apburen skrev 2015-09-20 13:15:46 följande:
Jag är trött på det hysteriska anmälandet, det var DET jag tog upp.
Inte sanningshalten i inlägget som ev skulle anmälas.
Jag är av uppfattningen att när/om någon gör bort sig, skriver idiotiska saker och liknande, att inläggen får vara kvar och påvisa skribentens dumhet/rasism eller vad det nu må handla om.
Det visar för andra var personer har sin hemvist och det är bra att veta.
Det var DET mitt inlägg handlade om.
Jag är överens med dig(!) i att det är åt fanders att utnyttja det stackars barnet, i alla riktningar. Det är en förfärlig händelse oavsett orsaken, pojken var iallafall inte skyldig till något.
Vad som är propaganda är godtyckligt, vissa har snava ramar andra är med vidlyftiga i sina bedömningar.
Vissa anser att man är rasist för att man vill dra ner på invandring, andra inte.
Alla däremot borde se rasismen i att påstå att "negrer" skulle vara på ett visst sätt.
De som har sådana åsikter håller jag med dig om att de kan ta på sig en blöja, eller för den delen kan de gärna skita ner sig också.
Vi är inte överens om mycket men kom inte dragande med lögner, har du några åsikter i övrigt om vad jag skrivit så är du välkommen så ska jag bemöta dig.
Jag är inte en del av Familjelivs redaktion utan bara en person som försöker skilja mellan åsikter som baserar sig på känslor och de som grundar sig på konkreta fakta.
Inte så att det är fel att utgå från känslor, alla politiska ideologier grundar sig ju egentligen på känslor/värderingar som man sen försöker underbygga med fakta.
Påståendet om hysterisk anmälningsfrekvens är ju din upplevelse, din känsla. Du kan inte bedöma hur hög anmälningsfrekvensen är, om den ökat eller minskat över tid - eller om moderatorernas benägenhet att bifalla anmälningar är konstant eller ökande/minskande.
Min upplevelse är att alla nästan alla som deltar i den politiska debatten får inlägg borttagna, men att somliga gör ett himla väsen av detta medan andra mer rycker på axlarna.
Själv skulle jag skämmas om jag började snyfta om att jag fått inlägg borttagna för att en moderator anser att jag gått över gränsen, jag skulle känna det som att jag i så fall gått vilse i det egna navelskådandet.
Jag anmäler inte mycket, men konsekvent alla länkar till den enligt min uppfattning rasistiska kloaken avpixlat. Detta efter att forumvärden förklarat att länkar till rasistiska hatsajter inte är tillåtna på FL och uppmanat oss att anmäla sådana.
Handen på hjärtat. Mycket av SD-propagandan på FL går ut på att invandrare inte vill anpassa sig till svenska regler och svenska tänkesätt utan i stället kräver anpassning från oss.
Har du aldrig funderat på hur den bedövande klagovisan över FL:s regler från SD-aktivister kan te sig ur detta perspektiv. Här är det vi som är gäster, det är inte vi som bestämmer reglerna.
För att travestera Vivianne Franzén "Passar inte galoscherna är det bara att packa sig i väg till avpixlat"