• FDFMGA

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

SecretMe skrev 2015-09-20 12:35:10 följande:
    Lite underhållande att ni börjat använda ordet Sverigevänner. Flört
    Inget nytt. Själv är jag stolt svensk.

Min gamla mormor brukade ofta säga att man inte ska kacka i eget bo (kacka betyder tömma tarmen).

Och man behöver inte vara särskilt observant för att notera var de sverigefientliga elementen tömmer tarmen.

Visserligen inleder SD-klanens ledare alla tal med "Sverigevänner" - men efter detta gör han ju inget annat än kackar i eget bo.

SD-klanen är vänner till ett Sverige som inte finns, aldrig har funnits och aldrig kommer att finnas.

Vi verkliga vänner av Sverige är vänner till det Sverige som existerar här och nu och i framtiden och i det förflutna.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    apburen skrev 2015-09-20 12:40:37 följande:
    Det undrar jag också... och har gjort länge.

Vad yrar du om?
    Slåss de två hjärncellerna så lägg dig och vila en stund.
    Jag förväntar mig inte att du ska känna stanken av den likmask som krälade fram och försökte visa hur man gör propaganda av en fyraårig pojkes död.

• FDFMGA
    Anonym (Putte) skrev 2015-09-20 12:46:17 följande:
    FDFMGA är en liten mask F som feg och ynklig där bakom sin skärm D som dryg, ja som en riktig slask F som ful som fläcken på sin ärm M som märklig i sin ton G som grisig sätt men... A som aldrig få ett enda rätt i någon diskussion.
    Jag tror att det är bra att sverigedemokrater övar sig i skriftlig framställning.

Kör hårt. Får du bara lite bättre grepp över svenskan så blir möjligheterna att genomskåda SD-klanens propaganda väsentligt större.

Övning ger färdighetSolig
  • FDFMGA
    apburen skrev 2015-09-20 12:50:49 följande:
    Men för fan människa, ge dig!

JAG har INTE sagt ett ont ord om varken pojken eller hans pappa det ska du ha klart för dig.
    Jag tycker det är oerhört tragiskt att denne lille pojke inte fick leva mer än tre år.
    Blanda inte in mig i det tack.

Din iver att kalla människor för likmaskar är det lägsta du åstadkommit hittills.
    Grattis.
    Jo, du började vaja av förtrytelse när todo nada förklarade att hon skulle anmäla inlägget  från ett rasist som försökte göra propaganda av en drunknad fyraåring.  Det är faktiskt jävligt obehagligt när rasismen är så gränslös att den ger sig på en död fyraåring.

Dessutom. Det här är ett privat forum där det tydligt har förklarats att det inte är tillåtet med rasistisk propaganda.

Lämpligen så beger man sig till avpixlat och tömmer tarmen om man känner hur behoven blir för påträngande - eller tar på sig en blöja om man ska vara kvar här.
  • FDFMGA
    apburen skrev 2015-09-20 13:15:46 följande:
    Jag är trött på det hysteriska anmälandet, det var DET jag tog upp.
    Inte sanningshalten i inlägget som ev skulle anmälas.

Jag är av uppfattningen att när/om någon gör bort sig, skriver idiotiska saker och liknande, att inläggen får vara kvar och påvisa skribentens dumhet/rasism eller vad det nu må handla om.
    Det visar för andra var personer har sin  hemvist och det är bra att veta.

Det var DET mitt inlägg handlade om.

Jag är överens med dig(!) i att det är åt fanders att utnyttja det stackars barnet, i alla riktningar. Det är en förfärlig händelse oavsett orsaken, pojken var iallafall inte skyldig till något.

Vad som är propaganda är godtyckligt, vissa har snava ramar andra är med vidlyftiga i sina bedömningar.
    Vissa anser att man är rasist för att man vill dra ner på invandring, andra inte.
    Alla däremot borde se rasismen i att påstå att "negrer" skulle vara på ett visst sätt.

De som har sådana åsikter håller jag med dig om att de kan ta på sig en blöja, eller för den delen kan de gärna skita ner sig också.

Vi är inte överens om mycket men kom inte dragande med lögner, har du några åsikter i övrigt om vad jag skrivit så är du välkommen så ska jag bemöta dig.
    Jag är inte en del av Familjelivs redaktion utan bara en person som försöker skilja mellan åsikter som baserar sig på känslor och de som grundar sig på konkreta fakta.

Inte så att det är fel att utgå från känslor, alla politiska ideologier grundar sig ju egentligen på känslor/värderingar som man sen försöker underbygga med fakta.

