• FDFMGA

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Dasking skrev 2015-09-15 17:57:03 följande:
    Nä det är ju inte ett valresultat, men tyvärr har ju inte stödet minskat än.

Vad jag inte gillar är att övriga politiker avfärdar allt som kommer från SD´s håll som rasism/populistisk smörja och på så sett blir det ju sällan en riktig diskussion eller debatt. Det är det som behövs för att alla ska se vad SD egentligen står för. Gå in i TV studion och ta fighten, det är det jag önskar att företrädarna för partiet jag röstade på ska göra. Då löser sig problemet sig själv så att säga. Svenska folket är inte dumma i huvudet. Jag röstade som du kanske förstår inte på SD, men jag tror på demokratin och om man sopar skiten under mattan kommer det att komma fram än värre än det va när man gjorde det. Sen är ju människor som röstar på SD också människor annars är vi fel ute.

Det är ju liksom din rättighet att säga vad du vill men det är inte säkert att det är lagligt.
    Det mesta som kommer från SD är populistisk smörja kryddat med en eller fler portioner främlingsfientlighet

Jag anser snarare att det vore bättre om de anständiga partierna i större utsträckning valde att distansera sig från SD och undvika meningslöst käbbel med SD:s representanter, men att det samtidigt blev mer av en självklarhet att man inom de anständiga partierna får större utrymme att förhålla sig kritiskt till vad man ser som negativa företeelser kopplade till invandring.

Det blir bara tramsigt om någon som anser att medborgarskap ska kopplas till kunskapskrav i svenska anklagas för att flirta med främlingsfientligheten eller om någon som förklarar att det finns kvinnoförtryckstendenser i vissa subkulturer bland invandrare i Sverige påstås gå främlingsfientlighetens ärenden.

Det är snarare tvärtom, enligt min uppfattning - om man av rädsla för att gå främlingsfientlighetens ärenden avstår från att problematisera så riskerar man i själva verket att göra just det man försöker undvika att göra.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Dasking skrev 2015-09-15 19:58:34 följande:
    Då delar du och jag inte helt uppfattning om hur en demokrati där varje medborgare har en lika stark röst ska fungera. Vem ska få bestämma vad som är ett anständigt parti?
    Lämpligtvis de som enligt grundlagen är folkets främsta representanter. Och det är ju precis så det går till nu.

• FDFMGA
    Anonym (vakna) skrev 2015-09-16 07:59:42 följande:

Den som inte röstar på sd kan ta och läsa det här istället.

Redan 2000 fanns det en plan, en plan som ser skrämmande verklig ut om vi ser oss omkring idag.

Intervjun gjord av der spiegel i Tyskland, Merkel måste ha missat läsa tidningar den dagen eller så får hon betalt.

www.kimmoa.se/rn/visa?UID=7376369

En länk till den där SD-tokstollen Petterssons blogg där det berättas om hur "skäggmuslimerna" smider sina planer.

Ja herregud. Det är svårt att förstå hur fullständigt paranoid och renons på varje tillstymmelse till intelligens delar av SD-sekten är.

Och det är ju just detta som innebär att så många om några år inte kommer att vilja kännas vid att de röstat på SD, vem vill framstå som lika galen som flocken inom SD som bräker om hotet från skäggmuslimernaSkrattande
  • FDFMGA
    Anonym (vakna) skrev 2015-09-16 08:28:44 följande:

Jag räknade i alla fall med ett idiotsvar när jag postade länken.

Du tog det, nästa svar kan hålla lite högre standard och uppvisa lite källkritik.

Skäggmuslimerna anfaller, eller något sånt.

Smaka på ordet som tokstollen inleder med "skäggmuslimerna"

Man kan nästa ana sig till fasan hos den stackars sektanhängarna.

Vilken domedagssekt det ändå rör sig om. Ni måste vakna innan det är försent - snart är skäggmuslimerna över ossSolig
  • FDFMGA
    SecretMe skrev 2015-09-16 08:54:53 följande:
    Antar att framtiden får utvisa om du hade rätt eller ej.
    Det är inte mycket att bråka om hur folk kommer tänka i framtiden.
    Nej, det har du rätt i. Däremot är det synd att det finns en massa tokstollar som delar länkar och sidor på nätet och liksom självmant och tillsammans går rakt in i galenskapen.

Ta stolletexten om "skäggmuslimernas" planer. Man har ju lämnat allt vett och sans bakom sig om man skräms av den sortens fantasier.

Jag skulle vilja påstå att Gudasänd som påstår att vi dagligen besprutas med dödliga gifter från flygplan framstår som en jordnära realist i jämförelse med de värsta tokstollarna inom SD-sekten
  • FDFMGA
    Anonym (vakna) skrev 2015-09-16 09:07:24 följande:

Du har redan sagt ditt, behövs inte fler idiotförklaringar.

