• Swn

BF Augusti 2025

Hej!
    Startar en tråd för oss som har BF i augusti 2025. Så spännande resa detta ska bli!

man får gärna berätta lite om sig själva och när man är beräknad. Här kan vi dela med oss av erfarenheter och dela resan som vi är på med varandra. 

Lycka till alla! 

• Svar på tråden BF Augusti 2025
  • MammatillMatti
    Jullis94 skrev 2024-12-09 07:24:00 följande:

Vi ska berätta på julafton för bådas familjer, ge en julklapp med body och ett vykort där det står ?är på semester just nu etc? 🤭 

Vad har ni alla för symptom just nu? Hoppas tiden går fort 🙏🏼

Jag har molande värk mestadels, lite känningar i brösten & ökad urinering. Lite humörsvängningar & imorse hade jag lite diffust illamående. 🤗
  • Jullis94

Jamen lite samma som här då! Upplever lite molande värk, känningar i brösten och ont i huvudet. Vet inte om jag hade lite halsbränna igår eller ej. Är gastric opererad så svårt att avgöra om illamående kommer från en dumpning eller om det är pga graviditeten 😅

• Anonym (Nr3)
    MammatillMatti skrev 2024-12-09 10:15:53 följande:
    Jag har molande värk mestadels, lite känningar i brösten & ökad urinering. Lite humörsvängningar & imorse hade jag lite diffust illamående. 🤗
    Ont i brösten, trött och så himla illamående dygnet runt. Har bara kräkts en gång men "luft kräks" varje dag och illamåendet blir värre när jag rör på mig 🤢 Är i vecka 6+1 idag. 🙂
  • Arconia
    MammatillMatti skrev 2024-12-08 21:13:24 följande:
    Vi har berättat för några redan hehe, kör på om det känns rätt! 😊
    Åh, tack för peppen, det ska vi nog göra då med Glad
    Jullis94 skrev 2024-12-09 07:24:00 följande:

Vi ska berätta på julafton för bådas familjer, ge en julklapp med body och ett vykort där det står ?är på semester just nu etc? 🤭 

Vad har ni alla för symptom just nu? Hoppas tiden går fort 🙏🏼

Vilken gullig idé med vykortet! Glad 
    Känner verkligen också att jag vill att tiden går fortare. Just nu har min molande värk slutat, är uppblåst och väldigt trött. Känner mig typ extremt lugn tillsammans med tröttheten, som att man tagit något avslappnande eller nåt haha!
  • Anonym (Saltakatten)

Hade varit så kul att få berätta på julen men vi kommer vänta tills ultraljudet i v 12-13 är gjort. Tror vi är lite extra oroliga i och med att vi fick missfall tidigare i höst och så vill vi att barnen ska få veta först och den dagen dom får veta kommer ju typ allt och alla få veta 😅 Dom är 12 och 9 år och har tjatat flera år om ett syskon så jag längtar så himla mkt efter att få berätta för dom 🥰 När jag väntade dom så berättade vi i v 8-9 efter att vi gjort första ultraljudet. Finns ju inga rätt eller fel. Vi tycker det är lite mysigt att gå omkring med denna hemlis också ☺️

Jag är ju en sån som inga gravid symtom har förutom trötthet 😴 Somenar varje eftermiddag/kväll på soffan, sååå trött. Annars mår jag precis som vanligt.

• Anonym (Saltakatten)
    Jullis94 skrev 2024-12-09 12:01:10 följande:

Jamen lite samma som här då! Upplever lite molande värk, känningar i brösten och ont i huvudet. Vet inte om jag hade lite halsbränna igår eller ej. Är gastric opererad så svårt att avgöra om illamående kommer från en dumpning eller om det är pga graviditeten 😅

Jag har gjort en gastric sleeve för typ 1,5 år sedan och har efter visst matintag känt av halsbränna, undrar om det har med minimagen att göra för det är ju så tidigt att känna av halsbränna redan tycker jag, men vet att man lättare kan få det efter en sleeve. Spännande att se hur en graviditet med minimage kommer te sig, antar att jag framöver lättare kommer känna av att jag behöver äta oftare att hålla blodsockret.

Var det längesedan du gjorde op:en? 

• EmiiLee
    Anonym (Nr3) skrev 2024-12-09 15:55:47 följande:
    Ont i brösten, trött och så himla illamående dygnet runt. Har bara kräkts en gång men "luft kräks" varje dag och illamåendet blir värre när jag rör på mig 🤢 Är i vecka 6+1 idag. 🙂
    Åh jag har precis så denna graviditeten 🤢 första trimestern är den värsta tycker jag. Sen brukar det lätta... men illamåendet och "luftkräkningarna" är skit.

Lergigan brukar vissa köra om illamåendet håller i sig! 
  • Anonym (Koala)

Hej & grattis alla! Jag plussade igår, beräknad 17/8-25. Jag är 39 år och har två pojkar som är födda i april 2016 och i december 2021. Lite coolt att det kommer bli 4 månader mellan barnens födelsedagar, bra utspritt men inte alls planerat haha!

Har än så länge bara spända bröst och svullen mage som symptom.

• MammatillMatti

Hoppas denna frågan inte oroar någon! 

Någon som har koll på när blödningen sätter igång OM man får missfall? Är det direkt, någon/några dagar efter, timmar efter? MA är ju ovanligt och undrar därför efter ett ?vanligt? missfall hehe. Jag tänker när man kan känna sig säker att hjärtat börjat slå 💞

• Hannabananas
    MammatillMatti skrev 2024-12-10 09:41:08 följande:

Hoppas denna frågan inte oroar någon! 

Någon som har koll på när blödningen sätter igång OM man får missfall? Är det direkt, någon/några dagar efter, timmar efter? MA är ju ovanligt och undrar därför efter ett ?vanligt? missfall hehe. Jag tänker när man kan känna sig säker att hjärtat börjat slå 💞

jag har haft två.

På mig har det aldrig satt igång direkt. Jag har fått små blödningar typ bara rosa på toapappret , sen har det slutat några dagar sen kommit tillbaka igen Och efter nån vecka satt igång ordentlig. 

min första graviditet fick jag MA och då hade jag nån liten blödning så var vi på ultraljud i v 7 och då hittades ingen hjärtslag och den avstannat i v 4-5,

sen mina 3 graviditeter som resulterat i 3 fina barn så har jag fått små blödningar där med och allt varit bra. Men känslan när jag haft missfall är att jag känt på mig att nåt varit fel.
    Denna graviditet har jag nu fått rosa flytning precis efter BIM, är såklart nervös men min magkänsla känns rätt så hoppas på det bästa ☺️
    vi kommer boka ultraljud i v 7-8 bara för att se att allt är ok, då jag har MA i bagage.

Svar på tråden BF Augusti 2025