Påståendet om hysterisk anmälningsfrekvens är ju din upplevelse, din känsla. Du kan inte bedöma hur hög anmälningsfrekvensen är, om den ökat eller minskat över tid - eller om moderatorernas benägenhet att bifalla anmälningar är konstant eller ökande/minskande.

Min upplevelse är att alla nästan alla som deltar i den politiska debatten får inlägg borttagna, men att somliga gör ett himla väsen av detta medan andra mer rycker på axlarna.

Själv skulle jag skämmas om jag började snyfta om att jag fått inlägg borttagna för att en moderator anser att jag gått över gränsen, jag skulle känna det som att jag i så fall gått vilse i det egna navelskådandet.

Jag anmäler inte mycket, men konsekvent alla länkar till den enligt min uppfattning rasistiska kloaken avpixlat. Detta efter att forumvärden förklarat att länkar till rasistiska hatsajter inte är tillåtna på FL och uppmanat oss att anmäla sådana.

Handen på hjärtat. Mycket av SD-propagandan på FL går ut på att invandrare inte vill anpassa sig till svenska regler och svenska tänkesätt utan i stället kräver anpassning från oss.

Har du aldrig funderat på hur den bedövande klagovisan över FL:s regler från SD-aktivister kan te sig ur detta perspektiv. Här är det vi som är gäster, det är inte vi som bestämmer reglerna.

För att travestera Vivianne Franzén "Passar inte galoscherna är det bara att packa sig i väg till avpixlat"

• FDFMGA
    Smecker skrev 2015-09-20 13:53:46 följande:
    Om du funderar på att rösta på SD, glöm inte att ca 83% av alla brottsdömda riksdagsledamöter tillhör SD. Det är starkt jobbat med tanke på att de endast har 12.9% av mandaten.

Ute i kommunerna lär det se ännu värre ut..

Vi Sverige-vänner vill inte ha ett land som styrs av kriminella element, vi vill ha ett Sverige där lag och ordning är ledord.
    Kan ju vara så att sverigedemokrater generellt har svårt att anpassa sig till regler. Här på familjeliv har de ju till och med många problem med de relativt enkla regler forumets ägare satt upp - och då inte bara med att förstå reglerna utan även när de förstår vägrar de ofta att acceptera dem.

Tänker mig att exempelvis när en SD-riksdagsledamot försökte försvara att han misshandlade en annan person så menade han att han anser att lagen är fel och att han borde få misshandla efter eget godtycke. Typ.
  • FDFMGA
    Anonym (Putte) skrev 2015-09-20 15:51:59 följande:
    Du måste lära dig stava, invaderat heter det.
    Äsch. Nu överdriver du väl ändå.

Att det ränner omkring ett gäng sverigedemokrater här på Familjeliv ska inte betraktas som en invasion. De påverkar inte forumets regler utan åker så gott som alltid ut fortare än kvickt.

Kontrollera gärna i lite längre trådar så kan du lätt se hur det vimlar av svarta SD-nick som svärmade en stund innan de blev utvisade.

FL är ju i grunden ett Sverigevänligt icke-rasistiskt forum, så SD-nicken som inte kan anpassa sig till reglerna här får alltid karaktären av dagsländor.

Därmed inte sagt att det inte finns SD-nick som har förstånd att anpassa sig till reglerna på FL. Det gör det ju bevisligen.
  • FDFMGA
    Anonym (Putte) skrev 2015-09-20 19:39:20 följande:
    Vet inte vem inlägg du blandat ihop med mitt men vill göra dig uppmärksam på att du citerat fel.
    Vet du inte.Förvånad

Jag tror jag kan förklara. Du ser att det står FDFMGA här till vänster, medan det står Anonym  (Putte) i det grå fältet här ovan. Precis före Anonym (Putte) kan du finna två identiska tecken. Dessa kallas citationstecken och innebär att man citerar en person, det vill säga exakt återupprepar ett stycke text.

Många sverigedemokrater förstår inte detta, utan brukar klottra i den text de citerar med konsekvensen att de blir tagna i örat av en moderator - och sen blir det det vanliga gnällvisan om censur, förföljelse och så vidare.

Sådär. Nu kan du ju kontrollera vem jag citerade i inlägget du syftade på, det där SD-aktivisten fått för sig att vi är utsatta för en invasionSkrattande

• FDFMGA
    todo nada skrev 2015-09-20 15:40:12 följande:
    Av alla de som överlevde tycker jag det är ytterst märkligt att inte fler har trätt fram isf. Det som är lite bekymrande är att den sista manen säger att han befann sig på båten, men det verkar inte vara bekräftat ens en gång?

