Amma en tvååring...
Vad tycker ni om att amma en tvååring? Är det normalt eller ej?
Vad tycker ni om att amma en tvååring? Är det normalt eller ej?
sålänge inte ett barn far illa så fattar jag verkeligen inte att det ens blir en debatt om detta?! jag struntar fullkomligt i om min granne,vän osv ammar sitt barn tills barnet e 2 år, det e väl upp till henne! jisses...har man inte annat att göra än lägga näsan i blöt så bör man skaffa sig en hobby!
Just nu bleknar mitt intresse för diskussionen pga av nivån. Godnatt.
Har bara läst delar av tråden och tycker det är så ledsamt att så många ser amning som nåt äckligt och onormalt. Det är helt normalt att amma en tvååring, däremot är det skrämmande att det blir allt vanligare att sluta amma tidigt. Är anledningen till detta att så många ser amningen som nåt äckligt när barnet är äldre än sex månader? Sorgligt.
Varför inte om möjligt låta barnen styra själva? För det kan dom.
Tanken pa att amma en tva-aring ar for mig lite konstig och frammande (aktar mig for att saga ’onormalt’)– for mig personligen gar gransen vid 1 ar. Daremot sa ONSKAR jag att jag inte tyckte att det skulle kannas kosntigt att amma min 20 manaders eftersom jag ar overtygad om att det finns fordelar med att barn far i sig en dos brostmjolk tills tva/tre-arsaldern. Tycker det ar intressant att sa manga barn faktiskt dricker valling i flaska innan de gar och lagger sig / nar de forst vaknar pa morgonen anda tills de ar i tva/tre-arsaldern. Det visar ju att de fortfarande har ett ’sugbehov’ och ett behov av lite extra ’magfyllnad’ efter middagen eller innan frukosten. Sakerligen vore ju da brostmjolk (om an utpumpad och serverad i flaska) vara ett nyttigare (for att inte namna BILLIGARE) alternativ??
Tanken pa att amma en tva-aring ar for mig lite konstig och frammande (aktar mig for att saga ’onormalt’)– for mig personligen gar gransen vid 1 ar. Daremot sa ONSKAR jag att jag inte tyckte att det skulle kannas kosntigt att amma min 20 manaders eftersom jag ar overtygad om att det finns fordelar med att barn far i sig en dos brostmjolk tills tva/tre-arsaldern. Tycker det ar intressant att sa manga barn faktiskt dricker valling i flaska innan de gar och lagger sig / nar de forst vaknar pa morgonen anda tills de ar i tva/tre-arsaldern. Det visar ju att de fortfarande har ett ’sugbehov’ och ett behov av lite extra ’magfyllnad’ efter middagen eller innan frukosten. Sakerligen vore ju da brostmjolk (om an utpumpad och serverad i flaska) vara ett nyttigare (for att inte namna BILLIGARE) alternativ??