• Anonym (J)

Ge bort en dyr sak till ett av barnen/ta emot. Fel?

Vad tycker ni om att en förälder ger bort en bil till ett värde av 100.000 till ett av sina barn? Barnet hade fått låna bilen men behövde inte den längre så barnet skulle köpa en ny större bil.

Ett barn som redan har gott ställt och föräldern är utfattig, och har svårt att ta betalt av sina barn. Vill gärna bjuda på allt jämt trots fattig pensionär. 

Föräldern behövde egentligen bilen själv men är för snäll för att säga det. Så barnet löste in bilen för att köpa sig en dyrare och slapp lägga så mkt pengar. Barnet skulle egentligen betala en liten summa men även det nekade föräldern. 

alltså visst, ger en förälder nånting så är det väl bara att tacka och ta emot  men är det inte otroligt fräckt av barnet att bara göra det och sen inte betala nåt? Jag är så irriterad på detta så jag går sönder snart. 

det kvittar vem jag är och vilken relation jag har till dessa  undrar bara vad ni tycker  

• Svar på tråden Ge bort en dyr sak till ett av barnen/ta emot. Fel?
  • EpicF
    Anonym (J) skrev 2025-04-06 13:39:29 följande:

ett vanligt beteende är även att tycka tvärtom, som du ALLTID gör. Jag har faktiskt aldrig sett dig hålla med en Ts, vilket man såklart inte alltid gör, men när såna som du svarar är det uppenbart att man enbart vill väcka debatt och man tröttnar. En riktig barnunge som förstör alla trådar. 

Sedan har du inte heller läst alla mina inlägg på familjeliv.... många gånger håller jag med ts, några gånger gör jag det inte. Precis om övriga medlemmar på familjeliv. 

Och det är tyvärr ett vanligt beteende att man startar en tråd som går ut på att man ska ha rätt och sedan blir sur och slutar svara för att andra anser man har fel. 

I denna tråden anser jag faktiskt att du varken har rätt eller fel. Jag anser förövrigt att du inte att göra med vad andra ger sina vuxna barn.  

Väcka debatt? Ja, det är det de flesta har som intention när man startar en tråd. 

Barnunge? Fint att du själv kommit fram till att du är en barnunge. En stor sådan. Eloge till dig. 
  • Anonym (J)
    EpicF skrev 2025-04-06 17:48:09 följande:
    Sedan har du inte heller läst alla mina inlägg på familjeliv.... många gånger håller jag med ts, några gånger gör jag det inte. Precis om övriga medlemmar på familjeliv. 

Och det är tyvärr ett vanligt beteende att man startar en tråd som går ut på att man ska ha rätt och sedan blir sur och slutar svara för att andra anser man har fel. 

I denna tråden anser jag faktiskt att du varken har rätt eller fel. Jag anser förövrigt att du inte att göra med vad andra ger sina vuxna barn.  

Väcka debatt? Ja, det är det de flesta har som intention när man startar en tråd. 

Barnunge? Fint att du själv kommit fram till att du är en barnunge. En stor sådan. Eloge till dig. 

Nej men tillräckligt många där du alltid svarar tvärtemot, och med skapa debatt menar jag att man inte tar dig seriöst. 

du vet knappast vem jag är och om jag har att göra med detta eller ej, och med tanke på hur länge du härjat här borde du fatta att man diskuterar precis allt möjligt här vare sig man har med saker att göra eller inte. 

du är en människa jag inte vill ha i mina trådar helt enkelt. Barnunge som du är. 

• EpicF
    Anonym (J) skrev 2025-04-06 18:14:54 följande:

Nej men tillräckligt många där du alltid svarar tvärtemot, och med skapa debatt menar jag att man inte tar dig seriöst. 

du vet knappast vem jag är och om jag har att göra med detta eller ej, och med tanke på hur länge du härjat här borde du fatta att man diskuterar precis allt möjligt här vare sig man har med saker att göra eller inte. 

du är en människa jag inte vill ha i mina trådar helt enkelt. Barnunge som du är. 

