• Nervernautanpå

40år och IVF

Hej, finns det fler än jag där ute som just nu går igenom en ivf-resa som lite äldre? 

Jag har tidigare flera inseminationer i olika perioder, varav 3 i Danmark. 

Men nu gör vi ett sista försök med ivf (eller ja, kanske tre, det är vad vi har betalat för). 

Jag har tagit mina första sprutor Bemfola så jag är i början bara. 

Vore kul att följas åt och byta erfarenheter om någon fler är i samma situation. Dela gärna med er om ni gjort samma sak men lyckats, skulle gärna höra om fall där det gått bra, behöver få känna lite hopp. 

• Svar på tråden 40år och IVF
  • Nervernautanpå

Då har jag fått återfört en blastocyst idag. Hoppas sååååå att den växer sig fast. Längtan är nästan övermäktig. Den här gången kommer jag inte ta cyclogest som jag gjorde förra gången. Vi testar att kroppen får sköta processen själv den här gången. Testdag 5/3.

• Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2025-02-20 15:10:57 följande:

Då har jag fått återfört en blastocyst idag. Hoppas sååååå att den växer sig fast. Längtan är nästan övermäktig. Den här gången kommer jag inte ta cyclogest som jag gjorde förra gången. Vi testar att kroppen får sköta processen själv den här gången. Testdag 5/3.

Håller tummarna för dig! 
  • Anonym (221711)

Håller tummarna för dig🥰
  • Eulalia84

Håller tummarna att det är din tur nu🥰
  • Nervernautanpå
    Anonym (221711) skrev 2025-02-20 16:22:57 följande:
    Håller tummarna för dig🥰
    Eulalia84 skrev 2025-02-20 16:45:48 följande:
    Håller tummarna att det är din tur nu🥰

Tack snälla ❤️
  • Nervernautanpå

En liten fråga (nu börjar nojjandet). Har läst mig till att det är vanligt att det kommer en liten blödning i samband med att ägget fäster i livmodern. Gör det alltid det? Borde jag liksom vänta mig att det kommer en liten blödning nu i dagarna då jag gjorde återföringen av blastocysten igår.  Och om det inte kommer en blödning, är det lika med att det inte fäste då?

• Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2025-02-21 11:12:48 följande:

En liten fråga (nu börjar nojjandet). Har läst mig till att det är vanligt att det kommer en liten blödning i samband med att ägget fäster i livmodern. Gör det alltid det? Borde jag liksom vänta mig att det kommer en liten blödning nu i dagarna då jag gjorde återföringen av blastocysten igår.  Och om det inte kommer en blödning, är det lika med att det inte fäste då?

Också letat info om det där men nog ändå landat i att det inte alltid är så. Intressant att höra vad alla har för erfarenhet. 
  • Livshopp2025

Hoppas så mycket att du får ett positivt resultat på stickan framöver 🥰

Nyfiken på beslutet om cyclogest. Är det ert egna beslut eller från kliniken? Jag tar cyclogest och det är ju inte det fräschaste jag varit med om... 😄 Hade varit skönt att slippa men en såklart värt det om det hjälper mig att lyckas få till och behålla en graviditet 💕
  • Nervernautanpå
    Livshopp2025 skrev 2025-02-21 14:35:52 följande:
    Hoppas så mycket att du får ett positivt resultat på stickan framöver 🥰

Nyfiken på beslutet om cyclogest. Är det ert egna beslut eller från kliniken? Jag tar cyclogest och det är ju inte det fräschaste jag varit med om... 😄 Hade varit skönt att slippa men en såklart värt det om det hjälper mig att lyckas få till och behålla en graviditet 💕
    Det är kliniken som beslutat det. Min läkare tror att det bästa är att kroppen sköter processen själv. Förra gången tog jag cyclogest från äggplock till återföringen och fram till testdag. Nu testar vi utan. Så vi passar på naturlig ägglossning utan hjälp och samma med progrestron. Jag har haft Lutinus också tidigare och det var inte heller det fräschaste jag varit med om. Nästan värre än cyklogesten för mig. 
Svar på tråden 40år och IVF