• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • EB90
    Eulalia84 skrev 2024-12-08 09:18:07 följande:
    Jag är på rd 9 och har haft ganska kraftig mensvärk nu i ett par dagar. Känns precis som mensen ska komma när som helst och tidigare gånger har mensen kommit runt vid den här tiden. Igår kom även en liten liten rosa flytning så jag bestämde att jag skulle testa idag för att dra av plåstret. Är två dagar före bim och testa tidigt testet visar faktiskt ett svagt streck! Embryot har faktiskt fäst den här gången, jag kan bli gravid😭 Men är rädd att det är ett kemiskt eftersom jag fortfarande har rosa flytningar och ganska mycket värk på det plus att strecket var väldigt svagt men synbart. Snälla snälla låt denna stanna hos oss nu!
    Åh vad fantastiskt med streck! Stort grattis!! Håller alla tummar för att det håller sig kvar där inne nu❤️🙏 

Jag har haft lite dragningar typ nere i magen, och har för mig att jag kände lite liknande när jag blev gravid (som sen dock blev MA). Kände inte så förra månaden när vi gjorde FET. Har precis bestämt att vi också ska ta testa tidigt-test ikväll. För nyfiken 🥹🙏
  • Lina98
    Jag är på rd 9 och har haft ganska kraftig mensvärk nu i ett par dagar. Känns precis som mensen ska komma när som helst och tidigare gånger har mensen kommit runt vid den här tiden. Igår kom även en liten liten rosa flytning så jag bestämde att jag skulle testa idag för att dra av plåstret. Är två dagar före bim och testa tidigt testet visar faktiskt ett svagt streck! Embryot har faktiskt fäst den här gången, jag kan bli gravid😭 Men är rädd att det är ett kemiskt eftersom jag fortfarande har rosa flytningar och ganska mycket värk på det plus att strecket var väldigt svagt men synbart. Snälla snälla låt denna stanna hos oss nu!
    Stort grattis till plusset❤️ håller tummarna för dig❤️
  • Anonym (LB)
    Hej alla! Vi är idag på ruvardag 10, efter en återföring av 5 dagars blasto i naturlig cykel(FET) 29/11. Vi fick ett svagt svagt positivt idag, förra veckan tjuvtestade vi men då fick vi bara negativt. Vi testade med testa tidigt cb idag. Någon annan som fått svagt positivt såhär sent som blivit starkare?
    Vi har ett mf i bakgrunden från i våras så lite oroliga över det och kemisk graviditet. Vi vet ju att vänta är bäst och att vi kan testa om några dagar igen. Vill mer se om det finns pepp och solskenshistorier här : )
  • Mathilda88
    Stort grattis!! Hjärta
  • EB90

Det blev inget för oss den här gången heller 💔 har embryon kvar i frysen och jag antar att vi bara provar vidare med dem. Är dock så rädd att det är fel på alla nu när 3 av 3 inte funkat.

Vi har manlig faktor och jag har snöat in på att det kanske (bla) beror på att min sambo är allergisk mot bla djur och pollen. Vi har katter hemma (även om allergivänliga) men han går konstant runt med lite allergiskt påslag liksom. Läste i veckan att antihistaminer (som han tog i mängder innan äggplocket i våras) kan påverka fertilitet negativt. Allergi har ju med hormoner att göra så kanske inte alls är bra att vi har katterna. Någon annan som har pratat med läkare eller utrett något liknande?

Nu hjälper det ju inte embryon vi redan har i frysen, men är inställd på att vi behöver göra nytt äggplock snart och vill maximera chanserna till dess.

• Kaffetanten
    EB90 skrev 2024-12-12 07:06:57 följande:

Det blev inget för oss den här gången heller 💔 har embryon kvar i frysen och jag antar att vi bara provar vidare med dem. Är dock så rädd att det är fel på alla nu när 3 av 3 inte funkat.

Vi har manlig faktor och jag har snöat in på att det kanske (bla) beror på att min sambo är allergisk mot bla djur och pollen. Vi har katter hemma (även om allergivänliga) men han går konstant runt med lite allergiskt påslag liksom. Läste i veckan att antihistaminer (som han tog i mängder innan äggplocket i våras) kan påverka fertilitet negativt. Allergi har ju med hormoner att göra så kanske inte alls är bra att vi har katterna. Någon annan som har pratat med läkare eller utrett något liknande?

Nu hjälper det ju inte embryon vi redan har i frysen, men är inställd på att vi behöver göra nytt äggplock snart och vill maximera chanserna till dess.

