• Josefiiine

varning för Goboken!

Blir ofta uppringd av "goboken" kan va allt från en gång i veckan till 2 gånger om dagen, men lägger alltid på! 

för ett tag sedan satt jag och googlade runt och hamnade på deras hemsida. Bestämde mig för att kolla vad dom hade och erbjuda och beställningen skulle då ske i olika steg, Det sista var bekräfta.
    Jag fyllde i mina uppgifter för att kunna gå vidare i stegen för att kunna se vad dom har att erbjuda men min plan var att inte gå vidare till bekräfta . Och det gjorde jag aldrig heller utan stängde ner hela sidan.
    Vet ni vad som händer?
    Ett par dagar senare får jag ett mail om att mitt " välkomspaket" är på väg.
    Jag går då in igen på deras sida och ser att det finns något som heter MIN SIDA
    som tydligen alltid ska fungera enligt dom och där ska man kunna se vad man har på G från dom eller avbeställa. Men där kommer jag inte in, har skickat efter nytt lösenord flera gånger nu men det går inte att logga in. och förmodligen är ju det för jag inte ens fullföljd något köp hos dom? Får samma lösenord mailat varje gång jag klickar på "glömt lösenord"

letar då vidare på deras sida för att hitta nån mail adress till deras kundservice. FINNS INTE!

Googlade då runt och lyckades hitta mail adressen till kundservice via detta forum. inser då också att det inte bara är jag som blivit lurad av dom.
    Som svar får jag att det är beställt i mitt namn och adress och hen förstår inte alls hur det kan ha blivit såhär.
    och det ska då kosta 59 kr detta paket och vill jag skicka tillbaka det kostar det OCKSÅ 59 kr.  Hur idiotiskt är inte det? Kommer betala och skicka tillbaka!

Skrev yttligare att mail där jag ville ha bekräftelse på att det inte dyker upp några mer paket eller fakturor , men det får jag inte svar på.

Nån annan som har erfarenhet av detta? Hur gör jag om det dyker upp flera paket?

• Svar på tråden varning för Goboken!
  • Anonym (Fult)

Så fult gjort.

Jag har varit med i två omgångar. Andra nu. De har ett jättebra "lär dig läsa" paket nu där det blir svårare och svårare böcker. En att läsa tillsammans och två för barnet att läsa. Beställde första när hon precis började lära sig läsa i skolan.

Små-barnböckerna tyckte jag också om.

Men fult av dom att skicka något du aldrig beställde. Kanske hände det för att du inte tryckte avbryt men det borde räcka att stänga sidan som du gjorde.

Om det hänt flera borde alla polisanmäla så att deg inte händer fler.

• Josefiiine
    fantasy06 skrev 2016-06-09 21:48:29 följande:

Det står klart och tydligt både telefonnummer och knapp man kan trycka på för att skicka mail på deras sida under kundservice. Så förstår inte varför ts haft svårt att hitta kontaktvägar.

det finns en länk till deras kundservice som inte fungerar, händer ingenting när du trycker på den.  prova så får du se.

om du läser vad jag har skrivit så står det klart och tydligt att jag haft kontakt med dom. Det jag skrev var att jag ville ha en bekräftsele via mail på att det inte kommer fler fakturer och boxer men det fick jag inte!

till vilken nytta ska man ha de via telefon? jag vill ha det skriftligt!
  • Rixa
    Josefiiine skrev 2016-06-10 09:22:24 följande:
    det finns en länk till deras kundservice som inte fungerar, händer ingenting när du trycker på den.  prova så får du se.

om du läser vad jag har skrivit så står det klart och tydligt att jag haft kontakt med dom. Det jag skrev var att jag ville ha en bekräftsele via mail på att det inte kommer fler fakturer och boxer men det fick jag inte!

till vilken nytta ska man ha de via telefon? jag vill ha det skriftligt!
    De har fått anmälningar o varningar ända sedan jag hade barn, 20-30 år sen. Har lite tråkigt o googlade men hittar bara en länk nu. 

