• Nasse82

sammandragningar v.24

Hej! Jag är i v.24 och sjukskriven för detta... har sååå tråkigt här hemma på soffan hela dagarna! E det någon mer som har tidiga sammandragningar o hur e det för er?!

• Svar på tråden sammandragningar v.24
  • Ayle

Hejsan...

jag har varit ss sedan början av oktober pga sd... inget kul alls. har fått två prematur barn innan och är nu gravid me nr:3. (står om det på min sida/blogg)
    Vi har bf 13/3 och jag får som sagt inte göra spec mycket. jag ligger mest och det är ingen höjdare när man har barn som är tre och två år, är nu i vecka 33+ och hoppas på att man får gå lite längre...

kram liza

• Tessie tessie

Ni som blivit sjukskrivna utan att tappen vartit påverkad har ni väldigt påfrestande jobb o så då eller? Tycker det verkar vara väldigt olika beroende på vilken läkare man träffar. Jag ska till läkare på torsdag pga att jag har väldigt mycket sd. Får även ont av dom ibland och det känns inte som att det är ok. Får sd utan minsta ansträngning. Räcker att jag vänder mej i sängen. Hur är det för er? Kommer sd även under vila?

• deede

Min tapp var inte alls påverkad, blev ändå sjukskriven från v.28. Jobbar på kontor, men är uppe å går en del. Mwen det är ju ändå inte speciellt ansträngande. Blev först sjukskriven i 4 v. Sen fick jag komma tillbaka å hon fråga bara om det var som innan, å det tyckte jag, så då blev jag sjukskriven tiden ut. Ingen koll eller nånting andra gången.
    Så det beror nog väldigt mycket på vad man får för läkare.

Lycka till!

Tessie tessie skrev 2008-01-29 19:38:31 följande:

Ni som blivit sjukskrivna utan att tappen vartit påverkad har ni väldigt påfrestande jobb o så då eller? Tycker det verkar vara väldigt olika beroende på vilken läkare man träffar. Jag ska till läkare på torsdag pga att jag har väldigt mycket sd. Får även ont av dom ibland och det känns inte som att det är ok. Får sd utan minsta ansträngning. Räcker att jag vänder mej i sängen. Hur är det för er? Kommer sd även under vila?
  • Babe

Tessie: Jag blev sjukskriven pga mina sd, trots att de inte påverkat cervix. Orsaken är att dottern föddes prem och jag nu väntar tvillingat (v17). Jobbar inom vården... Blev sjukskriven en månad, men han skulle förlänga det vid nästa kontroll. Problemet brukar väl mer ligga hos FK som inte alltid godkänner sd som sjukskriv! Hur sjukt får det bli!!! Min väninna hade GBS o prem sd som påverkade cervix men fick inte läkarintyget godkännt från FK.
    /Babe

• bubbli

hörni..en dum fråga..(har aldrig varit sjukskriven förut!!)
    Var skickar jag läkarintyget?
    ska jag skicka med nån annan blankett åxå?
    fattar nada...

• Tessie tessie

Jag tycker att det är helt sjukt det där att fk kan vägra att betala ut pengar. Man tycker ju att läkaren borde veta bättre vad som är bäst för mamman o bebben i magen.
    Visst...man är inte sjuk för att man är gravid. Men jag tycker att jag har känt mej mer sjuk än sprudlande gravid under de här första månaderna.
    Ni som är sjukskrivna...sitter ni hemma hela tiden eller är ni ut på ärenden bland? Orkar ni det? Kan tänka mej att det gäller att hitt apå en hobby eller nåt aå att man inte blir galen på att bara stirra i taket:)

• Sess82
    bubbli skrev 2008-01-30 08:03:54 följande:
    hörni..en dum fråga..(har aldrig varit sjukskriven förut!!)Var skickar jag läkarintyget?ska jag skicka med nån annan blankett åxå?fattar nada...
    har du arbete du är sjukskriven ifrån så ska du ge läkarintyget till din arbetsgivare som sedan skickar det vidare till fk. :)
    Om du är arb.lös så vet jag inte hur man gör...

Ni som är jsukskrivna för sd.  Mättes era sd med ctg? Eller vart ni bara undersökta och fick tappen kollade?
    BF april 2008
  • bubbli

sess82: tack...jag har anställning till imorgon,fick ingen förlängning på mitt vikariat nu på grund av att jag är sjukskriven...förvånande va?

Jag blev bara undersökt den här gången,men jag vet att förra graviditeten satte dom ctg när jag kom in akut med SD.
    Det var dock efter vecka 30,nu är jag ju så tidigt i grav. att de inte verkar bry sig....

• Hilti

Jeg har värt sjukskriven sen v 20 för hotande förtidsbörd. Cervix er kort og öppen 1½ cm nu, så nå er det sängläge som gäller tills v 34. Har värt i sängen i 2 veckor og har 3 veckor kvar. Skittrist og tråkigt.

Har gått regelbundet till "tapp-koll" varannan vecka sen v 20, og blev skickad til förlossningen för CTG för 14 dagar sen..

Håper dere fatter den rörige svorsken min

• Ayle

hilti

låter som för mig. men änn så länge har min tapp inte krymt.  det gjorde den på mina andra två så jag har ju gåttg på koll varannan vecka oxå...
    håller tummarna för dig

Svar på tråden sammandragningar v.24