todo nada skrev 2015-09-14 19:31:37 följande:
Fast jag tycker nog inte att det du tar upp i inlägget är något rasistiskt. och jag tycker att det du tar upp är formulerat på ett bra, icke nedvärderande sätt.
Det är klart att det kräver en viss anpassning för att få det och fungera i ett land med helt annan kultur än den man kommer från. Tex, skulle jag tvingats fly till ett i huvudsak muslimskt land skulle jag inte vilja tvingas täcka mitt hår. Men, jag skulle å andra sidan också tänka på min klädsel och inte klä mig för utmanande. Anpassa sig efter kulturen helt enkelt till viss del, och hitta en balans med den kulturen man kommer ifrån.
Fast, är det så hemskt att inte ha skolavslutning i kyrkan och erbjuda anpassad mat i skolorna till muslimska barn? Ang kosten får ju allergiker och vegetarianer också specialkost.
Nämen, återigen skolavslutning i kyrkan. Jag har under min skoltid (grundskola och gymnasium) haft ca en (1) skolavslutning i en kyrka. Resten i aula, gymnastiksal eller utomhus.
Vilken icke-fråga. Majoriteten av svenska elever har de senaste 40 åren inte haft skolavslutningen i en kyrka. Och det har inget som helst med flyktingar att göra.