Trinity78 skrev 2010-08-23 20:10:41 följande:
Det låter inte helt bra, tycker jag. Jag tycker att du ska kontakta din läkare igen och berätta hur du mår. Jag hade inga såna problem efter operationen så jag vet inte vad det kan bero på. Du ska i alla fall ha tabletter som hjälper ordentligt och det kan din läkare hjälpa dig med.
Vad gäller p-piller så kan det ta några månader innan man märker nån effekt. Personligen så gjorde de ingen större skillnad, det som verkligen hjälpte för mig var hormonbehandling med Enanton som försätter kroppen i ett fejkat klimakterium. Då går (oftast) endo tillbaka och symptomen lättas. Det är inte nån jättetrevlig behandling men det är värt det. Efter behandlingen är det bäst att använda hormonspiral för att endon inte ska komma tillbaka igen.
Lycka till!
Tack för svar:)
Jag har fortfarande en brännande smärta i äggledarna, liknande den som var innan op. Men nu idag har jag fått fruktansvärt ont i blygdbenet också......har aldrig haft ont där innan utom när jag skulle föda barn.....
vet ni om detta kan bero på endon eller vad tusan e felet nu då?
Blir lite nervös, för efter op hade jag jättesvårt att kunna kissa själv, de fick tömma mig flera ggr och jag har fortfarande en känsla av att jag inte får ut allt när jag ska kissa......
åh, om det bara kunde bli bra....jag e sååå trött på o inte a en enda dag som är helt smärtfri:(