• Nellbf

IVF 2025

Jag kände att det var dags att skriva lite här för jag tror att vi är många fler som går igenom samma sak.

Jag är 28 år och min man är 40 år.

Vi har försökt få barn nu i 2,5 år precis i början av januari gjorde vi vårt första IVF försök. Nu i helgen var det testdag och ci fick negativt på stickan, det fungerade alltså inte. Jag började blöda och nu har jag extrem mensvärk och blöder mycket.

Hur håller man ihop? Någon med erfarenhet? Gjorde ni något speciellt så det fungerade? 

Vi har en 5 dagars blastocyst i frysen som ska in snarast möjligt. 

• Svar på tråden IVF 2025
  • BaeA

Galet att man ska hoppa in i 2025?s grupp också! Har skrivit i trådarna sedan sommaren 2023. I morgon har jag testdag efter min 6:e återföring och jag ruvar på 2st, med immunprotokoll. Har inte tjuvtestat och börjar bli lite nervös då jag inte känner något speciellt tror jag. Var tre månader sedan jag gjort återföring sist då jag varit nedreglerad med Zoladex och Letrozol, innan dess hade jag MF i vecka 9 i sept 2024. 

• VSGJ2025
    BaeA skrev 2025-03-31 07:15:17 följande:

Galet att man ska hoppa in i 2025?s grupp också! Har skrivit i trådarna sedan sommaren 2023. I morgon har jag testdag efter min 6:e återföring och jag ruvar på 2st, med immunprotokoll. Har inte tjuvtestat och börjar bli lite nervös då jag inte känner något speciellt tror jag. Var tre månader sedan jag gjort återföring sist då jag varit nedreglerad med Zoladex och Letrozol, innan dess hade jag MF i vecka 9 i sept 2024. 

Stort lycka till! Hoppas att det ska gå vägen för dig denna gång! HjärtaNär ska du testa?
  • BaeA
    VSGJ2025 skrev 2025-03-31 21:58:42 följande:
    Stort lycka till! Hoppas att det ska gå vägen för dig denna gång! HjärtaNär ska du testa?
    Testade nu i morse och det var tyvärr negativt, är så ledsen och besviken förstår ingenting 
  • Anonym (Lumina)
    Doris2024 skrev 2025-03-30 22:39:20 följande:
    Hur mår du? 

Jag skrev fel, har ju testdag på söndag 🤪
    Jag har testat positivt! 😁 Men oroar mig lite för att något är snett nu, för testerna har inte blivit starkare efter två dygn. Vi får ser om det håller i sig till testdagen.

Hur går ruvandet för dig? :)
  • Doris2024
    Anonym (Lumina) skrev 2025-04-02 21:44:03 följande:
    Jag har testat positivt! 😁 Men oroar mig lite för att något är snett nu, för testerna har inte blivit starkare efter två dygn. Vi får ser om det håller i sig till testdagen.

Jo efter en massa skumma symtomer i kroppen i en vecka nu så kom mensen igår som på klockslaget den dagen jag beräknat. Blöder betydligt mer idag så det är mens.... ????
    Blev betydligt mer ledsen och besviken är jag trott.
  • Doris2024
    Anonym (Lumina) skrev 2025-04-02 21:44:03 följande:

Förlåt! 
    Stort grattis till plusset 🤩🤩🤩  

Jag ska ta nya tag här nästa måndag ☺️
  • Anonym (Lumina)
    Doris2024 skrev 2025-04-03 05:10:38 följande:
    Jo efter en massa skumma symtomer i kroppen i en vecka nu så kom mensen igår som på klockslaget den dagen jag beräknat. Blöder betydligt mer idag så det är mens.... ????
    Blev betydligt mer ledsen och besviken är jag trott.
    Åh nej, vad tråkigt! Det är en hemsk känsla när det inte funkar. 🙁

Håller tummarna för att det går bättre nästa gång! 
  • Anonym (Lumina)

Efter några dagar utan stegring blev plusset svagare idag, så precis som jag befarade är det nog en kemisk graviditet. 😞

Men försöker se hoppet i att jag ändå blev gravid, det är längre än jag någonsin kommit tidigare.

• Tagetes86

Det låter som de flesta här gjort insättning vid första försöket? Ingen som varit med om att embryona inte delat sig men att det blev bättre vid omgång två och att man då fick ut flera embryos? 

Läkaren trodde det berodde på min ålder, jag är 39, men är svårt att säga 

• JohannaNoReply

Jag gjorde en återföring för 12 dagar sedan och har tagit cyclogest i 11 dagar. Mår skit. Hemska humörsvängningar och det är som att jag har PMS upphöjt i 100. Ökat 3,5 kg i vikt sedan jag började med sprutbehandlingen (kort protokoll) vilket ger mig panik och ångest. Upp en BH-storlek och kan knappt knäppa byxorna. Svullen, uppblåst och känner mig bara tung i kroppen och sjukt trött. 

Någon som känner igen sig? Har tänkt flera gånger under behandlingen att nu skiter jag i detta. 

• Anonym (Lumina)
    Tagetes86 skrev 2025-04-04 14:49:58 följande:

Det låter som de flesta här gjort insättning vid första försöket? Ingen som varit med om att embryona inte delat sig men att det blev bättre vid omgång två och att man då fick ut flera embryos? 

Läkaren trodde det berodde på min ålder, jag är 39, men är svårt att säga 

För mig gick det betydligt bättre omgång två. Jag fick visserligen en insättning från första omgången, men det var inte superkvalitet och inga gick att frysa. Andra omgången la de till menopur och då fick jag tre jättefina embryon, ett tillbaka direkt och två till frysen. Samma antal ägg båda gångerna. Så det kan absolut bli bättre.
  • Anonym (Lumina)
    JohannaNoReply skrev 2025-04-04 15:21:24 följande:

Jag gjorde en återföring för 12 dagar sedan och har tagit cyclogest i 11 dagar. Mår skit. Hemska humörsvängningar och det är som att jag har PMS upphöjt i 100. Ökat 3,5 kg i vikt sedan jag började med sprutbehandlingen (kort protokoll) vilket ger mig panik och ångest. Upp en BH-storlek och kan knappt knäppa byxorna. Svullen, uppblåst och känner mig bara tung i kroppen och sjukt trött. 

Någon som känner igen sig? Har tänkt flera gånger under behandlingen att nu skiter jag i detta. 

Känner igen mig, progesteronet är jättejobbigt. Tycker det har varit den värsta biten av behandlingen. :(
  • Anonym (Korven)
    Anonym (Lumina) skrev 2025-04-05 21:16:00 följande:
    För mig gick det betydligt bättre omgång två. Jag fick visserligen en insättning från första omgången, men det var inte superkvalitet och inga gick att frysa. Andra omgången la de till menopur och då fick jag tre jättefina embryon, ett tillbaka direkt och två till frysen. Samma antal ägg båda gångerna. Så det kan absolut bli bättre.
    Tack för peppen!
    det var ett embryo som hade klarat sig bättre men de blev tyvärr inget sen. De såg att mina ägg inte hade så bra motstånd.

Jag hoppas på vända nr 2:) 

Jag körde menopur direkt men får se om dosen ändras.
Svar på tråden IVF 2025