• FDFMGA

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Rataxes skrev 2015-09-12 21:13:37 följande:
    Är du riktig? Lagkrav på att vara kristen?

Då får jag flytta...
    Ja, enligt en vanligtvis välunderrättad källa har SD:s allra främsta tänkare kommit fram till att ett lagkrav om kristen tro är det enda som kan rädda Sverige i och med att det dels löser arbetslöshetsproblematiken bland SD-sektens medlemmar och dels gör att Sverige återigen blir ett homogent land. 100.000-tals arbetslösa sverigedemokrater kommer att anställas  och bli husförhörsansvariga.

Emellertid är ju kristendomen i grunden en MENA-religion så gud kommer att ersättas av Åkesson och Jesus av Kent Ekeroth.

SD:s främsta tänkare filar nu på en ny version av Fader vår. Enligt min källa kommer den att lyda som följer:

Åkesson som haver de svenska barnen kär, se till mig som liten är, vart jag mig i Sverige vänder står min lycka i Åkessons händer. lyckan kommer, lyckan går - Åkesson förbliver fader vår
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    MsFry skrev 2015-09-13 09:38:59 följande:
    Varför ska FDFMGA tänka sig för menar du? Vet var hens brevlåda bor?
    Jag uppfattar inlägget från Anonym (Dumskallar) som tydligen bara finns kvar där du citerar personen som ett slags hot.

"Jag vet vem du är, tänk på vad du skriver". Det har hänt tidigare att personer som stått upp för det öppna samhället i inlägg här på FL har utsatts för hot privat, faktiskt så grova att de polisanmälts.

Nej, det finns inga uppgifter om mig på det öppna forumet som kan leda till min privata identitet och jag utgår från att de som arbetar som moderatorer inte har tillgång till registreringsuppgifter eller privata diskussioner i inboxen.

Suffering är ju synnerligen aktiv i den här tråden och han har ju tidigare ofta inboxat hotelser till folk som inte visar överdrivet stor respekt för SD-sekten, så jag gissar att det bara var ett tomt hot.

www.flashback.org/t1820754
  • FDFMGA
    MsFry skrev 2015-09-13 11:53:09 följande:
    Troligtvis ett tomt och infantilt hot men ändå obehagligt att ens försöka med sånt...
    Det är viktigt att vi inte tystnar och jag måste säga att jag hyser respekt för dig som orkar fortsätta argumentera.
    Jag uppfattar det som att det blir fler och fler som inser att det inte är en tillfällighet att SD-aktivisterna försöker göra Familjelivs samhällsavdelningar till ett rasistiskt klotterplank och väljer att förhålla sig till detta.

Det är knappast det viktigaste i världen att försöka förhindra förslumningen av FL - men inte det oviktigaste heller.

Det finns tyvärr några av oss som valt att argumentera mot SD som utsatts för allvarliga hot och som tystnat därefter, därför kan det vara viktigt att dels påtala förtäckta hot av typen "Jag vet vem du är, jag vet var du bor"och dels påpeka att risken kan vara verklig och att man ska vara försiktig med privata uppgifter - åtminstone på öppna forumet.
  • FDFMGA
    apburen skrev 2015-09-13 12:52:04 följande:
    Flaggen, ta det lugnt. Det är inte är ett hot.
    Personen bakom nicket "Dumskallar" har jag kontakt med och kan meddela att det inte blir några kommentarer mer därifrån pga avstängning tills i morgon.
    Signaturer vill hälsa dig att h*n känner igen ditt sätt att "argumentera" (dumförklara och tjata om klaner) från ett forum på FB.

Värre än så var det inte. Så du kan slappna av igen.

Personen är inte den du tror, alltså "Suffering".
    Ja, jag såg den kommentaren, men betraktade den som en efterkonstruktion sedan MsFry påtalat hotet.

Jag kan ge dig en privat uppgift. Jag är inte aktiv på Facebook överhuvudtagetSkrattande

Jag har inte påstått att "dumskallen" måste vara Suffering. Bara att Suffering är synnerligen aktiv i den här tråden och att han tidigare haft för vana att hota folk. Det skulle inte förvåna mig alls om det finns fler sverigedemokrater än Suffering som har för vana att hota folk för deras åsikters skull.

Jag såg för övrigt att någon tidigare i tråden ställt frågan om vem tusan Suffering är. Det är helt enkelt en person som under många år skrivit på FL och säkert förbrukat 100-tals nick under tiden.

