Amma en tvååring...
Vad tycker ni om att amma en tvååring? Är det normalt eller ej?
Vad tycker ni om att amma en tvååring? Är det normalt eller ej?
Jisses, vilken otrevlig ton det e här inne ??
herregud... en till "amma-ett-större-barn-tråd".
skit i det, varför bryr man sig alltid så mycket om hur andra gör med sin amning? spelar det nån roll om man ger ersättning från dag ett eller ammar tills ungen är tre? man skadar väl ingen?!
Vi har ammat våra barn upp till ca 2 år, för det känns rätt naturligt. Frugan läste en australiensisk undersökning som fann ett väldigt tydligt samband mellan hur länge pojkar ammade och hur de presterade i skolan när de blev äldre. Med flickor fann man inget samband. Man visste dock inte vad det beror på, men pojkar som ammade upp till 2 år presterade bättre (i snitt alltså, men det var en seriös vetenskapligt belagd undersökning). Att amma längre än 2 år gav ingen ytterliggare positiv utveckling i skolan, men up till det var kurvan tydlig.
Bedan, varför är det tack o lov att du själv inte blev ammad? Respekterar att du inte vill amma själv, men hade du mått dåligt om du visste att du blev ammad som bebis?
ammar man en tvååring beter man sig kanske biologiskt men inte naturligt. naturen spelar ju en massa spratt så det skulle ju vara möjligt att amma en 18 åring oxå om bröstproduktionen fick fnatt o inte la av....hur ofräscht som helst.
en mamma som ammar en tvååring gör det av orsaker som absolut inte har med barnet o göra anser jag
Välkommen in och få lite fakta om långtidsamning och dess fördelar:
www.familjeliv.se/Forum-3-28/m57562454.html
Finns säkert många nyttiga anledningar att amma en tvååring......tycker mest att det är det praktiska som är negativt. Tycker det är skönt att ha min kropp ifred (förutom ibland med min man då). För mig räckte det att amma tills hon var ca 8 mån. Står för att det var nästan enbart egoistiska skäl jag slutade amma!
Skulle dock inte reagera på om nån ammar sin tvååring. Dock tyckte jag det var lite obehagligt när man i den brittiska dokumentären ser en mamma amma sin 7 åring.....