Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!
Vad jag inte gillar är att övriga politiker avfärdar allt som kommer från SD´s håll som rasism/populistisk smörja och på så sett blir det ju sällan en riktig diskussion eller debatt. Det är det som behövs för att alla ska se vad SD egentligen står för. Gå in i TV studion och ta fighten, det är det jag önskar att företrädarna för partiet jag röstade på ska göra. Då löser sig problemet sig själv så att säga. Svenska folket är inte dumma i huvudet. Jag röstade som du kanske förstår inte på SD, men jag tror på demokratin och om man sopar skiten under mattan kommer det att komma fram än värre än det va när man gjorde det. Sen är ju människor som röstar på SD också människor annars är vi fel ute.
Det är ju liksom din rättighet att säga vad du vill men det är inte säkert att det är lagligt.
Jag anser snarare att det vore bättre om de anständiga partierna i större utsträckning valde att distansera sig från SD och undvika meningslöst käbbel med SD:s representanter, men att det samtidigt blev mer av en självklarhet att man inom de anständiga partierna får större utrymme att förhålla sig kritiskt till vad man ser som negativa företeelser kopplade till invandring.
Det blir bara tramsigt om någon som anser att medborgarskap ska kopplas till kunskapskrav i svenska anklagas för att flirta med främlingsfientligheten eller om någon som förklarar att det finns kvinnoförtryckstendenser i vissa subkulturer bland invandrare i Sverige påstås gå främlingsfientlighetens ärenden.
Det är snarare tvärtom, enligt min uppfattning - om man av rädsla för att gå främlingsfientlighetens ärenden avstår från att problematisera så riskerar man i själva verket att göra just det man försöker undvika att göra.