Jag ska inte gå in på Sufferings uttrycksformer, en person som gjorde detta med citationstecken för uttrycken blev avstängd ett dygn - alltså samma straff som den som kommer med förtäckta hot fick.
  • FDFMGA
    Anonym (Sverker) skrev 2015-09-13 12:55:06 följande:
    Även om mycket av det du skriver inte är något som jag håller med så hoppas jag att aldrig någonsin någon viker sig i åsikt för att någon försöker vara hotfull. Stå på dig!
    Javisst. Jag vill ju gärna se att det skulle vara möjligt att mötas i verkligheten och fortsätta diskussionen utan att det får andra "negativa" konsekvenser än att man möjligen är överens om att man är lika lite överens i verkligheten som på nätet.

Allt annat skulle vara jävligt illa.
  • FDFMGA
    apburen skrev 2015-09-13 12:52:04 följande:
    Flaggen, ta det lugnt. Det är inte är ett hot.
    Personen bakom nicket "Dumskallar" har jag kontakt med och kan meddela att det inte blir några kommentarer mer därifrån pga avstängning tills i morgon.
    Signaturer vill hälsa dig att h*n känner igen ditt sätt att "argumentera" (dumförklara och tjata om klaner) från ett forum på FB.

Värre än så var det inte. Så du kan slappna av igen.

Personen är inte den du tror, alltså "Suffering".
    Förresten- Kan du inte berätta hur du bär dig åt för att skicka meddelanden till någon som skriver anonymt, i det här fallet som Anonym (Dumskallar).

Det är ju alldeles förträffligt att det är möjligt att göra detta, hade jag ingen aning om.

Hur gör man detSolig
  • FDFMGA
    Anonym (x) skrev 2015-09-13 14:02:23 följande:
    Nu gissar jag vilt här. Det finns en värld utanför FL kanske.
    apburen skrev 2015-09-13 14:19:36 följande:
    Jag känner personen privat så det är inte så komplicerat.

Jo, det var ju den världen Anonym (Dumskallar) refererade till i sitt hot.

Men det som är spännande är ju att Apburen kan känna igen en person som skriver anonymt. Det blir lite väl mycket fokus på FL och motsvarande lite på verkligheten om man till och med berättar för varandra vad man skriver under för anonyma signaturer här på FL.

Liksom: " Nu finns det en tråd där det går att skriva anonymt om SD, vilka anonyma nick tänker du använda där? Själv ska jag använda dessa"

Jag menar - även om jag skulle känna personer här på FL privat - så tror jag att de skulle betrakta mig som inte lite insnöad om jag överöste dem med meddelanden om vilka anonyma nick jag använderSkrattande.

Tja, om jag nu skrev anonymt. Jag har inte riktigt fattat vitsen med att skriva anonymt om det inte berör något som är mycket privat: Typ jag har ett väldigt missprydande födelsemärke i pannan, det ser ut som  två bokstäver, S och D. Bör jag ta bort märket eller lära mig leva med detta.
  • FDFMGA
    Nerfherder skrev 2015-09-13 15:02:32 följande:
    För ett tag sen så var det en person som hävdade att hen hade hackat familjeliv och visste vem alla var. När jag bad hen bevisa det genom att skriva ut vilken ort jag var inloggad ifrån, då blev det tyst. Dumt att påstå saker som man inte kan bevisa.

(offtopic)
    Nej, jag tror inte för ett ögonblick att "Dumskallar" vet vem jag är eller vad jag bor

Jag hänger bara fast vid oskicket med förtäckta eller direkta hot. Det har dessvärre förekommit att personer som står upp för det öppna samhället här på FL har utsatts för allvarliga hot privat.

Någon jävla ordning borde det ändå kunna vara även på dem som ser SD som ett alternativ. Om du kollar på Sufferings inlägg på Flashback där han söker hjälp för att komma förbi blockeringen på FL så handlar det inte bara om FL - han vill också ha möjlighet att kunna posta utan att riskera att bli spårad på bloggar med mera.

Jag gissar att det behovet inte precis bottnar i att han vill komma med uppmuntrande tillrop anonymt.
  • FDFMGA
    Länkar till avpixlat är inte tillåtna på FL. Har sådana inlägg nekats så har det blivit felbehandlat.
    Anmäl alla sådana inlägg som du stöter på i en debatt så hojtar jag till åt våra moderatorer.

Ha det gott
    Charlotte
  • FDFMGA
    Anonym (Putte) skrev 2015-09-13 18:10:54 följande:
    Vad har det med saken att göra?
    Av det enkla skälet att det var jag som anmälde inlägget samt  att den länk jag anmälde ledde till avpixlat.

Man kan inte begära att somliga ska kunna hålla reda på vart de länkarSkrattande

Jag anmäler för övrigt konsekvent alla inlägg jag ser som länkar till avpixlat. Det är ju viktigt att anpassa sig till den rådande kulturen eller hur?
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!