• Smecker

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Anonym (vakna för fan) skrev 2015-09-09 12:07:58 följande:

Sen är jag heller ingen terrorist som har order att med alla medel tillgängliga ta mig in i eu och ställa till helvete.

Du talar som du har förstånd till. Varför skulle terrorister ägna sig åt så mycket vemödor för att ta sig hit när de kan fixa falska pass och en flygbiljett? Det här är verkligen amatörernas afton.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Smecker
    Analysera mera skrev 2015-09-09 12:26:26 följande:

Det är bra att du struntade i SD 2014.

Sverigedemokrater och matte, du vet..

• Smecker
    Gert skrev 2015-09-09 16:37:19 följande:

Det skriver DN. Hahaha! Peter Wolodarski har gått ut med att DN ska ägna sig åt en agendasättande journalistik. Agendasättande mot SD alltså.

Varför skriver inte DN och andra svenska medier om att tusentals IS-krigare blandar ihop sig med flyktingströmmarna till Europa? Sån journalistik borde journalisterna ägna sig åt i stället för snyftreportage och hets mot SD.

Hade det varit sant så hade de skrivit det.
  • Smecker
    Gert skrev 2015-09-09 17:54:37 följande:

Nu är det sant att IS-krigare gömmer sig i flyktingströmmarna. 4.000 IS-krigare som har utgett sig för att vara flyktingar har tagit sig in i Europa.

www.express.co.uk/news/world/555434/Islamic-State-ISIS-Smuggler-THOUSANDS-Extremists-into-Europe-Refugees

www.westernjournalism.com/islamic-state-uses-refugee-crisis-to-smuggle-4000-jihadist-gunmen-into-europe/

Du verkar också tro att media bara skriver det som är sant. Mer fel kan du inte ha. Lyssna på den här SR-reportern som säger att medias uppgift är inte att beskriva verkligheten. Public Service i sitt esse!

Du är verkligen rätt person att diskutera foliehattsvarning. Länkar till en av UKIPs största donatorer, och en sajt där drygt hälften av "nyheterna" är av sämre klass än Hänt Extra? Du får bevisa siffran 4000. Fakta, tack, inte påhittade "nyheter". Gertat, börjar du tappa det?
  • Smecker
    Gert skrev 2015-09-09 18:27:40 följande:

Om uppgifterna stämmer eller inte lär framtiden utvisa. När kommer nästa halshuggning och islamistiska terrorattentat i Europa?

Vad säger du om SR-reportern?

Du menar att du sprider uppgifter som du vet om att du inte har en aning om ifall de är korrekta eller inte? Ja det är väl så man skall se på dina inlägg framöver.

Men för att återgå till dig:

Nu är det sant att IS-krigare gömmer sig i flyktingströmmarna. 4.000 IS-krigare som har utgett sig för att vara flyktingar har tagit sig in i Europa.

Du påstår att det är sant. Bevisa det.
  • Smecker
    Gert skrev 2015-09-09 18:53:40 följande:

Jag har inte sett uppgifter som bestrider uppgifterna. Har du?

Är det verkligen osannolikt att IS försöker etablera sig i Europa? Nej, till och med svensk media har gått ut med det och terrorexperter har sagt det.

www.dn.se/nyheter/varlden/tidning-is-har-lager-i-bosnien/

Vill du inte uttala dig om SR-reporterns erkännande att medias uppgift inte är att beskriva verkligheten?

Intressant. Så det är så källkritik fungerar, du slänger ur dig ett påstående som då skall tas för sanning eftersom du hävdar att det är sant, oavsett om du kan bevisa det eller inte, tills någon/något bestrider uppgifterna? Du har inte så många högskolepoäng, märker jag.

Länken till DN-artikeln bevisar inget. "Den extrema jihadistgruppen Islamiska staten (IS) har etablerat ett starkt fäste i Europa, uppger tidningen Sunday Mirror. I en by i Bosnien tros gruppen ha ett träningsläger." Märk väl, DN refererar något som Sunday Mirror påstår "tros". Svensk media har alltså inte "gått ut" med att det är sant. Var så god och försök igen.

Vi tar det en gång till. Du påstår:

Vi pratar inte som sannolikheter, utan om något som du hävdar är sant. Bevisa det.
  • Smecker
    Gert skrev 2015-09-09 19:20:48 följande:

Du är rolig du. Du påstår på allvar att jag ska bevisa att Islamiska Satan har skickat sina krigare till Europa. 

Jag nöjer mig med att citera terrorforskaren Hans Brun i samma artikel: ?Jag är inte förvånad och skulle hålla det för troligt att de finns på flera platser i Europa?.

Gertat, hur är det med svenskan? "Skulle hålla det för troligt" betyder inte att något är sant, bara att det skulle kunna vara det. Eventuellt skulle kunna vara sant. Kanske skulle kunna vara sant.

Vi tar det en gång till:

Du hävdar själv att det är sant att 4000 IS-krigare som har utgett sig för att vara flyktingar har tagit sig in i Europa. Eftersom du själv hävdar att detta är sant, så förväntar jag mig att du skall bevisa att det är sant. Eller ljuger du oss rakt upp i ansiktet, Gertat?
  • Smecker
    duke skrev 2015-09-11 03:17:36 följande:

Suck, vad trött jag blir på TS.Att ISIS smugglar in folk via flyktingströmmarna är det knappast bara SD som säger...Och att flyktingarna vill till Sverige för att vi har bättre förmåner för flyktingar här jämfört med andra länder - det säger ju flyktingarna själva.

Intressant. Så terrorister smugglas in till Sverige för att förmånerna är bättre här?
  • Smecker
    Gert skrev 2015-09-11 21:32:29 följande:

Smäck, har du inget bättre för dig än att ljuga?

Vilket av det var lögn, menar du? Att du inte kan bevisa det du påstår är sant, vilket därmed gör det till en lögn?
  • Smecker
    absoluteawesome skrev 2015-09-12 11:08:48 följande:

www.svt.se/nyheter/inrikes/flygbranschen-lat-flyktingarna-flyga-till-eu

Vad sa du nu att?

Det var exakt det som KillBill skrev. Flygbolagen får inte transportera personer som saknar inresetillstånd/pass/visum. Alltså måste dessa personer betala oerhört mycket mer till flyktingsmugglare, och på köpet riskera livet.
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!