Jag läste i någon artikel att det är vanligt att smugglarna erbjuder flyktingarna själva att köra båtarna mot en reducerad avgift, vilket Kurdi hade fått erbjudande om, men tackat nej till efter övervägande.

4 personer sitter i turkiskt fängelse pga denna händelsen, varför gör inte även Kurdi det om detta skulle stämma? Eller väger 3 (varav 1 tveksamt) vittnens ord tyngre än domstol?
    Två olika världsbilder som möts. En där man ser en drunknad pojke, klädd som vilken pojke som helst, där reaktionen är omedelbar "Det kunde vara mitt barn", det är ett barn, en vanlig liten pojke och där det blir svårt att se flyktingarna som bara en okänd massa på väg hit.

Och så har vi den andra som också var ganska omedelbar. Det går inte att misstänkliggöra den döda fyraåringen men däremot alla omständigheter runtomkring. Det började med att bilden var arrangerad och när detta var vederlagt så var det pappan som ville till Sverige för att få tandvård och därmed valde att riskera sitt barns liv. Och på den vägen är det.

Det finns bilder som förändrar världen. Jag minns bilden på den lilla flickan som brann av napalm. Den avgjorde nog Vietnamkriget.

Till USA:s försvar i detta krig kan man nog påstå att de åtminstone inte angrep bilden av flickan.

Den nivån håller inte klientelet som lockats fram av SD.
  • FDFMGA
    todo nada skrev 2015-09-21 10:14:31 följande:
    Ja, det känns som att de med en främlingsfientlig åskådning inte vet riktigt hur pojkens död ska kunna utnyttjad för att bevisa deras poäng. Det börjar kännas lite desperat faktiskt, när man nu t.o.m kan hävda att han var smugglare iom att två vittnen (ett gift par, inte oberoende vittnen ens alltså) sagt det.

Tusentals människor kallar Åkesson rasist, men det är han ju inte.

Ett gift par "påstår att de sett Aylans far köra båten, han är smugglare.

Det där med logik verkar vara otroligt formbart och anpassat efter situation hos en del..
    Det är klassiker inom den här genren, misstänkliggör, avled, få bort uppmärksamheten från vad det handlar om.

Ärligt talat så är det fullständigt likgiltigt om pojkens pappa styrde båten en stund eller inte. Skulle jag behöva fly med min familj och om jag på något sätt kunde hjälpa till så skulle jag göra det.

För skrikhögern och SD-klientelet skulle detta innebära att jag blev människosmugglare per definition - för mig är skrikhögern och SD-klintelet människoförnedrare, inte per definition men väl i sättet de försöker avleda fokus från en drunknad pojke som symbol för de som flyr över Medelhavet.

Ynkryggar som skriker om att IS står vid vår port men som spottar på de som flyr från den terror IS utövar.
  • FDFMGA

Det finns endast en rimlig metod att förhålla sig till okunnighet, fördomar och människoförakt - att aldrig kompromissa med dem. Gentemot SD är det exakt den metod allianspartierna och de rödgröna har valt.

Det är illa nog att det finns ett parti vars väljare har en bild av Sverige som ett land där andelen våldtäkter endast överträffas av Lesothos.

Att SD-sympatisörer inte har förmåga att tolka statistik och dessutom har möjlighet att renodla galenskapen på platser som avpixlat är ett problem i sig - men så länge de anständiga partierna inte skitar ner sig och fortsätter att hålla en tydlig distans till den sörja som är basen för SD, så länge är det mer ett folkbildningsproblem än ett politiskt problem.

Men jag tycker att folkbildningsproblematiken inte tas på allvar, som någon skrev så har internet inneburit att vilka tokstollar som helst har fått möjlighet att skapa subkulturer där de kan träffa likar och tillsammans skapa murar mot den kunskap som är nödvändig för att man ska kunna förstå hela sin omvärld.

Förmodligen är det ännu en rätt stor diskrepans mellan SD-nätkulturen och hur de flesta sverigedemokrater fungerar ute i samhället - men risken är betydande att skillnaden kommer att minska och att vi till slut har en SD-subkultur ute i samhället som är lika okunnig och galen som den på nätet.

Tanken på en sån kultur - där ett parti lyckats samla 10-20 procent av de okunnigaste väljarna som inte bara utgör en homogen åsiktsmassa på nätet utan också i samhället är inte alltför roande, men inte desto mindre endast ett folkbildningsproblem så länge man inte kompromissar med inskränktheten och försöker integrera den.