Du får ta mig hur du vill. Jag är inte på familjeliv för att pleasea dig eller någon annan. 

Om du gärna vill veta, så håller jag ta i 80% av fallen. 

Att du inte har att göra med om en förälder ger sirt.vixna barn pengar är rätt självklart. Hade du haft det så hade du tagit diskussionen med din förälder och inte på familjeliv. 

Förmodligen så är du svärdotter som känner sig snuvad på framtida "arv". 

Om någon är barnunge så är det du. Det är jag som har startat en tråd som lyser avundsjuka rakt igenom. Det är du. Ergo, barnunge. 

Själv är vuxen och hade inte brytt mig alls om någons föräldrar gav sitt vuxna barn en bil för 100 000kr. Jag hade inte heller brytt mig om att andra personer har svårt att säga nej. Det är deras problem. Enbart deras. Och jag hade inte heller startat en tråd på familjeliv och sutrat för att många inte håller med. 

Väx upp. 
  • Anonym (J)

Eftersom du inte vet vem jag är eller vilka trådar jag startat blir det lätt att se ett mönster på hur du funkar. Det är vad som gör det så tröttsamt när du lägger dig i, när du ändå inte har nåt vettigt att säga mer än "du är svartsjuk och ska inte lägga dig i"  på ett diskussionsforum. 
    för övrigt har jag inget med arvet att göra, det är ditt antagande eftersom du troligen är sån själv. Som "genom sig själv känner man andra" 

Tråden kommer att handla om vilka brister du ser hos TS och vad du kan klanka ner på, än att diskutera själva sakfrågorna  eftersom du troligen har sån låg självkänsla får du utlopp för det här.  Tragisk är du 

Du får ta mig hur du vill. Jag är inte på familjeliv för att pleasea dig eller någon annan. 

Om du gärna vill veta, så håller jag ta i 80% av fallen. 

Att du inte har att göra med om en förälder ger sirt.vixna barn pengar är rätt självklart. Hade du haft det så hade du tagit diskussionen med din förälder och inte på familjeliv. 

Förmodligen så är du svärdotter som känner sig snuvad på framtida "arv". 

Om någon är barnunge så är det du. Det är jag som har startat en tråd som lyser avundsjuka rakt igenom. Det är du. Ergo, barnunge. 

Själv är vuxen och hade inte brytt mig alls om någons föräldrar gav sitt vuxna barn en bil för 100 000kr. Jag hade inte heller brytt mig om att andra personer har svårt att säga nej. Det är deras problem. Enbart deras. Och jag hade inte heller startat en tråd på familjeliv och sutrat för att många inte håller med. 

Väx upp. 
  • Anonym (J)
    Anonym (M) skrev 2025-04-04 23:54:58 följande:
    Krävs att man har kontonr. 
    Eller så tar man ut pengar och ger. 
  • Anonym (M)
    Anonym (J) skrev 2025-04-06 20:32:36 följande:
    Eller så tar man ut pengar och ger. 
    Vem tar ut pengar nu förtiden?? 🤔
  • Anonym (J)
    Anonym (M) skrev 2025-04-06 21:07:49 följande:
    Vem tar ut pengar nu förtiden?? 🤔

Om det inte skulle finnas ett konto Såklart. Men vem har inte ett konto? 

så du menar att om någon är skyldig nån pengar men personen saknar konto ska man strunta i att betala tillbaka?

---///

kommer ignorera dig epic-f framöver då tråden bara kommer handla om mig och inte själva sakfrågan. Det är alltså så främmande för dig att någon kan bry sig om andra människor att det enbart måste handla om svartsjuka och girighet. Det säger mycket om dig som människa. 

• Anonym (M)
    Anonym (J) skrev 2025-04-06 21:13:36 följande:

Om det inte skulle finnas ett konto Såklart. Men vem har inte ett konto? 

så du menar att om någon är skyldig nån pengar men personen saknar konto ska man strunta i att betala tillbaka?