Om du har lyckats ta dig till femte klass i skolan så kan du säkerligen greppa några ord i den engelskskriva källartikeln i Der Spiegel

Snart var år 2000, bara idag vällde det in 800 i Stockholm.

Seså, anar jag mig till ett visst mått av upprördhet. Är det ingen som tror på dina visioner om hur skäggmuslimerna håller på att ta över.

Vad är det som väller in i Stockholm? Skäggmuslimer.

• FDFMGA
    Anonym (vakna) skrev 2015-09-16 09:21:08 följande:

Nej, jag vet att naiva idioter är ett faktum i Sverige, blir inte upprörd av det, tycker snarare synd om er, det kallas för empati.

Medan varningar haglar från alla länder som tittar på.

www.independent.co.uk/news/world/middle-east/1-in-50-syrian-refugees-in-europe-could-be-an-isis-jihadist-minister-warns-david-cameron-10501249.html

www.express.co.uk/news/world/555434/Islamic-State-ISIS-Smuggler-THOUSANDS-Extremists-into-Europe-Refugees

Klicka på högerknapp och "översett till svenska" om språket är för krånglig för dig.

Det blir nog bra det där ska du se.
    Du skrev att bara i dag väller det in 800 i Stockholm.

Vad är det som väller in?
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-09-19 10:56:46 följande:
    Om man letar efter ett parti att rösta på där ens röst har noll inflytande är SD ett gott val!

Varken de röd-gröna eller alliansen kommer att samarbeta med SD trots att en massa SDare fantiserar om hur alla "närmar sig" dem hit och dit. Men inget nytt på västfronten eller någon annan front för den delen. Anna Kinberg Batra påminner om vad som gällt hela tiden: 

"vill hålla fast vid Decemberöverenskommelsen och är tydlig med att hon aldrig kommer att leda en regering som är beroende av stöd av Sverigedemokraterna."

www.dn.se/nyheter/politik/kinberg-batra-satte.../
    Precis.

Samtidigt kommer det att bli "intressant" att få se vad den sverigedemokratiska subkulturen tar vägen över tid. Jag upplever att den distanserat sig så mycket från den svenska kulturen och vanligt sunt förnuft att den blivit helt opåverkbar medan den också samtidigt i allra högsta grad är sysselsatt med att försöka påverka den svenska kulturen.

Det är ut detta perspektiv man ska se den massiva SD-aktiviteten till exempel här på FL - men jag tror att SD-subkulturen går så på tvärs mot svenska värderingar att propagandan i stort inte påverkar annat än SD-kulturen i sig med effekten att den fortsätter att avlägsna sig från de värderingar vårt samhälle bygger på.

Tyvärr tror jag inte att den här subkulturen kommer att försvinna över tid. Internet har inneburit att det skapats gemenskaper där man kan kan hitta likar och få bekräftelse för vad man nu än tror på.

Förr satt, bildligt talat,  den här sortens människor ensamma eller i små grupper på dynghögen och skränade - i och med internet har de skapar en stor gemensam dynghög.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-09-19 12:14:00 följande:
    Avarter har väl i alla tider hittat sätt att kongruera. Internet har bara gjort att de inte behöver gå ut och det passar väl en del oerhört bra, i synnerhet de som inte får gå ut.
    Ja, i synnerhet de som likt faster Fantasia bara reser i fantasin.

Jag tror att vi snart kan vänta oss en tårdrypande tråd om en svensk mamma vars väluppfostrade barn förföljs av det elaka kriminella invandrargänget. Hur detta fått mamman att inse att SD är det enda alternativet och att  hon nu vänder sig utåt för att få andra mammor att förstå att vårt fina Sverige är på väg att gå under på grund i och med att vi inte förmår sätta gränser mot kulturer och människor med ingen som helst vilja att anpassa sig till ett västerländskt levnadssätt.

Får bara tråden fortsätta en tid kommer mamman successivt att bli allt mer aggressiv för att slutligen posta ett inlägg kopierat från Flashback om negerns egenskaper.

Eller också blir det en tråd där en ung kvinna med bra värderingar insett att SD är det enda alternativet. Får bara tråden fortsätta en tid kommer ...

Jag säger som min gamla mormor brukade säga: Man känner (igen) sina löss på på gångenSkrattande
  • FDFMGA
    todo nada skrev 2015-09-20 12:07:19 följande:
    Jag anmäler ditt inlägg inom 5 minuter om du inte kan verifiera ditt ruttna påstående med fakta.
    Inte första gången flykting fientliga personer hittar på lögner kring den händelsen.
    Likmaskar har en mycket liten hjärna, särskilt arten Likmask Rasistus som med förkärlek ger sig på fyraåriga drunknade flyktingbarn.

Kännetecknande för den här sortens likmaskar är att de uppträder i flock och att det som vi Sverigevänner upplever som stank för dem är deras naturliga utsöndring som dessutom lockar till sig andra av samma sort.
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!