Hej!!
hittade er tråd och tänkte be om lite erfarenheter och stöd:)
Jag har nu i 4 dagar legat inlagd på sjukhus och kom hem idag.
Allt började för 2 år sen när min son föddes och jag har haft stora problem med oregelbunden mens, mellanblödningar och smärtor i äggledare hela senaste året. Nu de 3 senaste veckorna har varit hemska, har legat o gråtit i soffan, inte kunnat äta pga illamående och inte sovit av smärtan.
Tog tag i allt o gick till gyn i måndags, dom skickade mig genast vidare och iom att dom inte såg nåt fel på VUL så gjorde dom en titthål-op. Dom skulle egentligen bara "titta" in i magen , men det slutade med att dom åtgärdade en hel del när dom var där inne.
Det visade sig som ni säkert förstår att jag har Endometrios. De tog bort chokladcystor, härdar som växte på livmodern och tjocktarmen och en ganska stor samling blod som låg bakom livmodern(mensblod som runnit in i magen ist för ut).
Känner mig nu som ett enda stort blåmärke i magen.....det bränner i äggledarna så jag blir tooookig, inte ens dom starka tabletterna jag fick hjälper mot smärtan...:(
hur länge brukar det kännas så här efter en titthåls-op??
Ni med Endo, kan ni inte berätta om era symptom och behandlingar......??
hur lång tid ska man räkna med att få äta p-pillren innan man märker av nån förbättring?
Tacksam för svar:)