Och min uppfattning är att det är detta debatten egentligen handlar om - huruvida de anständiga partierna ska försöka integrera inskränktheten eller inte.  Skulle det förra alternativet bli verklighet, ja då sitter vi fast i skiten länge, länge.

• FDFMGA
    Anonym (fråga) skrev 2015-10-03 16:37:49 följande:

Det får vi väl se efter att året är slut men det ser inte vackert ut med flera brutalla gruppvåldtäkter och flera våldtagna barn där gärningsman inte ens blir utvisad.

Föröka påstå påstå att färre kvinnor råkar ut för det är att ge dom en käftsmäll i efterhand, att ens EN kvinna blir drabbad av våldtäkt av utlänningar från tredje världen är tragedi.

Så får du betalat för jaga röster till sd?

Våldtäkt är ett obehagligt brott.

Vi Sverigevänner skulle aldrig reducera det lidande kvinnor utsätts för till att bara omfatta våldtäkter där gärningsmannen är invandrare.

"EN kvinna blir drabbad av våldtäkt av utlänningar från tredje världen är tragedi."

Det finns tyvärr en klang av kom inte hit och våldta vår egendom i SD-klanens syn på våldtäkter.
  • FDFMGA
    Anonym (fråga) skrev 2015-10-03 17:39:53 följande:

Tydligen så tycker du att våldtäkt är okey om du anser att vi ska ha hit fler våldtäktsmän och pedofiler.

Sanningen för dom våldtagna är att dom skulle INTE bli det om vi inte hade hållit en självmordsinvandringspolitik.

Nått såna som dig förminskar, tredje valarbetare på plats så jag ställer frågan till dig också, får du betalt av sd att valarbeta eller du gör det ideellt?

Inte alls.

Vi Sverigevänner anser inte att brottet är grövre eller lindrigare beroende på om det är en invandrare eller en svenskfödd som är gärningsmannens.

Vi Sverigevänner anser också att människor är individer medan SD-klanen står utanför den västerländska kulturen och ser på människor utifrån tänkta gruppegenskaper.

Ja, jag har noterat att du ställer frågan i varje inlägg. Nej, jag är inte betald av SD. Tvärtom så händer det allt som oftast  att SD-klanen inboxar mig små budskap om vad som ska hända sådana som mig när SD kommer till makten.

Inte mycket att bry sig om, anser jag. SD har ju ett budskap som främst appellerar till sådana krakar som hotar anonymt.

Dessutom förvånar det mig inte att sverigedemokrater har en outvecklad eller snedvriden rättsuppfattning. Ser man till de olika partiernas riksdagsledamöter så har ju SD-gruppen en skyhög kriminell överrepresentation.

Skrämmande att brottsligheten har fått fotfäste i riksdagen i och med att SD är representerade där.
  • FDFMGA
    Smecker skrev 2015-10-03 19:24:34 följande:
    Och sedan hotar de oss Sverige-vänner för att vi inte vill att vårt älskade land skall styras av kriminella element.
    Ja, det är bedrövligt.

Dessutom verkar det som detta svenskfientliga klientel menar att vi Sverigevänner inte ska få säga vad vi tycker, som att de anser att alla ska tvingas hålla med SD-generalen Åkesson.

Ja, dessa svenskfientliga element vill reducera oss svenskar till Åkessons nickedockor.

Jag måste erkänna att jag ibland blir  bekymrad över att människor som vuxit upp med demokratin, som borde vara stolta över vårt fina land i stället spottar på vårt fosterland, i vissa fall inte ens drar sig för att bita den hand som föder dem.

Jag undrar vad Sverigefientligheten egentligen är en projektion av, personliga tillkortakommanden skulle jag tro, misslyckanden avseende kvinnor, arbete, självförverkligande tycker jag mig ana när jag läser sverigedemokraters betraktelser.

Jag minns en sverigedemokrat som här på FL ondgjorde sig över att till och med ensamstående mammor avvisar honom för att han är sverigedemokrat, han menade att de som blivit ratade av sina män och nu är lämnade med deras avkomma inte borde ha rätt att avvisa en man som vill ha lite kul med dem.

Det förvånar mig heller inte att SD-riksdagsgruppen är så enormt överrepresenterad avseende kriminalitet - och då är ju detta bara toppen på isberget.