dm-namnden.org/2013/11/gobokensandviks-forlag-ab/

Betala inte! Så fort du betalar en faktura har du godkänt den och ev abonnemang. Bestrid! Du är klok som vill hålla det skriftligt. Skicka vanligt brev när det inte går att maila. Som någon annan sa, skriv retur avsändare på paketet o släng det på lådan. 
    "Säkert är att alla ska dö men inte lika säkert är det att alla levt sitt liv!"
  • Josefiiine
    nevermind skrev 2016-06-10 20:24:35 följande:

Hur bor du? Om boken ska hämtas på posten är det ju bara att låta bli.

nevermind skrev 2016-06-10 20:24:35 följande:

Hur bor du? Om boken ska hämtas på posten är det ju bara att låta bli.

jag bor i lägenhet så förmodligen kommer den behövas hämtas ut på ica. Tänkte inte alls på det fören jag fick tips på det härifrån. och hämtar jag den inte så kan dom väl inte kräva nån betalning från mig?
  • Misszandra

Jag fick idag exakt samma mail. Jag var inne för någon vecka sen och kollade runt, men insåg att frakten skulle betalas till välkomstgåvan och den var sjukt dyr så jag fullföljde aldrig mitt köp. Fick mail idag att välkomstpaket är på väg. Tyckte det var konstigt då jag aldrig bekräftade, har mailat dom och hoppas på svar.

Till alla er som skriver att man bara ska strunta i att hämta ut det på postombudet, får man inte faktura hem på frakt och returfrakt ändå?  

• Sarhja

Ring Konsumentombudsmannen i din kommun och rådfråga hur du kan gå vidare med detta?? skriv gärna i ett mejl till goboken att du tänker kontakta en sådan, har dom gjort fel (vilket är högst troligt i ditt fall) så kommer dom ge med sig innan du ens har hunnit ringa dit.

Mitt tips är att hålla all kontakt via mejl då muntlig information via telefonen är svår att bevisa.

• Josefiiine
    Misszandra skrev 2016-06-10 23:03:07 följande:

Jag fick idag exakt samma mail. Jag var inne för någon vecka sen och kollade runt, men insåg att frakten skulle betalas till välkomstgåvan och den var sjukt dyr så jag fullföljde aldrig mitt köp. Fick mail idag att välkomstpaket är på väg. Tyckte det var konstigt då jag aldrig bekräftade, har mailat dom och hoppas på svar.

Till alla er som skriver att man bara ska strunta i att hämta ut det på postombudet, får man inte faktura hem på frakt och returfrakt ändå?  

Tråkigt att se att dom lyckas lura en till.

Var noga med att skriva att du inte vill ha fler boxar att dom ska ta bort dig helt från dom. det gjorde jag! dock har dom inte svarat på om jag kommer få fler.. men det är bra att ha allt skriftligt om man vill gå vidare med det. Riktigt skit företag!

Vad fyllde du i innan du hann avbryta? Barnets namn och mina uppgifter skrev jag in sedan stängde jag ner sidan..
  • Josefiiine
    Sarhja skrev 2016-06-10 23:27:29 följande:

Ring Konsumentombudsmannen i din kommun och rådfråga hur du kan gå vidare med detta?? skriv gärna i ett mejl till goboken att du tänker kontakta en sådan, har dom gjort fel (vilket är högst troligt i ditt fall) så kommer dom ge med sig innan du ens har hunnit ringa dit.

Mitt tips är att hålla all kontakt via mejl då muntlig information via telefonen är svår att bevisa.

Jag har redan skrivit ett mail att jag kommer ta detta vidare men får inget svar av dom. Vad jag har förstått är det flera än jag som haft problem med dom och antagligen skiter dom fullständigt i att dom lurar folk. Att ringa dit kommer jag att göra direkt på måndag. Tack för tips!
  • Anonym (Anna)

Lycka till..te=76702269][quote-nick]Josefiiine skrev 2016-06-11 01:48:01 följande:[/quote-nick]Jag har redan skrivit ett mail att jag kommer ta detta vidare men får inget svar av dom. Vad jag har förstått är det flera än jag som haft problem med dom och antagligen skiter dom fullständigt i att dom lurar folk. Att ringa dit kommer jag att göra direkt på måndag. Tack för tips![/quote]

Tror det ska vara möjligt att spela in samtal på mobilen. Kolla upp den funktionen. Då har du bevis trots att det inte är skriftligt.

Svar på tråden varning för Goboken!