Anonym (Hoppfull) skrev 2025-03-19 06:27:53 följande:
Ruvar dag 16.. toknegativt. Tog dubbla test av olika märken. Får nog anse mig besegrad. Det är negativt.
Tillbaka till ruta 1. Ett sista försöka i frysen.
Börjar vara så fruktansvärt orolig nu, Vilket givetvis i sig inte gynnar processen. Ska jag köpa 3 ivf försök kommer jag nog behöva vänta ett år och spara ihop dem pengarna då jag inte kan ta mer av bufferten eftersom jag behöver den för att vara föräldraledig. Men att medvetT vänta känns helt orimligt med tanke på min ålder. Låna pengarna? Känns som ett helt idiotiskt beslut. Sälja bilen? hjärnan går på högvarv :(
Så ledsamt att det var negativt 💔
Jag hoppas att du har ditt guldägg i frysen!
Förstår verkligen ditt dilemma angående tid/pengar. Det är skit att det är så dyrt. Åldersmässigt finns ju egentligen bara ett svar, nu är bättre än om ett år. Men har man inte möjlighet att betala så hjälper ju inte det.
För mig är detta mitt absolut sista försök. Går inte ens att börja förklara mina känslor inför det... Känner samma oro som du beskriver.
Jag har kollat lite på att göra ett försök med donerat ägg men om det är dyrt med IVF så är det alternativet rena skämtet. Då är jag isf i samma situation som du. Antingen ta typ hela min buffert (som även behövs till annat) eller ta ett lån eller sälja och hade man vetat att det faktiskt blir barn hade det väl varit värt en pressad ekonomi men att lägga pengarna på en chansning känns inte klokt...
Sen finns ju typ O.L.G.A fertilitetsklinik där de ger pengarna tillbaka om man inte får en bebis i slutändan men då tillkommer ändå resor till Cypern eller Ryssland (vilket är billigare men känns uteslutet) och annat...