Jag frågade vem som hade kontanter nuförtiden? Har någon under 70 ens det? 

Hur fick du det till att jag tycker man ska strunta i att betala om någon inte har ett konto? 
  • Anonym (J)
    Anonym (M) skrev 2025-04-06 21:23:35 följande:
    Jag frågade vem som hade kontanter nuförtiden? Har någon under 70 ens det? 

Hur fick du det till att jag tycker man ska strunta i att betala om någon inte har ett konto? 
    Eftersom du fetmarkerade det jag skrivit "då sätter man väl fasen bara in pengar på kontot i stället för att fråga???"

och svarade "det krävs att man har ett konto"

varpå jag svarade att man då kan ta ut kontanter. 

vilket alternativ menar du då? om du tänker att personen varken har ett konto eller tänker att man ska ta ut kontanter då? ska man strunta i att betala till denna människan då enligt dig?
  • EpicF
    Anonym (J) skrev 2025-04-06 20:24:01 följande:

Eftersom du inte vet vem jag är eller vilka trådar jag startat blir det lätt att se ett mönster på hur du funkar. Det är vad som gör det så tröttsamt när du lägger dig i, när du ändå inte har nåt vettigt att säga mer än "du är svartsjuk och ska inte lägga dig i"  på ett diskussionsforum. 
    för övrigt har jag inget med arvet att göra, det är ditt antagande eftersom du troligen är sån själv. Som "genom sig själv känner man andra" 

Tråden kommer att handla om vilka brister du ser hos TS och vad du kan klanka ner på, än att diskutera själva sakfrågorna  eftersom du troligen har sån låg självkänsla får du utlopp för det här.  Tragisk är du 

Nej, vet inte vem du är men det är inte så svårt stt gissa.

Men, föräldrarna har svårt att säga nej. Det vuxna barnet har svårt att säga nej och utnyttjar föräldrarnas svårigheter. Inget av detta kan du göra något åt och du får vacker leva med det. Att älta det fram och tillbaka i en tråd på fl är att vara en barnunge. Men vill du det så varsågod. 

Jaha, jag ser inte att du lagt till nytt ämne i trådatarten?

Sedan handlar väl knappast tråden om dig, så dina eventuella brister är irrelevanta. Så varför skulle jag eller någon annan ens vilka diskutera det? Dina eventuella brister får du ta i tu med själv.

Nej, även om du är svärdotter har du inget att göra med arvet. Därför arv inom citationstecken. "Arv". Men det verkar du ha missat. 

Det är ett diskussionsforum och om jag vill påstå att du är svartsjuk och inte ska lägga dig i så är det min rätt att ha den åsikten. Den åsikten kan också ses som fakta, eftersom det faktiskt inte har något att göra med dig. 
  • Anonym (M)
    Anonym (J) skrev 2025-04-06 21:28:50 följande:
    Eftersom du fetmarkerade det jag skrivit "då sätter man väl fasen bara in pengar på kontot i stället för att fråga???"

och svarade "det krävs att man har ett konto"

varpå jag svarade att man då kan ta ut kontanter. 

vilket alternativ menar du då? om du tänker att personen varken har ett konto eller tänker att man ska ta ut kontanter då? ska man strunta i att betala till denna människan då enligt dig?
    Jag svarade "krävs att man har kontonr"

Fast du kanske burkar sätta inn pengar genom att skrics hemt random siffror för kontonummer.... 🤔

Återigen, hur får du det till att man ska strunta i att betala? 

Självklart,  iallafall i mina ögon, så frågar man eftersom personens kontonr för att föra över pengar. I dagen samhälle har nästintill alla människor ett konto med tillhörande kontonr. 

Har du alltid svårt att svara på frågor? Eller läsa vad som faktiskt skrivs? Isåfall så kan jag med 98% säkerhet gissa mig till vem du är...
Svar på tråden Ge bort en dyr sak till ett av barnen/ta emot. Fel?