• vadskajaghetadå

Minns du nintendo 8 bitars spel tracknfield? :-) (bild)

håller på att buda på den nu!!! hoppas jag får dom.

köpte en variant igår av det men det var inte riktiga tracknfield....
    man satt och slog på kontrollen

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Minns du nintendo 8 bitars spel tracknfield? :-) (bild)
  • Runguska

Observera dockl att spel från tyskland ofta är på just tyska. I Track and Field kanske det inte "gör" så mycket, men Final Fantasy blir det värre med om man inte är hemma i språket! (Säger jag som köpt diverse FF-titlar till SNES på¨franska och tyska)

• vadskajaghetadå
    Runguska skrev 2007-10-09 18:37:18 följande:
    Nä, det är nog mer hur man tycker personligen. Många tycker att tvåan är bättre och andra föredrar den första delen - själv föredrar jag som sagt var del ett. Lätta att få tag på är de som du säger dessvärre inte. Du kanske skulle kolla på tyska eller engelska Ebay efter dem - säkerligen är det större chans att du hittar dem där. Köps de dessutom därifrån och är PAL så fungerar de i din svenska maskin. (Så slipper du ju undan tullen som kan komma om du köper från amerikanska ebay) Enklast är dock att leta lokalt, på blocket eller tradera - speciellt då det gäller frakter.
    okej.....

det står på denna att den fungerar på nordiska enheter så jag hoppas det.

75 kr ligger budet på nu.
  • vadskajaghetadå
    Runguska skrev 2007-10-09 18:40:32 följande:
    Observera dockl att spel från tyskland ofta är på just tyska. I Track and Field kanske det inte "gör" så mycket, men Final Fantasy blir det värre med om man inte är hemma i språket! (Säger jag som köpt diverse FF-titlar till SNES på¨franska och tyska)
    vad betyder nes då? är det tyskt?
  • Runguska
    sannispannisen skrev 2007-10-09 18:41:07 följande:
    vad betyder nes då? är det tyskt?
    Oj, jag var lite otydlig. Nej, NES är själva förkortningen på Nintendo 8bit (Nintendo Entertainment System). Snes är Super Nintendo - konsolen som efterträdde Nintendo 8bit och det är till den jag köpt tyska och franska spel.

Spelen till Nintendo gjordes i olika regioner och dessa fungerar på olika maskiner. (Ungefär som regionskoderna till DVD) Amerikanska Nintendo-spel fungerar därför inte på en vanlig Europeisk konsol. (Man kan sedan fixa i maskinen så den klarar av dessa, men det är överkurs.)

Europeiska spel finns sedan släppta från olika ställen. I Sverige togs spelen hem av Bergsala som sedan översatte vissa spel samt kartonger och bruksanvisningar. Dessa är PAL-spel. Observera dock att alla spel i europa är PAL-spel, således också tyska, franska och engelska. Det du behöver för att vara säker på att kunna spela ett spel i din konsol är ett PAL-spel importerat av Bergsala eller ett PAL-spel med engelsk text.

Spel från USA brukar beteckans som NTCS. Köp inte dessa såvida du inte vet om din maskin klarar av dessa eller ej.
  • Emma83

OM jag gör, letar efter det, det va sååå roligt och det jag förstod mig på

• Fairy77

japp

hette saga o kevin innan
Svar på tråden Minns du nintendo 8 bitars spel tracknfield? :-) (bild)