbaka. Känns i och för sig bra (man är ju för knäpp... ), men samtidigt VET jag att alla tecken kan vara både "äkta" och "falska". Vill absolut inte känna efter, men det är såååå svårt.
Har alltid lite mensvärk och stickningar mellan äl och mens och så även denna gång. Det är alltså inget som varken är positivt eller negativt. Väntar min mens idag eller imorgon eftersom jag vid förra IVF´et fick mens vid den här tiden. Om inte mensen kommit innan onsdag kan jag lova att du har en hoppfull tjej här...! Progesteronet har aldrig förskjutit min mens så jag tror inte det händer den här gången heller, men det vet man ju aldrig!
Hoppas allt går vägen för oss!
Kram,
Trolla