• Smecker

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Anonym (Putte) skrev 2015-09-14 18:17:41 följande:

För att svara på TS!

Nej jag funderar inte utan bestämde mig redan valet 2006, vidare måste jag påpeka att om man citerar en text måste den återges ordagrant. Dvs, inte förkortas efter eget tycke.

Jag har haft nöjet att träffa delar ur partiledningen och det var en positiv erfarenhet och gav min övertygelse bekräftelse. Inte för att det behövdes men gudars så bra det kändes när alla bitar föll på plats!

Det ni!

Man får citera precis hur man vill, så länge de delar man väljer att citera är ordagrant återgivna.

Sånt där lär man ut på de flesta introduktionskurser på universitet och högskolor. Bara ett litet tips.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Smecker
    todo nada skrev 2015-09-14 19:31:37 följande:

Fast jag tycker nog inte att det du tar upp i inlägget är något rasistiskt. och jag tycker att det du tar upp är formulerat på ett bra, icke nedvärderande sätt.

Det är klart att det kräver en viss anpassning för att få det och fungera i ett land med helt annan kultur än den man kommer från. Tex, skulle jag tvingats fly till ett i huvudsak muslimskt land skulle jag inte vilja tvingas täcka mitt hår. Men, jag skulle å andra sidan också tänka på min klädsel och inte klä mig för utmanande. Anpassa sig efter kulturen helt enkelt till viss del, och hitta en balans med den kulturen man kommer ifrån.

Fast, är det så hemskt att inte ha skolavslutning i kyrkan och erbjuda anpassad mat i skolorna till muslimska barn? Ang kosten får ju allergiker och vegetarianer också specialkost.

Nämen, återigen skolavslutning i kyrkan. Jag har under min skoltid (grundskola och gymnasium) haft ca en (1) skolavslutning i en kyrka. Resten i aula, gymnastiksal eller utomhus.

Vilken icke-fråga. Majoriteten av svenska elever har de senaste 40 åren inte haft skolavslutningen i en kyrka. Och det har inget som helst med flyktingar att göra.
  • Smecker
    KillBill skrev 2015-09-15 07:13:24 följande:

Det Norska fremskrittspartiet har gjort ett katastrofval och ca 40% av dem som röstade på fremskrittspartiet i det senaste Stortingsvalet har nu röstat på ett annat parti. Den stora vinnaren i gårdagens val är S (som är motståndare till fremskrittspartiets främlingsfientliga politik).

Jag tror att norrmännen är less på högerpopulism och främlingsfientlighet.

Med tanke på att norrmännen ligger ett par fem år före Sverige i den politiska utvecklingen, så är det här vad som väntar SD om ett-två val. Känns tryggt.
  • Smecker
    Dasking skrev 2015-09-15 17:05:45 följande:

Vad jag har sett är det runt 25% som skulle rösta på dem idag eller har du inte sett de senaste mätningarna?

Som påstår att de skulle rösta på dem. Påstår.
  • Smecker
    Katlan skrev 2015-09-15 19:17:18 följande:

Finns det någon anledning att tro att de ljuger menar du?

En del av dem, absolut. Innan en röst är lagd i ett val så är ett påstående om hur man skulle rösta vid ett eventuellt val endast ett påstående.
  • Smecker
    nihka skrev 2015-09-20 01:02:42 följande:

Det är förstås jobbigt att bli påmind om att SD är ett isolerat parti utan inflytande så du lever på grandiosa fantasier om framtiden.

Det är inspirerande att se hur Sverige sluter upp. Både för flyktingarna som anländer nu, och mot SD, ett rasistiskt parti med förflutet i nynazismen. Det är underbart hur Sverige-vänner förenar sig över partigränser för att marginalisera och hålla rasisterna utanför inflytande i svensk politik.
  • Smecker
    Anonym (???) skrev 2015-09-20 12:15:45 följande:

Har man inga argument att komma med så är censur och personliga påhopp det enda som är kvar.

En sak jag inte förstår i det hela är att dessa välfärds och europahatande individer bor själva och njuter av alla förmåner, vad får dom ut av att avskaffa dessa och förstöra för alla andra?

Vi Sverige-vänner anser att man skall följa en stolt svensk tradition och hjälpa de människor som har det sämre än oss, som är utsatta, förföljda eller på flykt från krig, svält och svåra umbäranden. Sverige-fientliga krafter motsätter sig denna ursvenska medmänsklighet och solidaritet och försöker sabotera och förhindra att vi Sverige-vänner sprider denna stolta svenska tradition i samhället och till yngre generationer. Sverige-fientliga krafter vill ha ett polariserat, självcentrerat och egoistiskt samhälle fyllt av missunnsamhet, ondska och misstänksamhet.
  • Smecker

Om du funderar på att rösta på SD, glöm inte att ca 83% av alla brottsdömda riksdagsledamöter tillhör SD. Det är starkt jobbat med tanke på att de endast har 12.9% av mandaten.

Ute i kommunerna lär det se ännu värre ut..

Vi Sverige-vänner vill inte ha ett land som styrs av kriminella element, vi vill ha ett Sverige där lag och ordning är ledord.

• Smecker
    Gert skrev 2015-09-20 14:10:18 följande:

Nej, de gillade inte SVTs regler, fast de var gäster.

Fast istället för att vara med, och med vilje bryta mot reglerna som gäller, så avstod de från att delta (vilket, faktiskt, är frivilligt). Vilket lysande exempel de är för en mängd Sverige-fiender, tillika Sverigedemokrater, på det här forumet.
  • Smecker
    Gert skrev 2015-09-20 14:41:32 följande:

De ville att SVT skulle dansa efter deras pipa - som sossar och kommunister brukar vilja att andra ska göra. Men SVT stod på sig och vägrade dansa efter två clowners pipa. Sen dröjde det inte länge förrän både Juholt och Ohly fick sparken från sina partiledaruppdrag.

Man får inte sparken som partiledare i Sverige, vi Sverige-vänner vet hur svensk politik fungerar.

Nej, Juholt och Ohly valde att avstå från att delta under givna premisser. Vilket är en demokratisk rättighet. Något som SDare borde lära sig mer av, istället för att kräva att privatägda forum skall anpassa sina regler efter dem.
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!