• Nasse82

sammandragningar v.24

Hej! Jag är i v.24 och sjukskriven för detta... har sååå tråkigt här hemma på soffan hela dagarna! E det någon mer som har tidiga sammandragningar o hur e det för er?!

• Svar på tråden sammandragningar v.24
  • trebarsmamma

hehe jo jag vet, men det är mearför att tappen inte var påverkad när jag väntade trean, så jag tar för givet att den inte är det nu häller.

är det någon här inne som har kännt efter själv på tappen

• Förälskad

Jag har också sammandragningar, oroar mig inte så mycket utan det känns skönt att få ett litet smakprov vad som komma skall.

• Tessie tessie

Trebarnsmamma: Jag tror inte att det är jätte bra att du har så täta sd. När jag ringde förlossningen för att jag var orolig så sa dom att skulle mina sd bli regelbundna och med bara några minuters mellanrum så borde jag ringa igen och komma in på undersökning. Om du fortsätter att ha sammandragningar var 5 min så tycker jag absolut att du ska ring o höra med någon. Har du ont också???

• trebarsmamma

hehee mm men det är så olika för mig,ibland kan det gå 20 minuter imellan, ibland får jag dom var 3 minut, dom kommer lite hur som helst, men jag ringde iförrigår till en barnmorska som sa att det är normalt och att jag ska vänta tills nästa vecka då jag ska träffa min bm, men hon sa men får du värkar ska du ju åka in, men annars så avvakta för barnmorskemotagningen har inga akuttider så man får vänta..

• väntarmajbebis

isa83, hur har det gått??

• Isa83

Jaa för er som undrar så var det verkligen tur att jag fick komma dit... Bebisen mådde bra fick göra UL o sen mätte de livmodertappen som bara var knappt 2cm... Jag harde börjat öppna mig innifrån Så jag blev inlagd o fick bricanylspruta, är hemma på permission nu, ska tillbaka imorgon igen o kolla tappen så tt den inte öppnat sig mer! Så nu blir det sängläge antar jag. Hur mår ni av bricanylen? jag är helt skakis o mår illa.

Så ni tjejer som har onda sd och tänker att nä det är nog normalt och inte kollar upp det, tänk om! Säger det bara av välmening, inte för att skrämmas på nåt vis. Hade jag inte kommit in när jag gjorde så vet vi inte vad som hade hänt...

Kram till er

• väntarmajbebis

vilken tur att du kollade upp dej o bebisen!!
    hoppas d håller i sig och inte blir värre!
    ta det lugnt nu och inga ansträngningar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden sammandragningar v.24