• Swn

BF Augusti 2025

Hej!
    Startar en tråd för oss som har BF i augusti 2025. Så spännande resa detta ska bli!

man får gärna berätta lite om sig själva och när man är beräknad. Här kan vi dela med oss av erfarenheter och dela resan som vi är på med varandra. 

Lycka till alla! 

• Svar på tråden BF Augusti 2025
  • Anonym (Nummer 3)

Jag plussade precis med vad som, om allt går vägen, blir vårt tredje barn. Vi har två pojkar sedan tidigare som är 4 och 2,5 🥰 

BF blir väl runt 12 augusti och mina symptom hittills har varit molvärk och lite illamående. Har en känsla av att denna graviditeten kommer flyga förbi och eftersom det är vårt sista barn ska jag försöka njuta av varenda minut 🥰

• Anonym (Andrabarnet)

Jag ansluter mig till skaran. Har BF 4 augusti med andra barnet. Men jag misstänker att jag kommer bli framflyttad så småningom för jag tror mig ha haft äl flera dagar senare än normalt. Vi får se. Glad Första barnet är 17 månader och ett syskon känns jättekul. Nu håller jag tummarna för att allt kommer gå vägen! 

• Swn

Stort grattis och välkomna alla i tråden 😍 

• Swn

Mitt psyke tar stryk denna graviditeten. Konstant oro och känna efter. har lite beiga på gränsen till ljusbruna flytningar och mensvärk/molnvärk längst ner i ryggen men testerna blir starkare varje dag så det borde ändå vara positivt ?! 

jag fick mitt 3+ på clear blue idag på 4+5 så det känns bra ❤️
    försöker njuta men det är svårt när man vill det så mycket. 

• MammatillMatti
    Swn skrev 2024-12-01 10:16:08 följande:

Mitt psyke tar stryk denna graviditeten. Konstant oro och känna efter. har lite beiga på gränsen till ljusbruna flytningar och mensvärk/molnvärk längst ner i ryggen men testerna blir starkare varje dag så det borde ändå vara positivt ?! 

jag fick mitt 3+ på clear blue idag på 4+5 så det känns bra ❤️
    försöker njuta men det är svårt när man vill det så mycket. 

Det låter positivt! Små blödningar är vanligt i början av graviditeten, så länge det inte kommer större blödningar så ska det nog vara lugnt ❤️ 

Borde inte testet visa 2-3 egentlige? Verkar vara mycket hcg iaf vilket bara är bra! 
  • MammatillMatti

Har också sån stress denna graviditeten, har som en känsla inom mig att jag ska få missfall.. Varför jag känner så? Vet inte. Kan bero på att jag har mer molvärk denna graviditeten än förra och det oroar mig. Även läst om många missfall på senaste och det sätter väl tankar i mig.. Försöker verkligen släppa dom tankarna, överväger att göra ett tidigt ultraljud för att konstatera hjärtljud när det är möjligt.

Har ni mycket molvärk? Ni som varit gravida innan, hur har det varit i jämförelse? 💞

• Anonym (Andrabarnet)
    MammatillMatti skrev 2024-12-01 10:32:00 följande:

Har också sån stress denna graviditeten, har som en känsla inom mig att jag ska få missfall.. Varför jag känner så? Vet inte. Kan bero på att jag har mer molvärk denna graviditeten än förra och det oroar mig. Även läst om många missfall på senaste och det sätter väl tankar i mig.. Försöker verkligen släppa dom tankarna, överväger att göra ett tidigt ultraljud för att konstatera hjärtljud när det är möjligt.

Har ni mycket molvärk? Ni som varit gravida innan, hur har det varit i jämförelse? 💞

Verkar som vi är många oroliga! Jag hade en sån hemsk dröm förra graviditeten som etsat sig fast. Om att jag fick missfall med andra barnet. Det låter väl jättelarvigt att lägga vikt vid en sån grej men av nån anledning har jag inte kunnat släppa den drömmen. Rynkar på näsan

Som svar på din fråga tycker jag att jag haft något mer molvärk och mer symtom nu än förra graviditeten. Framförallt såhär tidigt! Kan inte minnas att jag kände något alls före v. 6 när jag insåg att jag var gravid förra gången. Denna gång har jag haft en del molvärk sedan två veckor tillbaka. Även känt illamående redan. 

• MammatillMatti
    Anonym (Andrabarnet) skrev 2024-12-01 12:54:28 följande:

Verkar som vi är många oroliga! Jag hade en sån hemsk dröm förra graviditeten som etsat sig fast. Om att jag fick missfall med andra barnet. Det låter väl jättelarvigt att lägga vikt vid en sån grej men av nån anledning har jag inte kunnat släppa den drömmen. Rynkar på näsan

Som svar på din fråga tycker jag att jag haft något mer molvärk och mer symtom nu än förra graviditeten. Framförallt såhär tidigt! Kan inte minnas att jag kände något alls före v. 6 när jag insåg att jag var gravid förra gången. Denna gång har jag haft en del molvärk sedan två veckor tillbaka. Även känt illamående redan. 

Riktigt jobbigt är det! Förstår att en sån dröm kan sätta tankar, men det var bara en dröm också. Ens drömmar kan ju spegla in i ens rädslor 💞

Ja, för mig hade jag JÄTTE ömma bröst sist, humörsvängningar, ökad urinering, flytningar och lite molvärk. Har väl samma nu men mycket mindre ömma bröst än sist och mer molvärk, som att dom två bytt plats!

Haft molvärk sedan 1-2 dagar efter ägglossningen sjukt nog, som blev värre på äl+8! Nu kommer den och går, gör inte jätteont men den är svår att missa ändå haha! Det liksom spänner, sticker till och krampar typ 😅

• Life1234

Grattis till alla här!! Jag har också plussat, är i vecka 5 (4+4). Är så otroligt glad men också väldigt orolig för missfall. Drömde också för några dagar sedan att jag fick missfall vilket har gjort att jag blivit extra orolig. Försöker tänka positivt. Min partner har azoospermi så vi har gjort insemination med donerade spermier och detta var första försöket. Efter 3,5 års kamp om att försöka skaffa barn är vi så chockade över att jag blev gravid på första försöket med inseminationen. 

• Swn
    MammatillMatti skrev 2024-12-01 10:26:53 följande:
    Det låter positivt! Små blödningar är vanligt i början av graviditeten, så länge det inte kommer större blödningar så ska det nog vara lugnt ❤️ 

Borde inte testet visa 2-3 egentlige? Verkar vara mycket hcg iaf vilket bara är bra! 

Tack ❤️ det är sant men det är svårt att lugna hjärnan. 

jag var så beredd på att få 2-3 på testen, så det var skönt att få 3+ jag får försöka glädjas åt det och släppa oron. 

Svar på tråden BF Augusti 2025