• Nervernautanpå

40år och IVF

Hej, finns det fler än jag där ute som just nu går igenom en ivf-resa som lite äldre? 

Jag har tidigare flera inseminationer i olika perioder, varav 3 i Danmark. 

Men nu gör vi ett sista försök med ivf (eller ja, kanske tre, det är vad vi har betalat för). 

Jag har tagit mina första sprutor Bemfola så jag är i början bara. 

Vore kul att följas åt och byta erfarenheter om någon fler är i samma situation. Dela gärna med er om ni gjort samma sak men lyckats, skulle gärna höra om fall där det gått bra, behöver få känna lite hopp. 

• Svar på tråden 40år och IVF
  • Nervernautanpå
    Anonym (Nervös och hoppfull) skrev 2025-02-22 20:49:30 följande:

Jag tar bara folsyra. 

Jag fick min blödning efter plocket idag. 

Jag tänkte ringa på måndag och fråga om jag borde vänta en månad till för den riktiga mensen. 
    Eller om jag kan börja ägglossningstesta mig redan på denna period. Vi kan vänta men om det egentligen är någon skillnad, väntan är så lång. 
    Någon som vet? 

Tror man brukar rekommendera att vänta. Men ring kliniken och fråga såklart. Kanske är olika rekommendationer. Väntan känns som en evighet, håll ut.
  • Nervernautanpå
    Livshopp2025 skrev 2025-02-25 11:46:02 följande:

Testdag idag. Negativt. 💔💔💔

Åh, nej vad tråkigt. Känner med dig 💔
  • Livshopp2025
    Nervernautanpå skrev 2025-02-25 12:01:23 följande:
    Åh, nej vad tråkigt. Känner med dig 💔
    Tack ❤️
    Känns så tungt och tomt just nu. Hoppades så mycket.

Hoppas på bättre resultat för dig nästa vecka! 🥰
  • Nervernautanpå
    Livshopp2025 skrev 2025-02-25 12:57:39 följande:
    Tack ❤️
    Känns så tungt och tomt just nu. Hoppades så mycket.

Hoppas på bättre resultat för dig nästa vecka! 🥰
    Förstår det. Tillåt dig själv att få vara ledsen en stund och sen kör du på igen. Ge inte upp!
  • Anonym (Hoppfull)
    Livshopp2025 skrev 2025-02-25 11:46:02 följande:

Testdag idag. Negativt. 💔💔💔

Så tråkigt. styrkekram 
  • Nervernautanpå

Brukar ni tjuvtesta? Jag är på dag 6 efter blastocyståterföring. Hade tänkt att vänta till testdag den här gången (5/3). Meeeen kommer nog inte hålla ut ända till dess. Hur länge brukar ni vänta?

• Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2025-02-26 17:29:20 följande:

Brukar ni tjuvtesta? Jag är på dag 6 efter blastocyståterföring. Hade tänkt att vänta till testdag den här gången (5/3). Meeeen kommer nog inte hålla ut ända till dess. Hur länge brukar ni vänta?

Vid min återföring av frysta då testade jag typ direkt. Det var nog kanske dag 4-5 efter återförande. CB testa tidigt  

Jag har fått inbokat äggplock nu. Inte jättemånga ägg men de verkade i alla fall vara i samma fas denna gången. 4 dagar tidigare än förra gången. Känns så märkligt att det kan vara så olika?. 

• Nervernautanpå
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-02-26 17:38:02 följande:

Vid min återföring av frysta då testade jag typ direkt. Det var nog kanske dag 4-5 efter återförande. CB testa tidigt  

Jag har fått inbokat äggplock nu. Inte jättemånga ägg men de verkade i alla fall vara i samma fas denna gången. 4 dagar tidigare än förra gången. Känns så märkligt att det kan vara så olika?. 

Ok. Ja kanske vågar testa lite tidigare då. Skulle fått mens idag enligt kalender men så har den varit lite knas efter ivf så vågar inte lita på det.

Vet faktiskt inte vad det beror på varför det blir olika. Men "kul" med plock i alla fall.... alltså att processen går framåt. Tycker all väntan är så frustrerande.
  • Anonym (Nervös och hoppfull)

Jag ringde till Livio och fick svar att dom brukar inte rekommendera att återföra innan den riktiga mensen. Men jag fick till svar att får jag utslag på ägglossningstestet denna omgång och vi känner att vi vill köra så får vi. 

Nu är bara frågan om vi ska våga. 
    Borde få ägglossning nästa helg. Jag tänker iaf göra test för att se att min kropp är med så får vi ta beslutet den dagen. Annars är det ju 1,5 mån kvar 😅

Svar på tråden 40år och IVF