Fråga mig om Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga
Även kallad mormonkyrkan.
Fråga på!
Även kallad mormonkyrkan.
Fråga på!
man får använda preventivmedel, även om jag tror att kyrkan var emot det tidigare, men man uppmuntras ändå att ha många barn, de flesta brukar ha skaffa 3-4, jag vet flera där man har mellan 7-12 barn... men det är mer i Amerika, jag hade enorm ångest då min man inte ville ha fler än två, Gud ville ju att vi skulle skaffa fler, skulle han låta något så obetydligt som "ork" stå i vägen för Guds vilja och plan för oss, för att vi skulle få vara tillsammans för evigt? Uppmaningen i bibeln lyder "multiply and replenish" Genom att ha många barn lär man sig gudomliga egenskaper som tålamod, stresstålighet, omtänksamhet, respekt osv som vi sedan kommer behöva när vi blir gudar själva och måste ha hand om våra egna mänskligheter. Nu hade jag fullkomligt vidriga graviditeter, så tanken på att tillbringa evigheten med barnafödande åt min man tillsammans med hans andra gudomliga fruar kändes ju inte jättelockande?
Tror du har helt rätt vad gäller alla möten!
Vet du vad det låter som när/om man säger "Jesu Kristi kyrka av sista dagars heliga" snabbt 10 gånger i följd?
Har ni någon lista på vart ni har knackat på för dörr ?
Eftersom jag har haft besök ett flertal ggr under detta år , och är fortfarande inte intresserad .
Samma sak händer i centrumet där jag bor att jag inte får vara ifred .
Så min fråga är riktar ni in er på personer som ser ut på ett speciellt sätt ??
För jag är inte direkt vilsen , utan vet vem jag är och har gjort det bra länge .
Mitt barns andra förälder lyckades ta reda på namn och adress till vårt barns bästa kompis. Denna förälder brev till barnets föräldrar och bad dem ha koll på hur vårt barn hade det med mig.
Någon påstår att det ingår i mormonernas regler att på liknande sätt spionera på grannar, vänner, bekanta.
Ligger det minsta sanning i detta påpekande?