Heja er ❤️❤️ Har ni pratat med läkaren om att han tar antihistamin så regelbundet? Vad står det på FASS om just den han använder? Är det verkligen bevisat, många gånger tvingas de utgå ifrån studier på djur för att det inte finns tillräckligt på människor! Förhoppningsvis är era små pälsbäbisar inget problem, men du får gärna återkoppla om du får veta mer! Håller verkligen alla tummar och tår för nästa embryo fäster 🙏🏽 

jJag är själv i ruvardag 4, har liten risk att bli överstimulerad, men valde att gå vidare med insättning ändå. Så förvirrande när jag har så stor mage redan, min hjärna är verkligen förvirrad och ah för första gången har jjag idag ångest över vad som blir utfallet på testdag. Jag kommer nog inte våga testa innan dess. #förstagången 
  • EB90
    Kaffetanten skrev 2024-12-14 14:04:49 följande:
    Heja er ❤️❤️ Har ni pratat med läkaren om att han tar antihistamin så regelbundet? Vad står det på FASS om just den han använder? Är det verkligen bevisat, många gånger tvingas de utgå ifrån studier på djur för att det inte finns tillräckligt på människor! Förhoppningsvis är era små pälsbäbisar inget problem, men du får gärna återkoppla om du får veta mer! Håller verkligen alla tummar och tår för nästa embryo fäster 🙏🏽 

jJag är själv i ruvardag 4, har liten risk att bli överstimulerad, men valde att gå vidare med insättning ändå. Så förvirrande när jag har så stor mage redan, min hjärna är verkligen förvirrad och ah för första gången har jjag idag ångest över vad som blir utfallet på testdag. Jag kommer nog inte våga testa innan dess. #förstagången 
    Vi har nu fått besked att de vill pausa för att göra mer utredning. Ska dit på onsdag för undersökning av livmodern. De tycker att det borde ha gått med tre fina embryon (även om första tog sig med sen blev MA). Men kan också vara att min ägglossning varit oregelbunden sen missfallet och att det inte blivit bra timing typ för de två senaste FET. Ska göra stimulerad FET nästa gång vilket känns skönt eftersom vi gjorde det med första som faktiskt tog sig. 

Ska fråga om allergi och antihistaminer också, men är säkert som du säger att det finns alldeles för lite bra studier på det. Är ens nattgooglingar som spårar när man är ledsen och inte kan sova 😅

Håller tummarna för att ditt embryo satt sig 🥰🙏
  • Eulalia84
    Lina98 skrev 2024-12-08 16:47:07 följande:
    Stort grattis till plusset❤️ håller tummarna för dig❤️
    Mathilda88 skrev 2024-12-10 15:21:02 följande:
    Stort grattis!! Hjärta

Tack❤️ men tyvärr blev glädjen kortvarig. Blödningarna fortsatte öka och testen blev negativa så den ville inte stanna kvar💔
  • Eulalia84
    EB90 skrev 2024-12-12 07:06:57 följande:

Va tråkigt att det inte ville fästa❤️ Tyvärr höll det sig inte för mig heller. Jag fortsatte blöda och testen blev negativa så den ville inte stanna kvar💔

Såg att ni ska få mer utredning, hoppas den ger något och att stimulerad cykel gör susen.

Jag har fyra misslyckade återföringar nu och frågade kliniken om man bör göra någon utredning eller göra något annorlunda för att öka chansen men dom säger att det inte finns något att göra, att allt beror på embryot och fler återföringar ökar chansen. Så där får jag tyvärr ingen hjälp😅 Vi har bara ett försök kvar och det börjar kännas lite hopplöst.
  • Kaffetanten
    Eulalia84 skrev 2024-12-15 12:33:32 följande:
    Va tråkigt att det inte ville fästa❤️ Tyvärr höll det sig inte för mig heller. Jag fortsatte blöda och testen blev negativa så den ville inte stanna kvar💔

Såg att ni ska få mer utredning, hoppas den ger något och att stimulerad cykel gör susen.

Jag har fyra misslyckade återföringar nu och frågade kliniken om man bör göra någon utredning eller göra något annorlunda för att öka chansen men dom säger att det inte finns något att göra, att allt beror på embryot och fler återföringar ökar chansen. Så där får jag tyvärr ingen hjälp😅 Vi har bara ett försök kvar och det börjar kännas lite hopplöst.
    Åh 😞❤️ Jättetråkigt att höra! Ingen förbereder en för den här karusellen av känslor, toppar av förhoppning och extrema dalar av förtvivlan. 
    Ligger det BARA på embryot? 
Svar på tråden IVF/ICSI 2024