apburen skrev 2015-09-13 12:52:04 följande:
Flaggen, ta det lugnt. Det är inte är ett hot.
Personen bakom nicket "Dumskallar" har jag kontakt med och kan meddela att det inte blir några kommentarer mer därifrån pga avstängning tills i morgon.
Signaturer vill hälsa dig att h*n känner igen ditt sätt att "argumentera" (dumförklara och tjata om klaner) från ett forum på FB.
Värre än så var det inte. Så du kan slappna av igen.
Personen är inte den du tror, alltså "Suffering".
Ja, jag såg den kommentaren, men betraktade den som en efterkonstruktion sedan MsFry påtalat hotet.
Jag kan ge dig en privat uppgift. Jag är inte aktiv på Facebook överhuvudtaget
Jag har inte påstått att "dumskallen" måste vara Suffering. Bara att Suffering är synnerligen aktiv i den här tråden och att han tidigare haft för vana att hota folk. Det skulle inte förvåna mig alls om det finns fler sverigedemokrater än Suffering som har för vana att hota folk för deras åsikters skull.
Jag såg för övrigt att någon tidigare i tråden ställt frågan om vem tusan Suffering är. Det är helt enkelt en person som under många år skrivit på FL och säkert förbrukat 100-tals nick under tiden.
Jag ska inte gå in på Sufferings uttrycksformer, en person som gjorde detta med citationstecken för uttrycken blev avstängd ett dygn - alltså samma straff som den som kommer med förtäckta hot fick.