Men något som jag bedömer som mycket positivt är att vi demokrater i allt större utsträckning vägrar låta buset kladda på våra symboler. Först var det svenska flaggan som vi tog tillbaka från SD-klientelet och nu står allt fler upp och förklarar att de verkliga Sverigevännerna är de som älskar sitt land här och nu, precis som det är - ofullkomligt men också mycket häftigt.

Sverigefiendernas hycklande om att det är de som är Sverigevänner skulle få en person som förklarar att hen älskar sin partner för den partnern skulle ha kunnat vara om partnern inte hade varit som hen är - ja den personen skulle i jämförelse med en sverigedemokrat framstå som relativt omtänksam.

Man ska benämna saker och ting vid deras rätta namn, en yxa för en yxa, en spade för en spade och en sverigedemokrat för en Sverigefiende.

Allt som är centralt för svenska värderingar drar de ner i smutsen.

• FDFMGA
    todo nada skrev 2015-10-03 19:01:04 följande:
    För att inte tala på synen flertal har på flyktingar.
    www.expressen.se/kvallsposten/sd-ledamot-likn.../

Vad säger SD sympatisörerna om detta? Denna man sitter som ledamot för SD i fullmäktige...
    Alla som så tappert diskuterar för att SD inte är ett rasistiskt parti, är det inte jobbigt när de som är högt uppsatta inom partiet sätter käppar i hjulen på er? Genom att ÖVERTYDLIGT om och om igen visa motsatsen?
    Visserligen drar väl SD till sig ett inte alltför begåvat klientel, men att lyda SD-generalens uppmaning om nolltolerans utåt borde inte vara så svårt.

Jag tror att det här är en medveten taktik från partiet - samtidigt som de försöker locka till sig folk som bara tycker att invandringen är större än Sverige kan hantera men som inte är ett dugg rasistiska, samtidigt får de inte stöta bort partiets kärnväljare.

Jag tror alltså inte att att de rasistiska grodorna som hoppar fram alltsomoftast är verkliga grodor utan att de fungerar som signaler till kärntrupperna att pk-skyltfönstret bara är ett skyltfönster och att det inne i diversehandeln inte har ändrats något.
  • FDFMGA
    Dasking skrev 2015-10-03 22:22:11 följande:
    Du hart en ganska vidrig människosyn...
    Inte alls.

• FDFMGA
    nihka skrev 2015-10-04 10:41:09 följande:
    Jag röstar för att vi håller inskränktheten och SDs verklighetsfrånvända bild av omvärlden borta.
    Mm, dit är också mitt alternativ och den i mitt tycke viktigaste frågan att hålla fast vid under tiden fram till valet 2018.

SD är i grunden ointressanta - för galna, för okunniga, för belastade - men SD-krämarna ska inte underskattas. Det är långt från bara på nätet det finns figurer som med lock och pock försöker uppmana oss svenskar och de anständiga partierna att vi ska köpa skitlasset och göra politik det.

Jag kan iofs inte se minsta tecken på en förändring som innebär att något anständigt parti bjuder in "Folkrörelsen för enfald" - men mot bakgrund av att man gjort detta i så många andra länder kan det vara extra viktigt för oss Sverigevänner att uppmana våra politiker att värna den svenska traditionen att hålla rasismen på avstånd.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-10-04 18:42:19 följande:
    Saken är den att valresultatet ser ut som det gör för att människor har röstat som de gjort. Alla som har röstat på SD har gjort det av egen fri vilja och ska inte skylla sina val på någon/något annat. Den som inte är nöjd med något parti kan rösta blankt eller låta bli.

Citat? Då har du förstås en källa?

Jag googlade lite, eftersom det skulle förvåna om en statsvetare uttrycker sig så.

Förmodligen är det den här artikeln som är källan och personen här ovan förstod inte att det är en avhoppad SD:are som citeras.

www.svd.se/islamkritik-lockar-invandrargrupper-till-sverigedemokraterna
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-10-04 19:12:40 följande:
    Jag hittade också den och drog samma slutsats, men ingenstans hittar jag någon undersökning av nämnda person där hen lyfter fram den slutsatsen. Hur skulle det ens gå till att undersöka???

-Är du rasist?
    -Nä.
    -Tack för din medverkan. Nästa.
    Nej, jag vetSkrattande

Ska man tro avhopparen så är alltså ledningen rasister hela bunten medan väljarna bara är missnöjda med Alliansen och S.

Jag tror mer på det första uttalandet än det senare.

Tänk om någon SD:are för en gångs skull skulle kunna överraska och förmå att göra en textanalys som skulle duga till ett E i en sjätteklass.
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!